دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

چرا بايد قبل از طراحي سايت، سايت مپ را طراحي كرد؟

ميتونم حدس بزنم كه سايت شما سايت مپ ندارد يا بر اين نظر هستي كه ساخت نقشه سايت پس از طراحي سايت اتمام ميشه! الي فرجام اين مقاله پيوستگي بديد الي نقطه نظر خويش را اصلاح كنيد. براي اينكه آوش تك در نتايج جستجو سريع تر ظاهر شويد بايد سايت مپ را سريع تر ايچاد كنيد و اين مهم ترين علت براي برپايي آن است.


[fruitful_dbox] سايت مپ همان نقشه سايت است.[/fruitful_dbox] 
فرض كنيد بدون هيچ تحقيق يك كسب و كار ايجاد كنيم. آينده اين كسب و كار را چگونه ميبينيد؟!

كسب و كار اشتباه
اگر نقشه سايت را پس از طراحي سايت ايجاد كنيم چه خطراتي ما را تحديد مي كند؟محتواي تكراريبارز ترين محتواي تكراري در سايت هاي اخير تاسيس “سلام دنيا” است. كه مدت ها اين پيام را خلاص ميكنند.
۲٫ فقدان ردپاي كاربران براي تحليل
در صورت نبود نقشه سايت ما نميتوانيم رد پاي كاربران را معرفي كنيم و به درمان صفحاتمان بپردازيم.
۳٫ دسترسي به ديتا ها
دسترسي به ديتا ها مهم ترين سرنوشت سايت مپ است. مانند يك اطاق بهم ريخته مي ماند كه خيلي از وسايل جلو ديدن نيستند و طاقت ديده گرفته مي شوند.
نقشه سايت = ساختار سايتمن سايت مپ را همان ساختار سايت در عقيده ميگيرم. ساختار سايت همان المان هاي اصلي يك سايت محسوب مي شود.
سايت مپ اين المان ها را خيلي مرتب و تميز در يك صفحه قرار مي دهد.
ساختار سايت چگونه توسط مي آيد؟ 
ساختار سايت

ما با رسيدگي و تحليل به ساختار ميرسيم. فرض كنيد ايده اي داريم و مي خواهيم آن را پياده سازي كنيم.
آن ايده را وقتي تحليل كرديم به يك ساختار دست پيدا ميكنيم. و سپس از روي ساختاري كه پيدا كرديم نقشه سايت خود را ميسازيم. همين…
حالا سوال اينجاست…
چرا بايد سايت را قبل از طراحي تحليل كنيم؟خيلي از رفقا من بر اين نظر هستند كه وقتي سايتي طراحي ميكنيم به بازبيني آن را بهبود ميديم. يعني بر اين ايمان هستند كه وقتي سايت را طراحي كردند از مشتري بازخورد ميگيرند و ايرادات موجود را برطرف مي كنند. و يا احتمالاً صفحات اضافه سايت را پاك كنند.
اگر مي خواهيد مجدد چرخ را آفريدن كنيد اين نگرش را داشته باشيد!

چگونه در واتس‌اپ تماس‌هاي گروهي برقرار كنيم؟

با شيوع ويروس كرونا و برقراري محدوديت رفت‌وآمدها و فاصله‌گذاري اجتماعي، ارتباط آنلاين با دوستان و آشنايان بيش از گذشته اهميت پيدا كرده است. در چنين شرايطي، اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان مي‌توانند نقش مهمي ايفا كنند. واتس‌اپ يكي از قدرتمندترين اپليكيشن‌هاي موجود در اين زمينه است كه علاوه بر پيام‌هاي متني، اجازه برقراري تماس‌ را هم به كاربران مي‌دهد. شما همچنين روي واتس‌اپ مي‌توانيد تماس‌هاي ويديويي يا صوتي گروهي (حداكثر با چهار نفر) برقرار كنيد. اين اپليكيشن از روش رمزگذاري مبدا تا مقصد (end-to-end encryption) استفاده مي‌كند و مي‌تواند جايگزين مناسبي براي برنامه Zoom در گروه‌هاي كوچك‌تر باشد.

واتس‌اپ براي هر دو پلت‌فرم اندرويد و iOS قابل دسترس است و از نسخه وب يا دسكتاپي آن نيز مي‌توان استفاده كرد. با اين‌حال، شما فقط روي موبايل قادر به برقراري تماس يا جواب دادن به تماس‌ها خواهيد بود. براي اين منظور بايد يك حساب كاربري روي اپليكيشن ايجاد كنيد.

البته يكي از نقاط ضعف تماس‌هاي گروهي واتس‌اپ اين است كه شما نمي‌توانيد بعد از شروع تماس، بين نوع ويديويي يا صوتي سوييچ كنيد. براي اين كار مجبور هستيد كه تماس را قطع كنيد و دوباره تماس بگيريد.

با اينكه اينترفيس واتس‌اپ روي اندرويد نسبت به نسخه iOS كمي متفاوت است، اما مراحل برقراري تماس گروهي در هر دو يكسان است. در ادامه با ما همراه باشيد تا شما را با روش برقراري تماس گروهي روي اين اپليكيشن آشنا كنيم.

از بخش “Calls”:
  • با كليك روي دكمه با آيكون تلفن در پايين نمايشگر، به بخش تماس‌ها برويد.
  • در گوشه بالا سمت راست صفحه، روي دكمه‌اي كه آيكون تلفن را در كنار علامت + نشان مي‌دهد ضربه بزنيد.
  • روي گزينه “New Group Call” كليك كنيد.
  • با اين كار، ليست مخاطبان‌تان باز خواهد شد. شما مي‌توانيد از بين آن‌ها با تايپ كردن نام افرادي كه مي‌خواهيد براي تماس انتخاب كنيد جستجو نماييد. افراد موردنظر خود را با كليك كردن روي دايره كنار اسامي اضافه كنيد.
  • براي شروع تماس صوتي روي دكمه با آيكون تلفن و براي تماس تصويري روي دكمه با آيكون ويديو ضربه بزنيد.

منبع:

https://itresan.com/296539/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%e2%80%8c%d8%a7%d9%be-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%d8%b1%d9%88%d9%87%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82%d8%b1/

هر آنچه كه بايد در رابطه با بلاك چين بدانيد

چند سالي است كه حرف و حديث‌هاي بسياري از فناوري بلاك چين به ميان آمده و به اعتقاد بسياري از صاحب‌نظران، اين فناوري آينده بسياري از سازوكارها را تغيير خواهد داد. اگر در چند سال گذشته اخبار بانكداري، سرمايه‌گذاري يا ارزهاي ديجيتال را دنبال كرده باشيد، حتما نام اين فناوري نيز به گوشتان خورده است. وظيفه اصلي اين فناوري، نگهداري از ثبت‌ها و اطلاعات مخصوصا در زمينه ارزهاي ديجيتال است. شايد براي بسياري اين سؤال پيش‌ آمده باشد كه بلاك چين دقيقا چيست و چگونه كار مي‌كند. در اين مقاله قصد داريم تا اطلاعاتي جامع را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم، پس در ادامه با ما همراه باشيد.

بلاك چين چيست؟

در سطح بسيار ابتدايي مي‌توان بلاك چين را فقط زنجيره‌اي از بلاك‌ها (همان بلوك) دانست، اما نه در معناي سنتي اين واژه‌ها. هنگامي‌كه در اين زمينه از دو كلمه «بلاك» و «چين» سخن به ميان مي‌آيد، در واقع منظور ما اطلاعات ديجيتالي (بلاك) است كه در يك پايگاه عمومي اطلاعاتي (چين) نگهداري مي‌شوند. همچنين لازم به ذكر است كه بگوييم ساتوشي ناكاموتو نيز در بيانيه خود، اين دو واژه را جدا از هم استفاده مي‌كرد، اما بعدا مردم تمايل پيدا كردند كه اين دو را در كنار يكديگر به‌كار ببرند. بلاك‌هاي اين زنجيره از اطلاعات ديجيتال تشكيل شده و داراي سه بخش هستند:

  • بلاك‌ها اطلاعات مربوط به تراكنش‌ها از قبيل تاريخ، زمان و مقدار ارزي آخرين خريدهاي شما را در خود نگهداري مي‌كنند.
  • بلاك‌ها اطلاعات مرتبط با افراد شريك در يك تراكنش را به ثبت مي‌رسانند. مثلا در هنگام خريد از يك فروشگاه اينترنتي، هم نام شما و هم نام آن فروشگاه ذخيره مي‌شود. البته در اين فرآيند نام حقيقي شما به كار گرفته نشده و به جاي آن از امضاهاي ديجيتالي شبيه به نام كاربري استفاده مي‌شود.
  • بلاك‌ها از طريق اطلاعاتي كه هش (hash) ناميده مي‌شود، از يكديگر متمايز خواهند شد. هش‌ها كدهايي رمزنگاري‌شده بوده كه توسط الگوريتمي خاص ايجاد مي‌شوند. در زنجيره بلاك بيت‌كوين، هر بلاك مي‌تواند تا سقف يك مگابايت اطلاعات را در خود جاي دهد. با اين اوصاف بسته به حجم تراكنش‌ها، هر بلاك مي‌تواند چندين هزار تراكنش را در خود ذخيره كند. 

تاريخچه بلاك چين

بلاك چين

1991 الي 2008: سال‌هاي اول و ظهور اين فناوري

بلاك چين چگونه ظهور كرد؟ در سال 1991 ميلادي دو نفر به نام‌هاي استوارت هابر (Stuart Haber) و دابليو اسكات استورنتا (W. Scott Stornetta) مفاهيم اوليه آنچه كه امروزه مردم آن را به‌عنوان بلاك چين مي‌شناسند، پايه‌ريزي كردند. آن‌ها در ابتدا بر روي زنجيره بلوكي امن و رمزنگاري‌شده‌اي كار مي‌كردند كه در آن فعاليت اشخاص منجر به ايجاد نشانك‌هاي زماني مي‌شد.

در سال 1992، اين دو محقق سيستم خود را به‌گونه‌اي ارتقاء دادند كه مي‌توانست سازوكار درختان مركل را نيز در خود جاي دهد، بنابراين اين بهبود كارايي موجب مي‌شد كه بتوان اسناد بيشتري را بر روي يك بلاك ذخيره كرد. سرانجام در سال 2008 بود كه اين فناوري توانست با ساير سازوكارهاي ديگر نيز ارتباط برقرار كند و اين مهم نيز به لطف زحمات شخص و يا گروهي به نام ساتوشي ناكاموتو بود.

ناكاموتو را به‌عنوان مغز متفكر فناوري بلاك چين مي‌شناسند. اطلاعات كمي از اين شخص يا گروه در دسترس قرار دارد. بسياري از مردم تصور مي‌كنند كه ناكاموتو هماني است كه منجر به پيدايش ارز ديجيتال بيت‌كوين شده است. بيت‌كوين را مي‌توان اولين كاربرد فناوري دفتر كل ديجيتال به شمار آورد.

ازآنجايي‌كه فناوري بلاك چين در سال 2008 توانسته بود راه خود را به ساير زمينه‌ها (علاوه بر ارزهاي ديجيتال) هموار كند، ناكاموتو نيز مباحث مفهومي اولين زنجيره بلوكي را در سال 2008 به ميان آورد. ناكاموتو در سال 2009 اولين بيانيه مرتبط با اين فناوري را منتشر كرد و در آن اشاره كرده بود كه به دليل عدم تمركز اين سازوكار، به‌كارگيري مناسب آن مي‌تواند موجب افزايش اعتماد در فضاي ديجيتال شود. عدم تمركز بدين معنا است كه هيچ‌كسي نمي‌تواند كنترل هيچ چيزي را در دست بگيرد. در نهايت مي‌توان گفت كه فناوري بلاك چين در سال 1991 ظهور كرد.

2008 الي 2013: بلاك چين 1.0 و ظهور بيت‌كوين

بسياري از مردم تصور مي‌كنند كه بلاك چين و بيت‌كوين يك چيز هستند، اما بايد به شما بگوييم كه اين‌گونه نيست. اولي بستر فعاليت بسياري از سازوكارها و موارد كاربردي بوده، درحالي‌كه دومي تنها يكي از موارد كاربرد مورد اول است.

بيت‌كوين در سال 2008 ظهور كرد و مي‌توان آن را اولين زمينه كاربرد بلاك چين به حساب آورد. ناكاموتو در بيانيه خود، بيت‌كوين را يك سيستم نظير به نظير خواند. وي اولين بلوك اين ارز ديجيتال را شكل داد و بدين ترتيب ساير بلوك‌ها نيز مي‌توانستند از بلوك اوليه استخراج شوند. اين قضيه باعث مي‌شود تا زنجيره بسيار بزرگي از بلوك‌ها شكل گرفته و اين سازوكار بتواند اطلاعات و تراكنش‌هاي متفاوتي را در خود جاي دهد. در كل، تاريخ بلاك چين پر از مواردي است كه هركدام به نوبه خود سعي در تكامل اين فناوري داشته‌اند.

2013 الي 2018: بلاك چين 2.0 و توسعه اتريوم و Hyperledger

در دنيايي كه اختراعات در آن به سرعت به ثبت مي‌رسيدند، ويتاليك بوترين (Vitalik Buterin) يكي از آن افرادي بود كه توانست از تمامي پتانسيل‌ها و قابليت‌هاي فناوري بلاك چين استفاده كند. بوترين محدوديت‌هاي بيت‌كوين را درك كرده بود و حال قصد داشت تا با استفاده از فناوري بلاك چين، سازوكاري را ايجاد كند كه علاوه بر شبكه نظير به نظير، توانايي انجام كارهاي ديگري را نيز داشته باشد. اين‌گونه بود كه اتريوم ظهور كرد و باعث ايجاد تغييراتي محوري در تاريخ بلاك چين شد.

بوترين با ايجاد قابليت‌هايي به مردم اجازه داد تا همانند قراردادها، به ثبت شعارهاي تبليغاتي (slogan) نيز بپردازند. اين ويژگي جديد باعث شد تا اتريوم از يك ارز ديجيتال به پلتفرمي جهت توسعه اپليكيشن‌هاي غيرمتمركز تبديل شود.

اتريوم در سال 2015 به‌صورت رسمي عرضه شد و با توجه به پشتيباني از قراردادهاي هوشمند و همچنين وجود جامعه فعال توسعه‌دهندگان، مي‌توان اين پلتفرم را يكي از بزرگ‌ترين كاربردهاي فناوري بلاك چين به شمار آورد.

در سال 2015 بنياد لينوكس از پروژه Umbrella خود رونمايي كرد. هدف از اين پروژه، اقدام در زمينه توسعه مشترك دفتر كل‌هاي توزيع‌شده است. هدف پروژه Hyperledge ارتقاي عملكرد و قابليت اتكاي سيستم‌هاي موجود است تا بتواند توسط بلاك چين از تراكنش‌هاي تجاري جهاني پشتيباني به عمل آورد.

اين رو هم بخون:

در سال 2017 نيز از پروتكل بلاك چين EOS كه توسط شركت خصوصي block.one توسعه داده شده بود، رونمايي شد. برخلاف ساير پروتكل‌ها، EOS سعي دارد تا از خصيصه‌هاي رايانه‌هاي واقعي از جمله پردازنده مركزي و گرافيكي پيروي كند. هدف اصلي اين پروتكل اين است كه توسعه اپليكيشن‌هاي غيرمتمركز در شركت‌هاي مستقل و غيرمتمركز را تشويق كند.

2018: بلاك چين 3.0 و آينده اين فناوري

تكامل بلاك چين فقط به بيت‌كوين و اتريوم ختم نمي‌شود. در سال‌هاي اخير پروژه‌هاي جديدي روي كار آمده و همه آن‌ها سعي دارند تا با استفاده از فناوري بلاك چين، كمبودهاي بيت‌كوين و اتريوم را پوشش داده و در عين حال نيز قابليت‌هاي جديدي را به كاربران خود عرضه نمايند.

اولين پلتفرم غيرمتمركز و منبع-باز بلاك چين در كشور چين، NEO نام دارد. با وجود اينكه فعاليت ارزهاي ديجيتال در كشور چين ممنوع است، اما تا آنجايي كه به نوآوري‌هاي بلاك چين مربوط مي‌شود، NEO نيز به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

يكي از موارد كاربرد بلاك چين در زمينه اينترنت اشيا است و به همين منظور اين فناوري را IOTA ناميده‌اند. هرچند كه از ابتدا فناوري بلاك چين مبتني بر شبكه‌هاي عمومي بوده اما با تكامل اين فناوري، برخي از شركت‌ها سعي داشته‌اند تا آن را به‌صورت داخلي درآورند. هنگامي‌كه بحث بر سر بلاك چين‌هاي خصوصي، هيبريد و وابسته باشد، شركت‌هاي همانند مايكروسافت مي‌توانند نقشي محوري داشته باشند.

به دليل سرمايه‌گذاري دولت‌ها و بخش خصوصي، آينده روشني در انتظار فناوري بلاك چين است. حاميان اين فناوري سعي دارند كه به بهبود اتوماسيون‌ها كمك كنند. تاكنون نيز در زمينه مديريت عرضه و رايانش ابري، استفاده‌هاي مناسبي از بلاك چين به عمل آمده و همچنين بايد انتظار ورود اين تكنولوژي به عرصه‌هاي اساسي همانند موتورهاي جست‌و‌جوي اينترنتي را نيز داشته باشيم.

پيش‌بيني‌هاي مؤسسه Gartner Trend Insights حاكي از آن هستند كه تا سال 2022، 2025 و 2030، ارزش صنعتي كه بر پايه اين فناوري بنا مي‌شود، به ترتيب به 10 ميليارد، 176 ميليارد و 3.1 تريليون دلار خواهد بود

منبع:

https://itresan.com/296378/%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%a9-%da%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%af%d8%a7/

عكسهاي ماندگار بگيريد ، همان موقع چاپ كنيد و آرشيو كنيد

دنياي عكاسي در كنار تجهيزات جدي و گران قيمت آن، تجهيزاتي خاطره انگيز، جذاب و صرفا جهت سرگرمي هم دارد. دوربين چاپ فوري ارزان دوربين چاپ سريع گرد از اين محصولات است كه اخيرا در وب سايت ديدنگار عرضه شده است.ويژگي جذاب اين دوربين‌ها يعني چاپ لحظه‌اي عكس به ثبت رسيده بر روي كاغذ، مايه شد تا خيلي از ما با اين دوربين ها ، تجارب و خاطراتي اخ داشتني داشته باشيم. سري جديد دوربين اينستكس فوجي فيلم ( Fujifilm ) با امكاناتي نوين و امروزي، همان ويژگي‌هاي جذاب و نوستالژي دوربين چاپ سريع باستاني را، با امكاناتي جذاب براي ما بازتوليد كرده است.
دوربين هاي فوجي فيلم تند ( Instax mini 9 ) با طراحي جذاب و رنگ‌بندي متنوع و زيبا، يگانه از محبوب‌ترين انواع دوربين چاپ سريع و بي گمان ارزان‌ترين و فراگيرترين مدل اين دوربين ها است.
كاربردهاي دوربين اينستكس  Fujifilm-instax mini 9كاربردهاي اينستكس در اثناء خريد دوربين چاپ تند فوجي بايد دقت كرد كه دوربين هاي چاپ سريع ، نه مي‌توانند و نه هيچ‌گاه پيمان بوده است كه تعويض براي دوربين ها حرفه‌اي و پيشرفته‌ي عكاسي باشند، پس از آنها نبايد انتظار يك دوربين DSLR يا حتي دوربين كامپكت ( Compact ) پر امكانات و باكيفيت عكس فوق‌العاده را داشت. اما آنها داراي ويژگي‌هايي هستند كه هيچ كدام از گونه ها دوربين هاي عكاسي توانا به ارائه‌ي آن، به شما نيستند. دوربين چاپ سريع يا همين دوربين اينستكس كه درباره‌ي آن صحبت مي‌كنيم، هرگز نمي‌تواند لحظات شما را با بالاترين كيفيت ممكن يك دوربين فوق نوين به ثبت برساند، اما تصويري را براي شما خلق مي‌كند كه سرشار از بكر بودن و تمام ويژگي‌هاي حقيقي و بدون پرده‌ي لحظه‌ي اكنون است؛ و همين در لحظه و بكر بودن، خاصيت منحصربفرد دوربين اينستكس است.نحوه عملكرد دوربين چاپ تند دوربين چاپ سريع از همان خاصيت فيلم و ظهوري استفاده مي‌كند كه  نزديك  در همه‌ي دوربين ها از نخستين نسخه‌ها، تداوم داشته است. دوربين چاپ سريع بلافاصله پس از عبور نور صحنه از دريچه‌ي لنز، تصوير پاياني را بر روي فيلم مخصوص خود به ثبت مي‌رساند و در كمتر از چند ثانيه، عكس شما از شيار كناره دوربين بيرون مي‌كند. ابعاد يادبود انگيز عكس اين دوربين ها كه همش در قطعي كوچك بوده‌اند، در دوربين اينستكس هم ( 62 x 46 mm ) است و فقط پس از چند ثانيه از بيرون شدن فيلم، در معرض روشنايي نما مي‌گردند.
 
جذابيت ها و طراحي زيباي دوربين اينستكس (Instax mini 9 )بدنه‌ي دوربين اينستكس تماما پلاستيكي ولي فوق‌العاده باكيفيت است. هرچقدر هم در مورد طراحي صنعتي يك دوربين سختگير باشيد، باز هم نمي‌توان زيبايي‌هاي طراحي دوربين اينستكس ميني 9 را ناديده گرفت. بدنه‌ي آن كاملا خوش‌دست و خوش‌فرم بوده و رنگ‌بندي‌هاي متنوع آن از صورتي و آبي لغايت سفيد، به هر حال در يكتا از مدل‌ها، شما را جذب خويش خواهد كرد. قيمت دوربين چاپ سريعبراي علاقه‌مندان به عكاسي سلفي هم در اين دوربين چاپ سريع ، يك خاصيت كوچك ولي فوق‌العاده كاربردي هستي دارد. دوربين اينستكس جديد فوجي فيلم در كنار دريچه‌ي لنز خويش يك آينه كوچك دارد كه، هر آنچه را در آن تماشا مي‌كنيد، دقيقا در چاپ عكس پاياني نيز خواهيد ديد. اين خاصيت منحصربفرد در دوربين چاپ سريع فوجي فيلم ، نحوه‌ي قاب‌بندي سخت اين دوربين را در اثناء ثبت عكس سلفي، بمراتب آسان‌تر كرده است.
ضمنا 5 مود نورپردازي اين دوربين، براحتي و تنها با چرخاندن لنز، به شما عكس‌هايي با نوردهي متناسب با محيط‌تان خواهد داد. اين مودهاي نورپردازي به هيچگونه فانتزي نبوده و تيم متخصص فروشگاه اينترنتي ديدنگار در شرايط گوناگون نوردهي آن را امتحان كرده است. نتايج عكس‌ها به ما اثر ديتا دوربين اينستكس فوجي فيلم ، درك صحيح و خروجي قابل قبولي در چاپ عكس نهايي، در شرايط نوري متفاوت دارد.
 
ديدنگار نماينده رسمي فوجي فيلم ، ارائه دهنده‌ي دوربين اينستكس ميني 9ما در تارنما فروشگاه ديدنگار تنها دوربين هايي را عرضه مي‌كنيم كه، خود از كيفيت و كارايي آنها اطمينان داشته باشيم. دوربين چاپ سريع جديد فوجي فيلم يكي از آن بخش محصولاتي است كه محبوبيت زيادي بين اعضاي تيم ديدنگار نيز دارد. ما در ديدنگار دوربين اينستكس فوجي فيلم را با ضمانت اصالت كالا و بصورت پلمپ و با بها مناسب به شما عرضه مي‌كنيم. ضمنا شما مي‌توانيد كاغذهاي اورجينال 20 عددي فيلم دوربين چاپ تند اينستكس mini 9 را هم در طرح‌هاي متنوع با كمترين قيمت ممكن، از ما خريداري كنيد.

بازاريابي چيست

بازاريابي چيست؟ در كشور ما بازاريابي ناچيز اهميت ترين پيشه ممكن است;ما به شما آموزش مي دهيم كه واقعا بازاريابي چيست الي ديدن خود را باز كرده و به جستار بهتر نگاه كنيد. به عبارت بهتر به هر كسي كه در هيچ جا كار نميدهند به واداشتن براي اخرين راهكار متوسل به اگهي هاي استخدام بازاريابي ميشود در راستي نخست بايد پرسيد كه بازاريابي در ايران چه تعبيري دارد؟ بازاريابي در ايران تعريفي مثل با سفارش گيري دارد هر كسي كه وارد اين صنف ميشود تكنيكي كهنه را براي كسب وكار قبل ميگيرد وان اين است:
“مخشو بزن…. بنداز بهش”اولين چيزي كه در كسب وكار سفارش گيري (به تعبير بازار ايران؛بازاريابي) بايد ياد گرفت اين است كه هر محصولي به درد هر شخصي ميخورد فقط بايد صحبت كرد و او را قانع نمود.
 اما به حقيقت تعريف بازاريابي چيست

شناخت نيازهاي يك بازار قصد معين است كه با شناخت مزيتهاي رقابتي انحصاري و رقابتي سازمان، ارزش بيشتري را در عرضه خويش براي خريدار ترسيم مينمايد.
ميبينيم كه در مفهوم بازاريابي;چيزي به اسم اقناع به هر قيمتي وجود ندارد;و اين مفهموم پيش از ورود بازاريابي امروزين به ايران; وجود داشته است و اكنون با ورود اين علم(تاكيد ميكنم مهارت بازاريابي ;كاملا بر پايه نزاكت روز جهاني و مهارتي اكتسابي است) به ايران با تلفيق ان با اين روش بي پايه;حالا به افراد اموزش ديتا مي شود به هر قيمتي كه شده بتوانند بيننده را اقناع كنند;حتي اگر اين بيننده بانويي كهنسال باشد كه بازنشسته شده است;بايد او را قانع كرد الي يك پزرنتر (وسيله اي براي مديريت وارائه پاورپوينت هاي اموزشي) بخرد ;و اگر بازاريابي توانايي اين كار رانداشته باشد;حتما استعداد اين پيشه را ندارد! ولي خرده كار همين جاست;بازاريابي و فروش يك استعداد ذاتي است يا يك چيرگي اكتسابي؟!
در بازار ما همه انديشه ميكنند كه اين استعداد خدادادي بايد از طرف خداوند هديه شده باشد و هر كسي اين هديه را نگرفته است،بايد از دنياي كسب وكار خارج شود،اما به اعتقاد بزرگان بازاريابي اين مهارت كاملا علمي و اكتسابي است;يا بايد ان را بدست تجربه از بازار كسب كرد و يا بايد پايه هاي ان را اموخت و با ازمون وخطا در بازار ان را عملي كرد; در راستي اين مهارت اكتسابي از دو مولفه برپايي شده:
پايه هاي علميمهارت هاي تجربياما گذرگاه قابل پيشنهاد اموزش ديدن از افرادي است كه هردو را كناره هم دارند;و مشخصا ترجيح با مدرسيني است كه بدون پايه هاي علمي وارد بازار شده اند و پس از ان بر حسب احتياج پايه هاي علمي را بر پايه مهارت هاي تجربي كسب كرده اند. آوش تك اين مدرسين نيازهاي خود را بر پايه مزيت هاي مهارت تجربي برطرف نموده اند به عبارت بهتر ميدانسته اند كه چه مي خواهند و چه نيازي دارند سپس با تشنگي سيري ناپذير ان را رافع نموده اند. اما واقعا اين پديده اي كه به اسم بازاريابي مي  شناسيم اگر سفارش گيري(ويزيتوري) است بازاريابي چيست؟ براي شناخت بازارياب بايد ابتدا هرم قابليتهاي فروش مهديدادفر و ماهان تيموري را رسيدگي نماييم و بدانيم كه بازارياب و بازاريابي چيست؟

مصوبات تعيين تعرفه خدمات ارتباطي تا پايان خرداد ۹۹ تمديد شد

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، مجيد حقي معاون امور پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات رگولاتوري از تمديد اعتبار پروانه‌ها و مجوزهاي صادر شده در رگولاتوري تا پايان خرداد ۹۹ خبر داد.

وي گفت: بر اساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با توجه به شيوع ويروس كرونا در كشور، ضرورت حفظ سلامت مردم و به منظور كاهش ترددهاي غيرضروري، تمامي پروانه‌ها و مجوزهايي كه اعتبار آنها در بازه زماني اول اسفند ۹۸ تا اول خرداد ۹۹ به پايان مي‌رسد، تا پايان خرداد ۹۹ تمديد مي‌شوند.

حقي با اشاره به اينكه اين مصوبه تمامي مهلت‌هاي قانوني اقدام براي تمديد پروانه را نيز شامل مي‌شود، افزود: دارندگان برخي از پروانه‌ها مانند دفاتر پيشخوان يا مراكز تماس و … دو يا سه ماه قبل از پايان اعتبار پروانه مهلت دارند براي تمديد آن به رگولاتوري مراجعه كنند، چنانچه اين مهلت اقدام، با بازه زماني اول اسفند تا اول خرداد همزمان شود اين مهلت نيز تا ۳۱ خرداد ۹۹ تمديد شده است.

وي تصريح كرد: آن دسته از مصوبات كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات كه در مورد تعيين تعرفه خدمات بوده و در بازه زماني اسفند ۹۸ تا سه ماه پس از آن اعتبار دارند نيز مشمول اين تمديد شده و تعرفه‌هاي ذكر شده در آن نيز تا پايان خرداد ۹۸ اعتبار دارند.

معاون پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات رگولاتوري تاكيد كرد: بر اساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، دارندگان پروانه و مجوز با همان شرايط و ضوابط درج شده در پروانه‌ها مي‌توانند تا پايان خرداد ماه بدون مراجعه به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي براي تمديد، در چارچوب پروانه خود فعاليت كنند.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4896002/%d9%85%d8%b5%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%b9%db%8c%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%b9%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d8%aa%d8%a7-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-%db%b9%db%b9-%d8%aa%d9%85%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%b4%d8%af#ref=shahrekhabar

خبرگوناگون سري هواوي ميت 40 از لنز دوربين Free-From و تراشه جديد كايرين 1020 بهره خواهد برد

گوشي‌هاي سري ميت 40 هواوي چند ماه ديگر معرفي خواهند شد و در همين راستا گو مينگجي (Guo Mingji)، از تحليلگران بين‌المللي، پيش‌بيني‌هايي را درباره آن‌ها كرده است. البته انتظار نمي‌رود اين هندست‌ها زودتر از ماه سپتامبر معرفي شوند و حتي ممكن است به خاطر شيوع ويروس كرونا اين كار ديرتر انجام شود. با اين‌حال، تقريبا همه اطلاعات پيشنهادي مينگجي قابل‌باور هستند، هرچند كه شواهد محكمي در تاييد آن‌ها وجود ندارد.

اگر از چيپست شروع كنيم، ما به احتمال زياد شاهد استفاده از كايرين 1020 (كه با اسم‌رمز “Baltimore” نيز شناخته مي‌شود) در سري ميت 40 خواهيم بود. مينگجي ادعا كرده‌ است كه اين تراشه از پروسه ساخت ۵ نانومتري كوالكام بهره خواهد برد. با اين‌حال هنوز معلوم نيست كه پروسه ساخت آن از نوع N5 خواهد بود كه ۱۵ درصد عملكرد بهتر و ۳۰ درصد مصرف انرژي كمتر نسبت به فناوري ۷ نانومتري دارد، يا اينكه از نوع N5P است كه حدود ۱۵ درصد مصرف انرژي كمتري نسبت به N5 دارد.

نوع هسته‌هاي پردازشي ARM كه در داخل چيپست استفاده خواهند شد هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارند. مينگجي به هسته‌هاي Cortex-A77 يا Cortex-A78 اشاره كرده‌ كه به نظر مي‌رسد تنها گزينه‌هاي ممكن باشند. در رابطه با تاريخ معرفي كايرين 1020 نيز مينگجي ادعا مي‌كند كه چيپست جديد مي‌تواند در حوالي ماه آگوست به‌طور انبوه عرضه گردد. هواوي راجع به تراشه‌هايش چندان رازدار نبوده و اخيرا برخي از جزييات كايرين 820 5G و كايرين 985 را منتشر كرده است. بنابراين احتمالا در مورد كايرين 1020 هم چنين كاري را خواهد كرد.

در بخش دوربين، براساس جديدترين اطلاعات انتظار مي‌رود كه شاهد بهره‌گيري از طراحي لنز Free-form روي سري ميت 40 باشيم. مينگجي مي‌گويد اين طراحي روي دوربين اولتراوايد اين سري استفاده خواهد شد و انحراف‌ها و اعوجاج‌هاي آن را به حداقل خواهد رساند. طراحي جديد ظاهرا توسط خود هواوي ثبت اختراع خواهد شد و بنابراين منحصر به محصولات اين شركت خواهد بود.

نام طراحي لنز Free-from شايد برايتان كمي مبهم باشد، اما اگر با علم اپتيك آشنايي داشته باشيد ايده آن را به‌راحتي مي‌توانيد بفهميد. البته اين طراحي اسامي ديگري مانند digitally surfaced ،cut-to-polish و direct-to-surface نيز دارد كه كمي توصيفي‌تر هستند. اگر بخواهيم به زبان ساده‌تر بگوييم، طراحي لنز Free-from اشاره به پروسه پيشرفته‌اي دارد كه محدوده گسترده‌اي از اقدامات را شامل مي‌شود: از كارهاي اوليه روي شكل لنز و نوع مواد آن گرفته تا نرم‌افزار پيشرفته و محاسبات پيچيده شكست نور و اپتيك روي سطح لنز. ضمن اينكه بايد به پروسه‌ها و دستگاه‌هاي ساخت آن نيز اشاره كنيم كه مي‌توانند با دقت بسيار بالايي كار كنند. ما درباره ابعادي در حد ۱ ميكرون يا ۱/۲۵۴۰۰ اينچ صحبت مي‌كنيم. بنابراين همانطور كه ملاحظه مي‌كنيد واقعا فناوري پيشرفته‌اي است و ما اميدواريم كه هواوي درنهايت بتواند محصول بهتري ارايه كند.

منبع:

https://itresan.com/296362/%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-%d9%85%db%8c%d8%aa-40-%d8%a7%d8%b2-%d9%84%d9%86%d8%b2-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-free-from-%d9%88-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%ac/?ref=shahrekhabar