شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

آرشیو بهمن ماه 1398

تكنولوژي روز

استوريز (Stories) چيست؟

استوريز (Stories) چيست؟قابليت Stories يا داستان‌ها براي به اشتراك‌گذاشتن موقتي تصاوير و ويدئوها با فالورها يا همان دنبال‌كنندگان شماست. عكس ها و ويدئوهاي اين بخش فقط به مدت 24 ساعت و در رأس صفحه براي فالورهاي شما نمايش ديتا خواهد شد. به اين ترتيب در رأس صفحه خود و به چهره دايره‌هايي عكس ها و ويدئوهاي موقت از فالويينگ‌هايتان

چرا نميتونم چند تا عكس در استوري بزارم؟

را تماشا مي‌كنيد كه در 24 ساعت تازه قرار ديتا شده است.
Storyها در صفحه پروفايل نمايش ديتا نخواهند شد و همان‌طور كه گفتيم موقتي هستند. شما مي‌توانيد در درازا روز چند Story هم منتشر كنيد كه اثناء نمايش به‌ترتيب براي مخاطبان ظاهر خواهد شد.
هنگام تماشا Storyهاي ديگران مي‌توانيد با لمس گزينه Send Message يك پيام شخصي مرتبط با آن حكايت را براي فرد ارسال كنيد و يا با لمس سه‌نقطه و Report تصاوير و ويدئوهاي نامناسب و ناقض قوانين را گزارش دهيد. در ضمن عددي كه بالاي صفحه نگريستن مي‌كنيد نشان‌گر شمار ساعاتي است كه از انتشار حكايت سررسيد ماضي و با رسيدن اين شماره به 24 آن Story حذف خواهد شد.
چگونه Story ارسال كنيم؟ارسال داستان يا Story در اينستاگرام زياد ساده است. كافيست دكمه + را در بالاي صفحه لمس كنيد. اكنون كه مي‌توانيد با فشردن دكمه دايره‌اي شكل عكس گرفته و يا با نگه‌داشتن آن لغايت ده ثانيه ويدئو ثبت كنيد. دكمه صاعقه شكل براي پركار و غيرفعال كردن پيكان دوربين بوده و دكمه‌اي با دو پيكان نيز براي جابجايي بين دوربين پشت و سلفي استعمال دارد.
instagram-stories-1
اگر بخواهيد تصاوير را از نگارخانه گوشي بارگذاري كنيد كافيست انگشت خويش را از بالا به ذيل بكشيد تا تصاويري كه در 24 ساعت اخير اندوخته كرده‌ايد براي شما نمايش ديتا شود. دقت داشته باشيد عكس ها Stories و وانگهي ويدئوها تمام صفحه و مستطيلي شكل هستند.
حالا مي‌توانيد با كشيدن انگشت از چپ به راست يا راست به چپ افكت‌هاي گوناگون را روي عكس ها خود اعمال كنيد. در ضمن قادريد با لمس دكمه به شكل قلم در رأس صفحه با قلم‌هاي گوناگون روي تصاويرتان بنويسيد و رنگ قلم را نيز از ذيل صفحه انتخاب كنيد. يك ترفند در اين صفحه براي برگزيدن هر رنگ مد نظر نگه‌داشتن انگشت روي گرد از رنگ‌ها و سپس كشيدن به سمت رنگ باره نظرتان است.
instagram-stories-2
يك قابليت ديگر نيز نگارش روي تصاوير است كه با فشردن دكمه Aa در رأس صفحه سپريدن مي‌شود. پس از درج نوشته مي‌توانيد آن را با يك انگشت جابجا كرده و با دو انگشت تغيير اندازه داده و بچرخانيد. وقتي كار ويرايش تصويرتان تمام شد مي‌توانيد با فشردن دكمه ذيل سمت راست (فلش به سمت پايين) تصوير را در گالري  خود اندوخته كنيد و يا با فشردن دكمه دايره‌اي شكل زير آن را ارسال كنيد. در ضمن مي‌توانيد بعد از ارسال Story آن را مفتوح كرده و با لمس سه‌نقطه و گزينش …Share as Post آن‌را به شكل يك پست‌ عادي نيز در صفحه خويش منتشر كنيد.
سوالات رايج در مورد Stories اينستاگرام– آيا مي‌توانم Stories را به‌طور كلي غيرفعال كنم؟متأسفانه در حال حاضر چنين امكاني هستي ندارد.
– چگونه استوري چندقسمتي قرار دهم؟كافيست بعد از پيمان دادن استوري اول استوري‌هاي بعد را با فشردن دكمه دوربين در بالا و سمت چپ صفحه و سپس اخذ عكس و برگزيدن گزينه Your Story اضافه كنيد.
– استوري لايو چيست و چگونه استوري لايو بگذاريم؟براي آموزش كامل استوري‌هاي لايو به اين مطلب فارنت مراجعه كنيد.
– چگونه مي‌توانم بدانم چه كساني از Storyهاي من بازديد كرده‌اند؟براي اين‌كار كافيست استوري خود را باز كرده آن را به بالا كشيده و يا دكمه زير صفحه را فشار داده و فهرست افراد را مشاهده كنيد.
instagram-stories-views
اگر در اين بين فردي وجود دارد كه نمي‌خواهيد از اين پس داستان‌هاي شما را ببيند مي‌توانيد روي دكمه ضربدر مقابل اسم او لمس كنيد. در اين تقدير در ضمن مي‌توانيد Story خويش را ذخيره كنيد، آن را در صفحه اصلي خود به اشتراك بگذاريد و يا با لمس آيكن سطل زباله آن را حذف كنيد.
– چه‌كساني مي‌توانند در هنگام مشاهده Stories براي ما پيام ارسال كنند؟تمامي فالورهاي شما اين امكان را دارند لغايت براي داستان‌هاي شما پاسخي ارسال كنند ولي در تنظيمات Story Settings مي‌توانيد اين امكان را به كسان پايين محدود كنيد:
instagram-stories-reply
فالورهاي شما (Your Followers)
فالورهايي كه شما هم آن‌ها را فالو مي‌كنيد (Followers You Follow Back)
هيچكس (Off)
– آيا مي‌توانم بدون اين‌كه فردي متوجه شود Story او را ببينم؟خير وقتي از استوري كاربري بازديد كنيد نام شما براي او قابل رؤيت خواهد بود.
– چگونه مي‌توانم استوري‌هاي چندقسمتي بگذارم؟كافيست چند تصوير يا ويدئوي جداگانه در استوري منتشر كنيد تا به‌صورت چندقسمتي نمايش داده شود.
– چه كساني مي‌توانند Storyهاي مرا ببينند؟براي اكانت‌هاي پرايوت يا شخصي تنها فالورها قادرند تا استوري يا داستان‌هاي شما را ببينند.
براي اكانت‌هاي عمومي فالورها آن را در بالاي صفحه خويش نگريستن كرده و هر كاربري مي‌تواند با مراجعه به پروفايلتان Storyهايتان را ببيند.
– نمي‌خواهم Storyهاي يك فرد ويژه را ببينم؛ بايد چكار كنم؟روي دايره Story فرد مورد نظر در رأس صفحه انگشت خود را نگه داشته و Mute …’s Story را انتخاب كنيد. به اين ترتيب استوري اين فرد به فرجام صف انتقال مكشوف و به‌صورت اتوماتيك توزيع نخواهد شد.
– چه نماييم الي كسان خاصي Storyهاي ما را نبينند؟به تنظيمات و Story Settings مراجعه كنيد. سپس Hide Story From را برگزيدن كرده و افرادي را كه نمي‌خواهيد Storyهاي شما را ببينند گزينش كنيد.
hide-instagram-stories
چگونه در كامپيوتر و از نسخه تحت وب (وبسايت) به Stories اينستاگرام دسترسي داشته باشم؟براي اين‌كار مي‌توانيد از مرورگر گوگل كروم و افزونه Chrome IG Story كاربرد كنيد.

سومين تلاش اينتل براي رفع آسيب پذيري Zombieload

اينتل براي سومين بار در كمتر از يك سال وجود چندين آسيب پذيري Zombieload را در پردازنده هاي خود تأييد كرد.

اينتل با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه در هفته هاي آتي يك به روزرساني امنيتي منتشر مي كند كه دو آسيب پذيري MDS يا زامبي لود (Zombieload) را برطرف مي كند. اين شركت پيش از اين دو به روز رساني ديگر را در ماه هاي نوامبر و مه سال گذشته ميلادي منتشر كرده بود.

آسيب پذيري ZombieLoad

 

حفره هاي جديد برخلاف آسيب پذيري هاي گذشته كه با پچ برطرف شده اند، محدوديت هايي دارند. به عنوان مثال يكي از آنها كه L1DES نام دارد، در بعضي از تراشه هاي جديد اينتل كار نمي كند. علاوه بر اين هكر نمي تواند به كمك مرورگر حملات را انجام دهد. اينتل مي گويد تاكنون سوء استفاده اي از اين آسيب پذيري ها نشده است.

محققان امنيتي، اينتل را به خاطر رويكرد بي نظمي كه در پيش گرفته به باد انتقاد گرفته اند. اين تراشه ساز اما با كم اهميت جلوه دادن انتقادات مي گويد قدم هاي بزرگي در جهت كاهش آسيب پذيري در پردازنده هاي خود برداشته است.

آسيب پذيري ZombieLoad به هكرها اجازه مي دهد كليه اطلاعاتي كه پردازنده به آنها دسترسي داشته را سرقت كنند. اين آسيب پذيري از فرآيندي به نام اجراي زودهنگام (Speculative Execution) در اغلب پردازنده هاي مدرن بهره مي گيرد.

اواخر آبان ماه امسال پردازنده هاي Cascade Lake اينتل در معرض آسيب پذيري ZombieLoad 2 قرار گرفتند. اينتل اين آسيب پذيري را از نوع TAA خواند و عملكرد آنرا شبيه آسيب پذيري هاي MDS اعلام كرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/28/%d8%b3%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%84%d8%a7%d8%b4-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d9%84-%d8%a2%d8%b3%db%8c%d8%a8-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%db%8c-zombieload/

چگونه افزونه هاي مختلف را در مايكروسافت اج جديد نصب كنيم؟

مرورگر جديد شركت مايكروسافت كه بر پايه كروميوم است به تازگي عرضه شده و كاربران ويندوز 10 مي‌توانند از نسخه بتاي آن استفاده كنند. يكي از اصلي ترين ويژگي‌هاي مرورگر جديد مايكروسافت پشيتباني از افزونه‌هاي مختلف است. اين افزونه‌ها مي‌توانند هم از طريق فروشگاه افزونه‌هاي الكترونيكي گوگل دريافت شوند و هم مي‌توان آن‌ها را از طريق فروشگاه مايكروسافت دريافت كرد. در اين مطلب قصد داريم به چگونگي نصب و استفاده از افزونه مايكروسافت اج بپردازيم.

پيش از اين كه مطلب را مطالعه كنيد، بهتر است مرورگر جديد مايكروسافت اج كه بر پايه كروميوم كار مي‌كند را دانلود و نصب كنيد. براي دانلود اين مرورگر مي‌توانيد از طريق اين لينك اقدام نماييد. حالا با مطالعه اين مطلب همراه ما باشيد.

چگونگي نصب و استفاده از افزونه مايكروسافت اج (فروشگاه مايكروسافت)

همانند كروم، مايكروسافت اج هم از افزونه‌هاي متعدد و مختلف پشتيباني مي‌كند و مي‌توانيد به راحتي آن‌ها را نصب كرده و از آن‌ها استفاده كنيد. با انجام اين كار ويژگي‌هاي متنوعي را دريافت خواهيد كرد.

براي اين كه ببينيد چه افزونه‌هايي روي مرورگرتان نصب شده است، مي‌توانيد با كليك كردن روي سه نقطه كنار هم در گوشه بالاي سمت راست و رفتن به بخش Extension آن‌ها را مشاهده كنيد. با انجام اين كار وارد منوي افزونه‌ها خواهيد شد.

 

مايكروسافت به صورت پيش فرض هيچ افزونه‌اي را به صورت نصب شده همراه خود ندارد. براي اين كه از افزونه‌هاي مختلف استفاده كنيد، گزينه Get extensions from Microsoft Store را بزنيد.

 

با انتخاب اين گزينه صفحه مربوط به فروشگاه مايكروسافت نمايش داده مي‌شود كه بخش‌هاي مختلف آن از هم جدا شده‌اند. به عنوان مثال مي‌توانيد از بخش Shopping‌ افزونه‌هاي مربوط به فروشگاه‌هاي آنلاين را مشاهده كنيد.

به هر ترتيب مي‌توانيد از اين بخش افزونه مد نظر خود را پيدا كرده و سپس با انتخاب گزينه Get آن را روي مرورگر خود دانلود و نصب كنيد.

 

حالا مرورگر اج يك پنجره كوچك براي تاييد دريافت افزونه نمايش مي‌دهد و از شما مي‌خواهد كه مجوز نصب آن را تاييد كنيد. اگر از نصب افزونه اطمينان داريد، گزينه Add extension را انتخاب كنيد.

 

بعد از آن كه افزونه نصب شد، اج يك اعلان ارسال مي‌كند تا نشان دهد كه نصب افزونه با موفقيت انجام شده است. حالا آيكون افزونه نصب شده در نوار بالاي صفحه نمايش داده خواهد شد. همچنين با رفتن به منوي افزونه‌ها مي‌توانيد آن را مشاهده كنيد.

با كليك كردن روي آيكون نمايش داده شده در نوار بالاي مرورگر، مي‌توانيد گزينه‌هاي مختلف و امكانات افزونه را مشاهده كنيد.

 

بعد از رفتن به منوي افزونه‌ها، مي‌توانيد با انتخاب گزينه Details اطلاعات بيشتري نسبت به افزونه نصب شده روي مروگرر خود كسب كنيد. همچنين از همين بخش امكان فعال كردن يا غير فعال كردن افزونه‌هاي نصب شده روي مرورگر خود را هم خواهيد داشت.

هر زمان كه خواستيد افزونه نصب شده را از روي مرورگر حذف كنيد، مي‌توانيد با رفتن به همين منو و انتخاب گزينه Remove براي هميشه افزونه نصب شده را از مرورگر حذف نماييد.

 

چگونگي نصب و استفاده از افزونه‌هاي كروم در مايكروسافت اج

مايكروسافت با كنار گذاشتن موتور مرورگر اج و استفاده از كروميوم حالا اين امكان را به كاربران مايكروسافت اج مي‌دهد كه بتوانند از افزونه‌هاي ارائه شده براي مروگر گوگل كروم هم استفاده كنند.

يكي از كار‌هاي قابل تحسين مايكروسافت اين است كه به كاربران مايكروسافت اج جديد اجازه مي‌دهد تا از طريق خود مرورگر به راحتي امكان دريافت افزونه‌هاي عرضه شده براي گوگل كروم را داشته باشند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/28/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%81/

انگليس در برابر آمريكا؛ چراغ سبز بريتانيا به هواوي براي توسعه زيرساخت 5G

بريتانيا با وجود فشارهاي آمريكا، به شركت هواوي براي توسعه زيرساخت هاي اينترنت 5G اين كشور چراغ سبز نشان داد. بوريس جانسون با اين تصميم خود را رو در روي ترامپ قرار داد.

دولت بريتانيا اعلام كرد كه شركت هاي «پرخطر» مجوز توسعه بخش هايي از زيرساخت هاي 5G اين كشور را دريافت كرده اند ولي اضافه كرد تحريم هاي جديد براي كاهش خطرات احتمالي كه امنيت ملي اين كشور را تهديد مي كنند، وضع خواهند شد.

چراغ سبز بوريس جانسون به هواوي براي توسعه شبكه 5G بريتانيا

 

وزارت ديجيتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بريتانيا اعلام كرد شركت هاي پرخطر اجازه توسعه بخش هاي حساس شبكه 5G همانند نيروگاه هاي هسته اي و پايگاه هاي نظامي را ندارند. دولت بريتانيا با اشاره به اينكه اين كشور خواهان راه اندازي جديدترين روش هاي اتصالي در كوتاه ترين زمان ممكن است، گفت كه به شركت هاي پرخطر هيچ گاه مجوز توسعه شبكه هاي حساس را نخواهد داد.

دونالد ترامپ از بريتانيا خواسته تا همانند نيوزلند و استراليا از هواوي براي توسعه زيرساخت هاي 5G استفاده نكند. ترامپ هواوي را تهديدي براي امنيت ملي آمريكا تلقي كرده و اين شركت را تحريم كرده است.

 

مقامات آمريكايي نگرانند هواوي با دولت چين در ارتباط باشد و توسعه زيرساخت هاي مخابراتي به جاسوسي دولت اين كشور از بخش هاي حساس آمريكا منجر شود. متخصصان مي گويند زنجيره تأمين اين شركت چيني قابليت هك شدن داشته و نرم افزارهاي آن «بي كيفيت» هستند؛ بنابراين حتي اگر به دولت چين هم مرتبط نباشد همكاري با آن ريسك بالايي دارد.

برخي از سياستمداران بريتانيايي از جمله «جرمي هانت» وزير امور خارجه سابق بريتانيا و «يين دانكن اسميت» رهبر سابق حزب محافظه كار نگراني خود را از اين تصميم ابراز كردند.

بوريس جانسون و دولت بريتانيا معتقدند ارائه مجوز به هواوي براي توسعه شبكه 5G اين كشور ارزش ريسك هاي احتمالي را دارد. «Andrew Tsonchev» يكي از مديران ارشد شركت امنيت سايبري Darktrace معتقد است ممنوعيت هواوي بريتانيا را پنج سال عقب مي اندازد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/28/%da%86%d8%b1%d8%a7%d8%ba-%d8%b3%d8%a8%d8%b2-%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-5g/

انتخاب فرمت رسانه در استوري اينستاگرام

انتخاب فرمت رسانه در استوري اينستاگرامپس از اين‌كه به صفحه add to your story رسيديد، از تقدير پاييني صفحه مي‌توانيد بين گزينه‌هايي چون Normal (عكس و فيلم معمولي)، Boomerang (گيف)، Rewind (ويدئوي برعكس) و Hands Free (ضبط ويدئو بدون نگه‌داشتن دكمه) حركت و انتخاب كنيد.
اضافه كردن پالايه به استوري اينستاگرامبا كشيدن انگشت به سمت چپ (درست به مانند اسنپ‌چت) فيلترهاي مختلف را روي استوري خويش ببينيد.
اضافه كردن ويدئو يا عكس از گالري  به استوريبراي اين‌كار دو گذرگاه هستي دارد. آيكوني را در سمت چپ زير صفحه ساحل علامت فلش خواهيد ديد. اين آيكون به راستي نشان‌دهنده عكس‌هاي اخيري است كه در گالري  داريد. با كليك بر روي آن به واپسين عكس‌ها و فيلم‌هايي خواهيد رسيد كه در 24 ساعته ماضي گرفته‌ايد يا اندوخته كرده‌ايد. راه ساير كشيدن انگشت از بالا به زير است. ابعاد عكس 1080 × 1920 پيكسل است و ويدئو با ابعاد 9:16 آپلود مي‌شود. درازا ويدئو نيز 15 ثانيه است.
اضافه كردن استيكر به استوريبرچسب‌هاي جغرافيايي: براي دسترسي به استيكرها بايد روي آيكون صورتك خندان كليك كنيد. از آن‌جا مي‌توانيد استيكر Location را هم ببينيد. با ضربه روي اين استيكر مي‌توانيد محل خود را به استوري اينستاگرام اضافه كنيد.
اضافه كردن استيكر سلفي: به محض باز كردن دسته استيكرها آيكون دوربين را در بخش بالايي سمت راست مي‌بينيد. روي آن كليك و بعد از ضربه زدن روي عكس، آن را با لبه‌هاي درخشنده سفيد يا بدون آن ثبت كنيد.
تغيير اندازه استيكرها: براي تغيير سايز استيكرها اين‌كار را با مفتوح و بسته كردن دو انگشت روي آن‌ها اتمام دهيد.
اضافه كردن استيكر يا متن به بخش‌هاي در حال حركت ويدئو: پس از پيمان دادن استيكر در جاي دل‌خواه انگشت خود را روي صفحه نگه داريد الي  پين در پايين ظاهر شود. موضوعي را كه مي‌خواهيد استيكر را به آن بچسبانيد برگزيدن كنيد و سپس پين را بفشاريد. اگر از نتيجه راضي نيستيد مي‌توانيد دوباره روي عكس يا متن نگه داريد و از نو اين‌كار را انجام دهيد.
اضافه كردن هشتگ: دو راه براي اين‌كار وجود دارد. مي‌توانيد اين شغل را از بخش استيكرها و ضربه روي Hashtag اتمام دهيد يا اين‌كه از طريق تقسيم افزودن متن، هشتگ دلخواه را تايپ كنيد.


استفاده از قلمتغيير رنگ قلم: گذرگاه اول اين است كه با كشيدن انگشت به سمت چپ به رنگ‌هاي موجود برسيم. طريق ساير اين‌گونه است كه انگشت‌تان را روي يكي از رنگ‌ها بگذاريد و نگه داريد. با اين‌كار كل پلت رنگي نما مي‌شود.
تغيير اندازه قلم: در بالاي صفحه مي‌توانيد چهار آپشن قلم و يك آيكون براي منزه كن را ببينيد. هر يك از قلم‌ها استايل ويژه‌اي دارند. در سمت چپ هم مي‌توانيد از طريق اسلايدر موجود سايز قلم را تغيير دهيد.
اضافه كردن لايه‌هاي رنگ به استوري اينستاگراماگر مي‌خواهيد همه صفحه را به يك رنگ شاخص در بياوريد، تنها بس است قلم باره نظرتان را گزينش كنيد، سپس يك رنگ را برگزينيد و روي بخشي از صفحه ضربه بزنيد و نگه داريد. پس از اين‌كار مي‌توانيد با كمك پاك‌كن بخش‌هايي از صفحه را منزه كنيد و به عكس‌تان زيبايي بيش‌تري ببخشيد.
اضافه كردن متن به استوري اينستاگراماين رو هم بخون:وب اپليكيشن پيش‌رونده اينستاگرام براي ويندوز 10 با امكانات جديد…
۱۳۹۸/۱۱/۱۱

براي اين‌كار روي آيكون Aa بالاي صفحه كليك و آغاز به تايپ كنيد. پس از انجام كار در جايي بيرون باكس متن ضربه بزنيد يا اين‌كه با ضربه در تو كادر متن براي تغيير استايل آن اقدام كنيد. سه گزينه در اين سرنوشت پيش رو داريد: پس‌زمينه رنگي محو، پس‌زمينه رنگي، بدون پس‌زمينه. براي تغيير پس‌زمينه از آيكون A در بالا وسط صفحه بهره‌گيري كنيد. رنگ متن را هم مي‌توانيد با انتخاب رنگ‌هاي زير صفحه تغيير دهيد.
متن رنگي با اندازه‌هاي مختلف: يك واژه يا عبارت را از متن خويش هاي‌لايت و سپس رنگش را به مد نظر عوض كنيد. مسير ساير اين است كه در اثناء نگارش براي قسمت‌هاي مختلف متن از رنگ‌هاي متفاوت استفاده كنيد.


تگ كردن افراد: براي اتمام اين‌كار بايد از سرنوشت متن وارد شويد و در كادر مربوطه نام فرد را با علامت @ تايپ كنيد.
ذخيره‌سازي يا منزه كردن استوري اينستاگرامپاك كردن يك استيكر يا متن: انگشت خودرا روي آيتم مورد نظرتان بگذاريد و آن را به سمت سطل آشغالي كه پيدا مي‌شود بكشيد.
ذخيره و پاك كردن يك عكس يا همه استوري: روي صفحه مي‌توانيد يك فلش را ببينيد كه به سمت زير اثر رفته است. روي آن كليك كنيد تا عكسي را كه گرفته‌ايد ذخيره كنيد. براي اندوخته تمام استوري روي سه نقطه سمت راست زير ضربه بزنيد و از دو گزينه save image يا save story احد را برگزينيد. به‌علاوه از اين‌جا به گزينه Delete هم دسترسي داريد.
ترفندهاي اضافه استوري اينستاگراماضافه كردن فيلتر صورت به استوري اينستاگرام

در دسته دوربين مي‌توانيد آيكوني مانند به صورت را ببينيد. با ضربه زدن روي آن يك سري فيلتر‌هاي صورت بارز مي‌شود.
اضافه كردن لينك (تنها براي اكانت‌هاي تاييد شده): اگر اكانت تاييد شده داريد، مي‌توانيد از اين مزيت بهره‌گيري كنيد و در استوري مثلا لينك سايت فروش خويش را قرار دهيد. براي اتمام اين‌كار بعد از اضافه نمودن عكس يا ويدئو روي آيكون گيره كاغذ كليك

چرا وقتي يك عكس ميزارم نميتونم يك عكس ديگر بزارم؟‌

و URL خود را از آن‌جا اضافه كنيد. هنگام تماشاي استوري عبارتي تحت عنوان swipe up نما مي‌شود كه مي‌توانيد با اضافه كردن يك پيكان چشم كاربران را به سمت اين عبارت هدايت كنيد.
اضافه كردن موزيك به ويدئو: براي اين‌كار فقط كافي است موزيكي را در دستگاه خود يا هر دستگاه ديگري پلي كنيد و سپس به بخش استوري اينستاگرام برويد و ويدئوي دلخواه‌تان را با صدايي كه در حال توزيع است ضبط كنيد.
اضافه كردن گيف: بهترين شغل اين است كه گيف را به ويدئو تبديل كنيد و به خودتان بفرستيد و سپس آن را به استوري اضافه كنيد.

راهنماي كامل ثبت بي‌نقص تصاوير تايم لپس

تصويربرداري تايم لپس نوعي تكنيك سينماتوگرافي است كه در آن، تصويربردار مجموعه‌اي از تصاوير ثابت را در گذر زمان از سوژه به ثبت مي‌رساند و سپس تمام آن تصاوير را به صورت پيوسته پشت يكديگر قرار مي‌دهد تا ويديويي كوتاه خلق شود. به عنوان مثال تصاوير جداگانه‌اي كه از روند شكفتن يك گل به ثبت مي‌رسند، در نهايت تبديل به ويديويي مي‌شوند كه اين پروسه را به صورت كامل نمايش مي‌دهد.

هدف از ثبت تصاوير تايم لپس، خلق توهمي از حركت بسيار سريع سوژه است؛ به عبارت ديگر دستكاري زمان به شكلي كه به نظر آيد سوژه با سرعت بالايي حركت مي‌كند. تصاويربرداري تايم لپس يكي از رايج‌ترين روش‌ها براي سرعت بخشيدن به پروسه‌هاييست كه به صورت معمول قابل مشاهده نيستند يا خيلي ساده حوصله مخاطب را سر مي‌برند؛ مثل طلوع و غروب خورشيد، حركت ستاره‌ها در آسمان شب يا رشد گياهان.

با اين حال، با استفاده از تايم لپس مي‌توان حتي حركات سريع را برداشت و از قبل هم سريع‌ترشان كرد؛ مثل آبشار، حركت جمعيت در پياده‌روهاي شهر يا اتوباني پر رفت و آمد.

براي تصويربرداري تايم لپس به چه تجهيزاتي نياز است؟

 

تصويربرداري تايم لپس تنها به چند تجهيزات خاص نياز دارد.

يك دوربين: اگرچه در تئوري مي‌توان از هر دوربين و اسمارت‌فوني براي تصويربرداري تايم لپس استفاده كرد، ساده‌ترين راه استفاده از دوربين‌هاي بدون آينه يا DSLR خواهد بود - برخي از آن‌ها حتي حالت مخصوصي براي تايم لپس هم دارند. اين يعني با يكي از اين دوربين‌ها، تجهيزات كمتري نياز خواهيد داشت و تصاوير بهتري هم ثبت خواهيد كرد.

يك سه‌پايه: سه‌پايه براي تصويربرداري تايم لپس ضروري است. زيرا دوربين بايد به شكلي بي‌نقص سر جاي خود بايستد تا سوژه به شكلي باثبات حركت كند و از سوي ديگر مشكل بلور در تصاوير به وجود نيايد.

يك اينتروالومتر: اينتروالومتر يك دستگاه اكسترنال (يا برخي مواقع نرم‌افزاري كه روي دوربين دانلود مي‌شود) است كه دوربين را مجبور مي‌كند براي مدت زماني مشخص و با فواصل مشخص تصاويربرداري كند. اين ديوايس كاري مي‌كند كه ديگر نيازي به ايستادن كنار دوربين و فشردن دكمه شاتر به صورت مداوم نداشته باشيد.

 

فيلترهاي ND: فيلترهاي ND (مخفف Neutral-Density) نقش عينك آفتابي را براي دوربين شما ايفا مي‌كنند. ميزان نوري كه وارد لنز مي‌شود كاهش مي‌يابد و در عين حال دماي رنگ از بين نمي‌رود. اگرچه اين فيلترها انحصاراً براي تصويربرداري تايم لپس نيستند، انعطاف‌پذيري بيشتر را به سرعت شاتر مي‌آورند. بنابراين مي‌توان سرعت شاتر را كاهش دهيد و كماكان همان مقدار نور را داشته باشيد.

كارت‌هاي حافظه ظرفيت بالا: تصويربرداري تايم لپس شامل انبوهي از تصاوير باكيفيت است كه به صورت پشت به پشت ثبت مي‌شوند و چنين چيزي نيازمند ظرفيت بالا خواهد بود. براي دستيابي به بهترين نتيجه، با فرمت RAW تصويربرداري كنيد كه بالاترين رزولوشن ممكن را به ارمغان مي‌آورد. در عين حال بايد براي فايل‌هايي بسيار حجيم هم آماده باشيد، بنابراين چند كارت حافظه همراه‌تان باشد بد نيست.

بهترين تنظيمات دوربين براي ساخت تايم لپس

 

هنگام ضبط يك ويديوي تايم لپس، بهترين نتايج تنها زماني حاصل مي‌شود كه تنظيمات دوربين را دستي تعيين كنيد. اگر قرار باشد ويديوي تايم لپس را در حالت اتوماتيك ثبت كنيد، دوربين است كه درباره تصحيح ميزان نور تصميم مي‌گيرد و در اين حالت، هر تصوير ممكن است متفاوت از تصوير قبلي و بعدي ظاهر شود. مثلا برخي تصاوير روشن‌تر و برخي تصاوير تاريك‌تر از ديگري درمي‌آيند.

تصويربرداري در حالت دستي گاهي ترسناك به نظر مي‌رسد، خصوصاً اگر در اين زمينه مبتدي باشيد. اما اين گام براي دستيابي به بهترين ميزان نور و نرم‌ترين موشن بلور ممكن ضروري است. در ادامه آنچه لازم است به ذهن بسپاريد را ليست كرده‌ايم.

گشودگي دهانه لنز: ميزاني از گشودگي را انتخاب كنيد كه فوكوس را روي سوژه نگه مي‌دارد و نوري مطلوب دارد. براي دستيابي به بهترين عمق ميدان براي سوژه، با گشودگي‌هاي مختلف آزمون و خطا كنيد.

سرعت شاتر: انتخاب بهترين سرعت شاتر به نتيجه‌اي بستگي دارد كه مي‌خواهيد حاصل شود. اگر مي‌خواهيد هر شات بسيار شفاف به نظر برسد و به خوبي حركت سوژه‌ها را نشان دهد، يك آپرچر سريع (۱/۱۰۰ يا سريع‌تر) نتيجه‌اي مطلوب خواهد داشت. اما اگر در منطقه‌اي شلوغ و پر رفت و آمد (مثلا يك خيابان مهم)‌ تصويربرداري مي‌كنيد، به خاطر فاصله چند ثانيه‌اي هر شات، سوژه‌ها به نوعي خواهند جهيد.

اگر ويديويي روان‌تر مي‌خواهيد به سراغ آپرچرهاي كندتر (۱/۵۰ يا كمتر) برويد كه حركت سوژه‌هاي را ثبت كرده و موشن بلور را به مسير حركت‌شان اضافه مي‌كند. سرعت شاتر استاندارد براي تصويربرداري تايم لپس اينست كه نرخ فريم را دو برابر كنيد. بنابراين اگر با ۲۵ فريم بر ثانيه تصويربرداري مي‌كنيد، سرعت شاتر بايد ۱/۵۰ باشد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/28/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%85-%d9%84%d9%be%d8%b3/

اسنپ ظاهرا در قالب سرويسي ديگر در اپ استور حضور داشته است

برخي كاربران آيفون در هفته جاري با مراجعه به اپ استور متوجه اپليكيشني با نام عجيب RadickRadio شدند. اين اپ در ظاهر شبيه ديگر اپ هاي راديو است؛ ولي همانطور كه در ادامه مشاهده مي كنيد، كاربران ايراني پس از باز كردنش با صفحه خوش آمدگويي اسنپ مواجه شده اند:

اسنپ مخفيانه در اپ استور ظاهر شد

 

اپل به سرعت اپ مورد بحث را حذف كرد و به سؤالات خبرنگاران در اين رابطه پاسخ نمي دهد.

سال 95 و همزمان با شروع موج جديد تحريم هاي آمريكا، اپليكيشن هاي ايراني از اپ استور حذف شدند. در ليست اپ هاي حذف شده نام اسنپ هم به چشم مي خورد.

اين روند سال بعد نيز ادامه پيدا كرد و اپل به خاطر تبعيت از قوانين تحريمي آمريكا، از ميزباني اپليكيشن هاي ايراني، توزيع آنها يا رابطه مالي با توسعه دهندگان ايراني شانه خالي كرد.

كمپاني كوپرتينويي در ايميلي خطاب به استارتاپ هاي ايراني پيروي از قوانين پيچيده تحريمي آمريكا را عامل حذف اپليكيشن هاي ايراني عنوان كرد. اين در حاليست كه تمام اپليكيشن هاي حذف شده در آن زمان كاملاً رايگان بودند. اين موضوع نشان مي داد اپل ديگر اپ هاي رايگان ايراني را نيز توزيع نمي كند.

اپل اوايل مرداد ماه امسال سخت‌گيري خود در رابطه با اپليكيشن ها و توسعه دهندگان ايراني را وارد مرحله جديدي كرد و مانع از قرارگيري يك اپليكيشن انگليسي زبان به خاطر مليت ايراني توسعه دهنده‌اش شد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/1196258

آموزش ۹ روش رفع مشكل استوري اينستاگرام : آپلود نشدن عكس و فيلم ، سياه شدن و..

حل سخت استوري گذاشتن اينستاگرام در اندرويد و آيفونHow to Fix Instagram Stories Not Working in Android and iPhone
باز هم به بحث در مورد اينستاگرام برگشتيم. اينستاگرام يكتا از محبوبترين برنامه هاي شبكه اجتماعي است كه در همان سان مشكلات زياد زيادي هم دارد و با وجود تيم قوي كه در پشت اين برنامه وجود دارد هنوز بعضي از مشكلات اين برنامه دوست داشتني حل نشده

چرا نميتونم استوري بزارم

است و به كاربران هم پاسخ راستي ديتا نمي شود، به طور نمونه بعضي از كاربران گزارش ديتا اند كه:
در اينستاگرام استوري هاي GIF من آپلود نمي شود.مشكل لود شدن استوري دارم.هنگام آپلود استوري، در اينستاگرام پيغام “در حال آپلود” را مشاهده خواهم كرد اما استوري آپلود نمي شودمن نمي توانم استوري به اشتراك بگذارم.در گوشي Galaxy S7 من عكس استوري نمي شود.بعد از بروزرساني برنامه اينستاگرام خود نمي توانم استوري ارسال كنم.وقتي كه استوري ارسال مي كنم صفحه سياهي نما مي شود و الي ۲۴ ساعت پس از آن نمي توانم دوباره استوري بفرستم.من با سخت سياه شدن استوري اينستاگرام مواجه هستم.و..وقتي كه كاربر سعي داريد يك استوري را در اينستاگرام منتشر كند استوري آپلود نمي شود و يك صفحه سياه جاي آن را مي گيرد. پيغام publication in progress يا loading in progress ظاهر مي شود، صفحه سياه مي شود و در نهايت استوري آپلود نمي شود. اين سخت حتي زماني جدي تر مي شود كه برنامه پروانه حذف اين استوري ها را نمي دهد. در عمل ۲۴ ساعت استوري در اينستاگرام گير مي كند و شما نمي توانيد استوري ديگري را آپلود يا منتشر كنيد و بعد از منقضي شدن استوري شما مي توانيد مجددا به انتشار استوري در اينستاگرام پيوسته دهيد.
حل دشوار استوري گذاشتن اينستاگرام
آموزش به اشتراك گذاشتن پست ها در استوري اينستاگرام را مطالعه بفرماييد.
رفع سخت آپلود نشدن ويديو و عكس در استوري اينستاگرامچنانچه با سخت آپلود نشدن استوري اينستاگرام مواجه هستيد، نخستين كاري كه مي توانيد اتمام دهيد اين است كه گوشي خويش را ريستارت كنيد. آپلود نشدن استوري اينستاگرام مي تواند به علت دشواري ها نرم افزاري رخ دهد. براي ريست گوشي iPhone X دكمه پاور و دكمه ولوم را تنگنا دهيد و نگه داريد الي اسلايدري ظاهر شود و آن را درگ كنيد وقتي لوگوي اپل ظاهر شد دكمه پاور را رها كنيد.
آپلود نشدن استوري اينستاگرام
در دستگاه هاي iPhone 7 دكمه پاور را تنگنا و نگه داريد الي اسلايدري ظاهر شود و آن را درگ كنيد وقتي لوگوي اپل نما شد دكمه پاور را رها كنيد.
آپلود نشدن استوري اينستاگرام
براي دستگاه هاي اندرويد نيز ميتوانيد نخست دكمه پاور را نگه داشته و از منو مفتوح شده گزينه Restart برگزيدن كنيد.
هنگ كردن برنامه اينستاگرام اثناء استوري گذاشتناحتمالا با اين مشكل روبرو شده ايد كه هنگاميكه قصد داريد در اينستاگرام استوري بگذاريد برنامه هنگ مي كند، اين مشكل به خويش برنامه اينستاگرام بر مي گردد. براي بستن برنامه دوبار روي دكمه Home تپ كنيد و برنامه اينستاگرام را پيدا كنيد و ببنديد. اكنون كه مجددا برنامه اينستاگرام را باز كنيد و رسيدگي كنيد كه آيا برنامه پيشه مي كند يا نه. توجه داشته باشيد كه با بستن و دوباره باز كردن برنامه اينستاگرام دشوار سياه شدن استوري اينستاگرام حل نمي شود و شما بايد مسير حل هاي ديگر را بررسي نماييد.
هنگ كردن برنامه اينستاگرام هنگام استوري گذاشتن
رفع دشوار عدم نمايش استوري اينستاگرام با آپديت برنامهشما بايد كوشش كنيد برنامه اينستاگرام را آپديت كنيد الي مشكلاتي مشابه عدم نمايش استوري را حل كنيد. مراحل ساده زير را براي آپديت اينستاگرام تعقيب كنيد. اپ استور يا فروشگاه گوگل پلي را مفتوح كنيد و برنامه اينستاگرام را پيدا كنيد و روي دكمه Updates تپ كنيد. توجه داشته باشيد كه اين شغل براي كاربران ايراني با محدوديت همراه است و اين دسته از كاربران بايد از نرم افزارهاي تغيير دهنده آي پي بهره‌گيري كنند.
مشكل عدم نمايش استوري اينستاگرام
مشكل لود نشدن استوري اينستاگرام منزه كردن كشيكي از طريق حل هايي كه مي تواند دشواري ها مربوط به برنامه را حل كند منزه كردن كش برنامه اينستاگرام است. وارد تنظيمات شويد و گذرگاه General > iPhone Storage را طي كنيد. اكنون اسكرول را زير بكشيد و اينستاگرام را پيدا كنيد. شما بايد حجم كلي برنامه ها را مشاهده كنيد روي آن تپ كنيد و Delete App را انتخاب كنيد. مجدد به اپ استور يا گوگل پلي استور مراجعه كنيد و برنامه اينستاگرام را نصب كنيد.
مشكل لود نشدن استوري اينستاگرام
كاربران اندرويد مي توانند به مسير Apps> Application list> Instagram و پس Memory> Clear Data بروند و گزينه Delete Cache را تپ كنند تا كش برنامه اينستاگرام پاك شود.
غيرفعال كردن تنظيمات بهينه باتري براي رفع سخت نشانه ندادن استوري اينستاگراماگر گوشي شما آيفون است و گزينه صرفه جويي انرژي براي شما فعال است ممكن است برخي دشواري ها عملكردي مانند نشانه ندادن استوري اينستاگرام براي شما قبل بيايد، بعد براي حل اين مشكل شما بايد اين گزينه را غيرفعال كنيد. براي سپريدن اين شغل به مسير Settings > Battery برويد و گزينه Low Power Mode را غيرفعال كنيد.
مشكل پرتو ندادن استوري اينستاگرام
در اندرويد برنامه هاي مديريت باتري و گزينه Battery Saver تقسيم باتري تنظيمات را غيرفعال كنيد.
Battery Saver
پيشنهاد ميكنيم براي استفاده بهتر از استوري اينستاگرام با روش ساخت سوال و جواب در استوري اينستاگرام آشنا شويد.
حل مشكل لوكيشن در استوري اينستاگرامبراي حل دشوار لوكيشن در استوري اينستاگرام مطمئن شويد كه زمان و تاريخ گوشي اندرويد و آيفون خويش را به واقعيت به آپديت خودكار ست كرده ايد. براي اتمام اين كار به گذرگاه Settings > General > Date & Time برويد و Automatically Update را پركار كنيد. در اندرويد نيز مسير Settings > Date & time را طي و گزينه هاي Auto date & time و Auto time zone را فعال كنيد.
مشكل لوكيشن در استوري اينستاگرام
شما مي توانيد پس از حل سخت خويش در ويديو و عكس استوري اينستاگرام نظرسنجي و راي گيري بسازيد.
نصب دوباره جهت بازداري سياه شدن استوري اينستاگراماگر سخت استوري اينستاگرام شما هنوز حل نشده است آيكن برنامه اينستاگرام را روي صفحه اصلي گوشي خويش پيدا كنيد و آن را نگه داريد حالا روي علامت X بالاي برنامه اينستاگرام تپ كنيد تا برنامه حذف شود. مجددا براي نصب برنامه اقدام كنيد.
سياه شدن استوري اينستاگرام
در گاهي رهنمود ميشود كه در اثناء نصب مجدد از چند نسخه پايين تر اينستاگرام بر روي گوشي يا سرويس هاي جانبي مثل نسخه وب يا ويندوز نيز براي حل شدن دشوار استفاده كنيد.
بعد از نصب مجددا براي ارسال استوري تلاش كنيد و حتي استوري ها را فقط براي فهرست دوستان  نزديك  خود در اينستاگرام به نمايش بگذاريد.
آپلود نشدن عكس و كذاشتن فيلم در استوري اينستاگرام به انگيزه اينترنت ضعيفاتصال اينترنت ضعيف شما يكتا ساير از انگيزه ها آپلود نشدن استوري در اينستاگرام مي باشد. استوري ها احتياج به اتصال اينترنت قوي براي آپلود شدن دارند حتي اگر شما پيوست به اينترنت داشته باشيد احتمالاً آنقدر قوي نباشد كه استوري بتواند آپلود شود. در چهره امكان استوري را حذف كنيد و مجددا آپلود كنيد. گذرگاه حل ديگر اين است كه از واي فاي به ديتا سوئيچ كنيد. در صورتي كه با اين پيشه مشكل شما حل شد بعد سخت به روتر شما بر مي گردد. در صورت امكان روتر خود را ريست كنيد.
آپلود نشدن عكس استوري اينستاگرام
علاوه بر موارد فوق پيشنهاد ميكنيم براي مطمئن شدن از هستي دشوار آپلود عكس و فيلم در استوري اينستاگرام از يك اينترنت يا اپراتور ساير براي پيوست به اينستاگرام كاربرد كنيد.
شما مي توانيد با ۴ روشي كه قبلا در انزل وب تعليم داديم به استوري اينستاگرام خود آهنگ اضافه كنيد.
قطع اينترنت براي حل مشكل سياهي استوري اينستاگراماز اينستاگرام بيرون شويد و اتصال واي فاي يا ديتاي خود را قطع كنيد. دوباره به اينستاگرام برگرديد و سعي كنيد استوري را به چهره دستي حذف و مجدد آپلود كنيد.

مخفي كردن استوري و حذف استوري از اينستاگرام برگرفته شده از

اگر فقط يك بار از قابليت استوري اينستاگرام استفاده كرده باشيد به طور حتم به آن علاقمند شده ايد و تمايل خواهيد داشت ديگر تنظيمات آن را نيز رسيدگي كنيد. براي نمونه چه بسا همنشين داشته باشيد بدانيد چگونه مي تاب مشخص كرد چه كساني استوري هاي

چگونه بفهميم هايد استوري شده ايم

شما را ببينند. با پروا به اين سوژه ،اينستاگرام ها تصميم گرفته است نحوه تغيير دادن تنظيمات استوري اينستاگرام را شرح دهد الي به راحتي بتوانيد روش هاي مخفي كردن استوري و حذف كردن استوري هاي خويش را فرا بگيريد.” استوري اينستاگرام خود را شخصي سازي كنيد! “
چگونه استوري اينستاگرام را مخفي كنيم ؟مطمئنا خيلي از كاربران علاقه ندارند استوري هايشان براي كل افرادي كه او را فالو كرده اند نمايش ديتا شود. به همين منظور اينستاگرام امكاني را فراهم كرده است الي بتوانيد مشخص كنيد چه كساني نبايد استوري هاي شما را ببينند.
 Learn to hide posts from the Instagram Storyپس از وارد شدن به اينستاگرام وارد تنظيمات مي شويم (به ترتيب عكس ها عمل كنيد)
 Learn to hide posts from the Instagram Story
آموزش نهان كردن پست ها از سرنوشت استوري اينستاگرام
آموزش پنهان كردن پست ها از قسمت استوري اينستاگرام
گزينه ي مشخص شده نشان مي دهد كه شما استوري خو را از ۰ نفر پنهان كرده ايد آن را برگزيدن كنيد .
آموزش پنهان كردن پست ها از قسمت استوري اينستاگرام
افرادي كه ميخواهيد استوري شما از آن ها مخفي نگه داشته شود را گزينش كنيد سپس تيك مشخص شده را لمس كنيد الي عمليات سرانجام يابد.
آموزش مخفي كردن پست ها از قسمت استوري اينستاگرام
روش حذف استوري از اينستاگرامپس از اين كه يك استوري به اينستاگرام خود اضافه كرديد ، شايد همنشين داشته باشيد به دلايلي قبل از آنكه مهلت 1 روزه ي انتشار آن تمام شود ، استوري خود را منزه كنيد. اينستاگرام براي اين موضوع نيز قبل بيني لازم را سپريدن داده است.
براي اين كار، مي توانيد ابتدا وارد اكانت خويش در اينستاگرام شويد. بعد به دسته هوم بياييد لغايت بتوانيد استوري بار يا نوار استوري را در بالا تماشا كنيد. در آن جا بايد عكس پروفايل خود را مشاهده كنيد.
آموزش حذف عكس از استوري اينستاگرام
آموزش حذف عكس از استوري اينستاگرام
وقتي كه روي عكس خود ضربه مي زنيد مي توانيد درونمايه استوري خويش را مشاهده كنيد، حال كه تصور مي كنيم كه عكسي كه مي خواهيد حذف كنيد عكس بالا باشد. در منتهي و سمت راست صفحه سه نقطه ستاني را مشاهده مي كنيد كه در اين تقسيم اپشن هايي براي مديريت استوري در اختيارتان پيمان مي گيرد:
از دست ندهيد : آموزش حذف استوري ديگران در اينستاگرام
آموزش حذف عكس از استوري اينستاگرام
روي اين سه نقطه آپشن ها كه موقعيت آن را در عكس بالا نگريستن مي كنيد، ضربه بزنيد لغايت فهرست به چهره پايين نمايش داده شود:
آموزش حذف عكس از استوري اينستاگرام
ذر اين جا مي توانيد Delete را بزنيد و استوري را حذف كنيد. اين كار با اين آپشن نياز به ممارست اكثريت دارد ولي اگر به سمت بالا سوايپ كنيد مي توانيد به چهره ديگري عكس مورد نظر را از استوري تان حذف كنيد. با سوايپ كردن به سمت بالا استوري مورد عقيده به صورت زير مي شود:
آموزش حذف عكس از استوري اينستاگرام
آيكون سطل آشغال را در سمت راست و وسط صفحه نگريستن مي كنيد. مي توانيد با به كارگيري اين گزينه هم راحت تر استوري را حذف كنيد. بدين ترتيب با زدن اين آيكون يك گزينه نشان داده مي شود كه تاييد پاياني براي حذف را به شما اثر مي دهد:
آموزش حذف عكس از استوري اينستاگرام
براي اين پيشه دليت را بزنيد لغايت تصوير از استوري حذف شود. بدين صورت مي توانيد تصاويري را كه به اشتباه براي استوري ارسال مي كنيد را سريع حذف كنيد.
اكثر كاربران فعال اينستاگرام مواقعي كه به سينما يا پارك مي­روند. از اتفاقات عكس مي‌گرفتند و در پست­ها به اشتراك مي­گذارند. اين شغل معايبي داشت و اينستاگرام  تصميم گرفت story يا حكايت را وارد اين عرصه پهناور كند.
Learning to remove others' stories from InstagramLearning to remove others' stories from Instagram
شايد شما نيز در فهرست فالوينگ خويش در اينستاگرام افرادي را داشته باشيد كه در درازا روز مدام در حال قراردادن يا استوري اينستاگرام هستند. با اينكه استوري اينستاگرام يكي از دوست داشتني ترين امكانات در Instagram است و اغلب در طول زمان چك كردن اينستا خويش به دسته استوري دوستان خود راز مي زنند ولي گاهي پيش مي آيد كه بعضي از افراد مدام در حال اتمام اين شغل هستند و البته مطالب آن ها نيز از عقيده شما اصلا جالب نمي باشند. خوشبختانه اينستاگرام براي اين مسئله تدبير نكوداشتن انديشيده است و شما مي توانيد از شر استوري هاي آزار دهنده برخي كسان در اينستاگرام آزاد شويد. در اين مطلب شيوه پنهان كردن استوري ديگران و حذف استوري ديگران در اينستاگرام را به چهره تصويري به شما رفقا آموزش مي دهيم.
بيشتر بخوانيد : آموزش اندوخته كردن استوري اينستاگرام ديگران
آموزش حذف استوري سايرين در اينستاگرام
قابليت حذف استوري سايرين در InstagramStory اينستاگرام گرد از جذاب ترين قسمت ها در شبكه اجتماعي اينستاگرام است كه با پروا به استقبال كاربران متعلق به امكانات زيادي به اينستاگرام اضافه شده است. از آنگونه اين امكانات هايلايت استوري اينستاگرام است كه به وسيله آن شما مي توانيد استوري هاي خويش را ماندگار كنيد و مانع از حذف استوري پس از ۲۴ ساعت شويد. همچنين قابليت هاي نظرسنجي Story اينستاگرام كه انواع مختلفي هم دارد به شما كمك مي كند كه بتوانيد در سوداگري خويش با توجه به عقيده مشتريان كامياب تر باشيد. با وجود محبوبيت و جذابيت Story در اينستاگرام برخي مواقع اين خاصيت مايه آزار شدن شما مي شود. برخي از افراد از لحظه به لحظه حيات خصوصي خود گزارش مي دهند و شما شدني است علاقه اي به دريافتن اين موضوعات نداشته باشيد. در اين مواقع مي توانيد از قابليت حذف استوري سايرين در اينستاگرام بهره‌گيري كنيد.
بيشتر بخوانيد : تعليم غيرفعال كردن استجابت به استوري اينستاگرام
با حذف استوري ديگران در اينستاگرام پست هاي فرد مورد نظر و ديگر ارتباطات با فرد مورد عقيده در برنامه اينستاگرام برقرار باقي مي ماند و تنها چيزي كه شما متعلق به محروم خواهي بود همان گزارشات گاه و بي گاه استوري جديد اشخاص در برنامه است. وانگهي اين امكان در اينستاگرام قابل بازگشت است و در صورتيكه شما از تصميم خود منصرف شده و بخواهيد استوري هاي شخص را در اينستا ببينيد مي توانيد تنظيمات را به حالت معمول در بياوريد.

آپديت iOS 13.3.1 باگ رديابي موقعيت مكاني آيفون 11 را برطرف كرد

اپل آپديت iOS 13.3.1 را براي آيفون و آيپد منتشر كرد. مهم ترين تغيير اين نسخه امكان خاموش كردن رديابي موقعيت مكاني تراشه U1 است.

كاربران پس از نصب آپديت iOS 13.3.1 مي توانند با رفتن به قسمت Privacy > Location Services در تنظيمات آيفون، تراشه U1 Ultra Wideband را از طريق گزينه Networking & Wireless خاموش كنند. با اين كار موقعيت مكاني بلوتوث، واي فاي و Ultra Wideband غيرفعال مي شود.

 

اپل گزينه فوق را پس از اينكه كاربران گزارش كردند آيفون 11، مدل پرو و پرو مكس رديابي موقعيت مكاني را حتي با غيرفعال بودن خدمات مرتبط با قابليت رديابي مكان ادامه مي دهد، اضافه كرده است. همچنين مطابق قوانين برخي كشورها، تراشه U1 بايد در بعضي مكان ها غيرفعال شود.

از ديگر تغييرات به روز رساني iOS 13.3.1 مي توان به اضافه شدن دكمه Play Again براي محتواهاي ديده شده در اپ TV اشاره كرد. آپديت مذكور چندين باگ مختلف از جمله باگ قابليت Communication Limits، خطا در اپ Mail كه از بارگذاري تصاوير جلوگيري مي كرد و همچنين باگ هاي ديگر را برطرف مي كند.

به روز رساني iOS 13.3.1 از طريق Settings > General > Software Update قابل دانلود است. اپل آپديت iPadOS 13.3.1 و همچنين به روزرساني iOS 12.4.5 را براي آيفون هاي قديمي منتشر كرده است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/29/%d8%a2%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa-ios-13-3-1-%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d8%a8%d8%a7%da%af-%d9%85%d9%88%d9%82%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%db%8c/