دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

آرشیو مرداد ماه 1399

تكنولوژي روز

هزينه توليد محتوا

عوامل تاثيرگذار بر بها خدمات توليد محتوا
خدمات توليد محتوا، خدماتي كمابيش جديد در كشور ما محسوب مي‌شوند. فلذا در بعضي جنبه‌هاي آن هنوز استاندارد كافي هستي ندارد. روش تعيين خرج خدمات فرآوري درونمايه نيز از اين مسئله مستثني نيست. در عين حال، كلياتي در بازار خدمات توليد محتوا هستي دارد كه به آن اشاره مي‌كنيم.
تعداد كلمات: هزينه توليد محتوا كم و بيش همه نويسندگان محتوا، بر اين عامل اتفاق عقيده دارند كه شمار واژه ها متن نهايي يگانه از فاكتورهاي تعيين خرج ترجمه است. البته مسلما اين فقط عامل نيست.
عكس/لينك: اين كه شما بخواهيد مؤلف براي محتواي توليدي عكس و لينك نيز جاسازي كند، بر بها تاثير مي‌گذارد. معمولا به ازاي هر كدام از اين عوامل 10 درصد به هزينه همه اضافه مي‌شود.
رعايت اصول سئو: شايد اصلي‌ترين كاربر خدمات فرآوري محتوا، جهت استفاده در وبلاگ‌ها و وبسايت‌هاي سازماني به هدف جذب بيننده از موتورهاي جستجو باشد. فلذا نويسندگاني كه با توجه به واژه ها كليدي اخذ شده از كارفرما بتوانند متن‌هايي سئو شده بنويسند، دستمزد بالاتري خواهند داشت. اين عامل بين 10 الي 20 درصد در قيمت همه اثر گذار است.
شيوه توليد محتوا: شيوه‌هاي فرآوري محتوا انبوه است ولي مهم‌ترين آن‌ها عبارتند از: ترجمه‌اي، ترجمه‌اي/تاليفي، اقتباسي و تاليفي. خدمات استاندارد ترجميك در حال آماده دو روش پيش درآمد را در بر مي‌گيرد كه خرج آن‌ها نيز در جدول بالا آمده است. معمولاً در روش ترجمه‌اي/تاليفي، خرج دست كم 50 درصد بيشتر از حالت ترجمه‌اي است.
قالب محتوا: نگارش يك مقاله وبلاگ، كتابچه، ايميل يا ابرمحتوا تخصص و مهارت ويژه خودش را مي‌خواهد. هر نويسنده محتوا لزوما نمي‌تواند يك ايميل تاثيرگذار بنويسد يا در مورد يك موضوع مشخص ابرمحتوايي با 20 هزار واژه مهيا كند. اين قالب‌ها ضرايب خاص خويش را دارند.
ضريب تحقيق: توليد بعضي از محتواها نيازمند پژوهش بسيار است. مثلا براي نگارش محتوايي در خصوص: «روندهاي ثبت اختراع در گستره كلان داده»، فرد مي‌بايست در سايت‌هاي متعددي جستجو كند، نمودارهايي را ببيند و متعلق به استنتاج نمايد. اين گونه موارد ضريب افزايش قيمتي موسوم به ضريب تحقيق خواهند داشت.

هواوي ميت ايكس 2 از طراحي تاشو به سمت داخل استفاده خواهد كرد

گوشي‌هاي هوشمندي كه طراحي تاشو دارند اصولا در دو مدل طراحي و ساخته مي‌شوند. مدل اول در محصولاتي مانند هواوي ميت استفاده شده كه گوشي هوشمند به سمت بيرون تا مي‌شود و درواقع نمايشگر بين دو بدنه متصل به يكديگر مخفي نمي‌ماند؛ اما در مدل دوم كه اخيرا در گلكسي زد فولد ۲ استفاده شد، گوشي به سمت داخل تا شده و نمايشگر ثانويه در ميان دو بدنه قرار مي‌گيرد.

اخبار و شايعات نشان مي‌دهند كه هواوي ميت ايكس ۲ طراحي كاملا متفاوت نسبت به نسخه پيشين دارد و از طراحي تاشو به سمت داخل استفاده خواهد كرد. اين موضوع را راس يانگ، تحليلگر شركت ديسپلي سرچ اعلام كرده است كه در زمينه تحليل بازار نمايشگرها و محصولات مرتبط با آن فعاليت دارد.

به گفته راس يانگ، هواوي در ميت ايكس ۲ از پنل‌هاي منعطف ساخت سامسونگ استفاده خواهد كرد كه البته فاقد لايه‌ي شيشه‌اي بسيار نازك خواهد بود كه در ميت ايكس استفاده شد. چنين اقدامي كاملا منطقي به‌نظر مي‌رسد و به كاهش هزينه توليد ميت ايكس ۲ كمك خواهد كرد؛ زيرا نمايشگر در حالت تا شدن گوشي هوشمند، بين دو بدنه مخفي مي‌شود و احتمال خراش برداشتن يا آسيب رسيدن به نمايشگر بر اثر ضربه مستقيم تقريبا وجود ندارد.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/8/8/361367/huawei-mate-x2-outward-folding-screen/

اپل به سازمان‌هاي امدادرساني فعال در بيروت كمك مالي مي‌كند

۱۴ مرداد، شهر بيروت در لبنان، حادثه بسيار تلخي را تجربه كرد كه به‌گفته‌ي مقامات لبنان به كشته شدن ۱۵۷ نفر و زخمي شدن بيش از ۵،۰۰۰ نفر ختم شده است. پس از انفجار مهيبي كه در بيروت رخ داد، سازمان‌هاي امدادرساني مختلفي با ارسال نيرو شروع به كمك‌رساني به مردم اين شهر كردند.

 بااين‌حال، شركت‌هاي مختلفي نيز اعلام كرده‌اند كه در امدادرساني به مردم بيروت به‌صورت مستقيم يا غيرمستقيم و با اهداي كمك‌هاي مالي يا تجهيزاتي كمك خواهند كرد. يكي از اين شركت‌ها نيز اپل است كه در كارنامه خود تجربه انجام اقدامات بشردوستانه‌ي مختلفي را دارد.

تيم كوك، مديرعامل اپل، روز گذشته در حساب شخصي توييتر خود گفت كه كوپرتينويي‌ها به شركت‌ها و سازمان‌هاي امدادرساني كه در حال كمك‌رساني به مردم بيروت هستند، كمك مالي خواهد كرد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/8/8/361369/apple-support-beirut-relief-efforts/