شنبه ۲۵ اسفند ۰۳

هزينه توليد محتوا

تكنولوژي روز

هزينه توليد محتوا

عوامل تاثيرگذار بر بها خدمات توليد محتوا
خدمات توليد محتوا، خدماتي كمابيش جديد در كشور ما محسوب مي‌شوند. فلذا در بعضي جنبه‌هاي آن هنوز استاندارد كافي هستي ندارد. روش تعيين خرج خدمات فرآوري درونمايه نيز از اين مسئله مستثني نيست. در عين حال، كلياتي در بازار خدمات توليد محتوا هستي دارد كه به آن اشاره مي‌كنيم.
تعداد كلمات: هزينه توليد محتوا كم و بيش همه نويسندگان محتوا، بر اين عامل اتفاق عقيده دارند كه شمار واژه ها متن نهايي يگانه از فاكتورهاي تعيين خرج ترجمه است. البته مسلما اين فقط عامل نيست.
عكس/لينك: اين كه شما بخواهيد مؤلف براي محتواي توليدي عكس و لينك نيز جاسازي كند، بر بها تاثير مي‌گذارد. معمولا به ازاي هر كدام از اين عوامل 10 درصد به هزينه همه اضافه مي‌شود.
رعايت اصول سئو: شايد اصلي‌ترين كاربر خدمات فرآوري محتوا، جهت استفاده در وبلاگ‌ها و وبسايت‌هاي سازماني به هدف جذب بيننده از موتورهاي جستجو باشد. فلذا نويسندگاني كه با توجه به واژه ها كليدي اخذ شده از كارفرما بتوانند متن‌هايي سئو شده بنويسند، دستمزد بالاتري خواهند داشت. اين عامل بين 10 الي 20 درصد در قيمت همه اثر گذار است.
شيوه توليد محتوا: شيوه‌هاي فرآوري محتوا انبوه است ولي مهم‌ترين آن‌ها عبارتند از: ترجمه‌اي، ترجمه‌اي/تاليفي، اقتباسي و تاليفي. خدمات استاندارد ترجميك در حال آماده دو روش پيش درآمد را در بر مي‌گيرد كه خرج آن‌ها نيز در جدول بالا آمده است. معمولاً در روش ترجمه‌اي/تاليفي، خرج دست كم 50 درصد بيشتر از حالت ترجمه‌اي است.
قالب محتوا: نگارش يك مقاله وبلاگ، كتابچه، ايميل يا ابرمحتوا تخصص و مهارت ويژه خودش را مي‌خواهد. هر نويسنده محتوا لزوما نمي‌تواند يك ايميل تاثيرگذار بنويسد يا در مورد يك موضوع مشخص ابرمحتوايي با 20 هزار واژه مهيا كند. اين قالب‌ها ضرايب خاص خويش را دارند.
ضريب تحقيق: توليد بعضي از محتواها نيازمند پژوهش بسيار است. مثلا براي نگارش محتوايي در خصوص: «روندهاي ثبت اختراع در گستره كلان داده»، فرد مي‌بايست در سايت‌هاي متعددي جستجو كند، نمودارهايي را ببيند و متعلق به استنتاج نمايد. اين گونه موارد ضريب افزايش قيمتي موسوم به ضريب تحقيق خواهند داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.