دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1398

تكنولوژي روز

خلاصه كتاب روانشناسي فروش حرفه اي در بازار ايران

ضمير ناخودآگاه تصويري انديشه ميكند يعني ما همان چيزي ميشويم كه مرتب تصوير آن را در ذهن خويش ايجاد ميكنيم . اگر تصويري كه به ضمير ناخودآگاه ميدهيم تصوير شكست و ياس و نا اميدي است پرينت آن كه از ضمير ناخودآگاه ما خارج ميشود نتيجه شكست را پرتو ميدهد و اگر تصوير فتح كه مرتب در ذهن ما هستي دارد و به آن مي انديشيم به ضمير ناخود مستحضر داده شود نتيجه ظفر را در اعمال و رفتار و زندگي و كاروفعاليت ما ارائه خواهد داد .<هيچ زماني براي موفقيت دير نيست >
توجه داشته باشيد كه هيچ زماني براي كامياب شدن در هر كاري دير نيست درست است كه اگر مدتها پيش تصميم به موفقيت گرفته بوديد احتمالاً هم الان نتيجه آن را به چشم ميديديد ، ولي به اين نكته هم بيانديشيد كه اگر هم اكنون تصميم به كاميابي بگيريد در آينده كم و بيش شاهد موفقيت را در آغوش خواهيد گرفت ، ولي اگر هيچ گاه چنين تصميمي را براي موفقيت نگيريد ، هرگز هم كامياب نخواهيد بود و بايد الي آخر عمر در ياس و نااميدي و شكست به راز ببريد . به اين ضرب المثل ايراني پروا كنيد <ماهي را هروقت از آب بگيري تازه است >
سرهنگ ساندرز يك سرهنگ بازنشسته ارتش آمريكا بود ، در سررسيد بازنشستگي به انگيزه حقوق كم و شمار زياد فرزندان و نوه و نتيجه ها در وضعيت مالي بسيار بدي پيمان داشت يكروز به اين انديشه افتاد كه كاري بكند و خود و خانواده اش را از اين وضعيت رهايي دهد ، ولي يك سرهنگ بازنشسته چه كاري بلد بود .
يكروز به يادش آمد كه در آشپزخانه ارتش راز طباخي بود كه مرغ را به شكل خاصي مي پخت كه كل از خوردن آن لذت مي بردند . با خودش انديشه كرد كه بهتر است ايده طبخ مرغ به روش سرآشپز را به يك رستوران بفروشد . كم و بيش به همگي رستورانهاي آمريكا مراجعه كرد اما حتي يك تن حاضر نشد كه ايده سرهنگ را آزمون كند ، بعد از اين همه نااميدي با خود انديشه كرد كه اگر يك تن با شكل و شمايل يك سرهنگ بازنشسته به او مراجعه ميكرد و چنين پيشنهادي ميداد آيا او قبول ميكرد ، در اينجا بود كه متوجه شد كه خرده كارش كجاست . سرهنگ يك دست پوشاك سرآشپز جاسازي كرد و پوشيد و به نخستين رستوراني كه مراجعه كرد خويش را سرآشپز شناسايي كرد و گفت كه ميتواند مرغ را به روشي متفاوت بپزد و رستوران دار قبول كرد كه سرآشپز براي تست شماري مرغ به طريق خودش تهيه كند .
از همينجا بود كه روش تهيه مرغ كنتاكي (KFC) براي سرهنگ بازنشسته منبع درآمد سرشاري شد كه امروزه درآمد آن از درآمد نفت مملكت ما بيشتر است .
اكنون اين سوال پيش مي آيد كه اگر سرهنگ بازنشسته ساندرز  در ياس و يأس باقي ميماند و از يك نقطه آغاز نمي كرد آيا امروزه چيزي به اسم مرغ سوخاري كنتاكي (KFC)  هستي داشت و الان سرهنگ ساندرز احد از ثروتمند ترين انسانهاي آمريكا بود . طي تحقيقاتي كه دانشمندان روانشناسي اتمام ديتا اند كم و بيش تمامي افراد كامياب گيتي موفقيت خود را بعد از سن 40 سالگي به دست آورده اند . اما يكروزي از يك نقطه اي شروع كرده اند كه نقطع عطف حيات شان بوده است . هركسي ميتواند يك نقطه عطفي در زندگي خود داشته باشد كه متعلق به نقطه حيات موفق خود را آغاز كرده باشد .شما نيز ميتوانيد همين اكنون شروع كنيد و هرگز نگران نتيجه پيشه نباشيد كه بي گمان ظفر را درپي خواهد داشت .زيرا خداوند فرموده است كه « از شما حركت از خدا بركت » . خداوند زماني كه انسان را خلق كرد به خودش شادباش- شاباش گفت زيرا ميدانست كه تواناترين و عجيب ترين موجود دانشمند را خلق كرده است . 

روانشناسي فروش حرفه اي

پس بهتر است ما نيز به خداوند اعتماد كنيم و به توانايي و توان خويش باور داشته باشيم زيرا اگر بخواهيم و از عمق وجود تصميم به اتمام كاري بگيريم مطمئنا ميتوانيم . موفقيت هاي بيشمار آدمي از بدو آفرينش الي كنون  اين نكته را پابرجا كردن ميكند .
بزرگترين رمز موفقيت عزت نفس است و جوهره عزت نفس برادر داشتن خودتان است ، پس خودتان را از عمق وجود همنشين داشته باشيد و به خودتان عشق بورزيد و هرگز از خودتان موجودي بدبخت و مصيبت زده نسازيد . يك ليست از صفات خودتان جاسازي كنيد و آن را بارها و بارها بخوانيد و از داشتن چنين صفات پسنديده اي لذت ببريد اگر در ميان صفات شما از تعدادي از آنها راضي نيستيد با تمام هستي كوشش كنيد آن ويژگي ها را به خصوصياتي خوب تبديل كنيد الي جايي كه به طور كامل از خودتان خوشنود باشيد واز هستي خودتان لذت ببريد اگر عوض كردن برخي صفات برايتان كمي مشكل است با تصوير سازي ذهني خويش را در آن موقعيت ببينيد و از داشت اين صفات لذت ببريد مطمئن باشيد پس از چند روز ضمير ناخودآگاه شما همان صفاتي را برايتان فراهم ميكند كه شما در ذهن خويش به آنها انديشه كرده ايد . گفتيم كه ضمير ناخودآگاه همان چيزي را به شما ميدهد كه شما در ذهن خويش به فكر ميكنيد و از داشتن آنها لذت ميبريد .
با اين عمل ضمير ناخودآگاه شما براي شما فونداسيون و پي برج خودباوري  شمارا براي داشتن آينده اي كامياب برنامه ريزي ميكند و در آينده اي تقريبا  شما آن چيزي خواهيد بود كه ميخواستيد باشيد .
يك سؤال : به نظر شما خوش تيپ ترين  ، با ارزش ترين ، موفق ترين ، قشنگ ترين انسان روي زمين چه كسي ميتواند باشد .

 

منبع:

تشخيص عيوب تصوير در فتوشاپ

يكي از مهم‌ترين و پركاربردترين ابزارهايي كه فتوشاپ براي ويرايش ـ رتوش و بازسازي تصاوير در اختيار ما قرار داده، ابزار هيستوگرام است. بايد توجه داشت كه اين ابزار مختص فتوشاپ نبوده و در ساير نرم‌افزارهاي گرافيك و ويرايش تصوير مانند lightroom، camera raw و... نيز وجود دارد.

 امروزه در بيشتر دوربين‌هاي ديجيتال نيز اين بخش گنجانده شده و امكان تنظيم نور تصوير بلافاصله پس از ثبت تصوير يا حتي قبل از ثبت تصوير نيز فراهم آمده است. بنابراين مي‌توان گفت تنظيم تصاوير بدون وجود هيستوگرام براي تشخيص عيب تصوير بسيار مشكل است. به عبارت ساده، هيستوگرام نموداري است كه محتواي نوري تصوير را براي ما نمايش مي‌دهد. منظور از محتواي نوري مقادير روشنايي و تاريكي تصوير است. هيستوگرام به ما مقدار پيكسل‌هاي تيره، روشن و خاكستري تصوير را نشان مي‌دهد. توجه كنيد كه هيستوگرام فقط مختص تصاوير سياه و سفيد نبوده، بلكه در تصاوير رنگي نيز مي‌توانيم مقادير روشنايي كانال‌هاي مختلف رنگي تصوير را مشاهده و در صورت نياز، تنظيم كنيم. اما اصلا چرا نياز داريم تا تناليته روشنايي تصوير و تراكم پيكسل‌هاي تيره و روشن تصوير را بدانيم؟ آيا تاكنون تصاوير بي‌روح و يكنواختي را مشاهده كرده‌ايد كه تضاد كمي بين بخش‌هاي تيره و روشن آن وجود داشته باشد؟ اين در حالي است ‌كه آن تصوير، تصوير بسيار جذابي است اما به علت كنتراست پايين، جذابيت خود را از دست داده است. اينجاست كه نياز به هيستوگرام و فهميدن اين‌كه چه بخشي از تصوير معيوب بوده و به تنظيم نياز دارد، مهم است. اين ابزار بسادگي به ما نشان مي‌دهد آيا تراكم روشنايي‌هاي تصوير كم بوده يا تيرگي‌هاي تصوير نيازمند تنظيم است. هر دوي اين عيب‌ها باعث ايجاد تصوير بي‌روح مي‌شود. با تشخيص اين عيوب در سريعترين حالت ممكن ابزار مناسب را انتخاب و تصوير را ترميم مي‌كنيم.

مشكل ديگري كه معمولا در تصاوير معيوب به چشم مي‌خورد بسيار تيره يا روشن بودن تصوير است كه در اين حالت جزئيات تصوير از بين رفته و تصوير كنتراست فراواني به خود مي‌گيرد.

مشاهده هيستوگرام در فتوشاپ
بيشتر بخش‌هاي هيستوگرام در ابزار level فتوشاپ نيز گنجانده شده است، اما با اين همه در فتوشاپ از نسخه cs يك پالت مجزا براي هيستوگرام تعريف شده كه همراه با مشاهده تصاوير و استفاده از ساير ابزارها هيستوگرام نيز قابل مشاهده است. در نسخه‌هاي پيشين هيستوگرام به صورت يك فرمان فراخواني شده و هنگام مشاهده آن ساير ابزارها قابل استفاده نمي‌شدند. در نسخه‌هاي جديد فتوشاپ شكل هيستوگرام به فرمان curve نيز اضافه شده و قابل مشاهده است، اما ساده‌ترين روش دسترسي به هيستوگرام و تنظيم تصوير با توجه به مقادير آن، فرمان level است كه با فشار همزمان دكمه‌هاي ctrl+i يا از مسير image‌/‌adjustment‌/‌level اجرا مي‌شود. زير نمودار هيستوگرام در قسمت output  level شيب رنگي از رنگ‌هاي سياه مطلق تا سفيد مطلق قرار گرفته كه فهميدن رنگ هر سطح خاكستري با توجه به آن راحت‌تر مي‌شود.

نمودار هيستوگرام در تصاوير عادي معمولا به صورت يك تپه سياهرنگ ديده مي‌شود كه از منتهي‌اليه سمت چپ تصوير سياه مطلق شروع شده و در منتهي‌اليه سمت راست تصوير سفيدي مطلق به انتها مي‌رسد. همان‌گونه كه مي‌دانيد بازه روشنايي تصاوير بين 256 سطح مختلف از 0 تا 255 گسترده شده و با كم‌شدن و كوچك‌شدن اين تعداد سطوح تصاوير به صورت معيوب ديده خواهد شد. در يك تصوير ايده‌آل بايد شروع هيستوگرام تصوير از منتهي‌اليه سمت چپ انجام گرفته و تا منتهي‌اليه سمت راست ادامه يابد و هيچ فاصله خالي ما بين انتهاي هيستوگرام و انتهاي پنجره (سياهي و سفيدي مطلق) وجود نداشته باشد. شكل تپه‌اي هيستوگرام نمايانگر وجود تعداد كمي سياهي ـ سفيدي مطلق و تعداد زيادي سطح خاكستري در تصوير است.

در هيستوگرام نمونه زير مشاهده مي‌شود كه نمودار در سمت چپ جمع شده و مقادير آن نيز در منتهي‌اليه سمت چپ بسيار است.

اين شكل بيان‌كننده تراكم پيكسل‌هاي تيره تصوير و از دست رفتن بخشي از جزئيات تصوير است. در نقطه مقابل هيستوگرام بالا هيستوگرام زير بيانگر تصويري است كه تراكم پيكسل‌هاي روشن آن بيشتر بوده و جزئيات تصوير به علت زياد بودن پيكسل‌هاي روشن از بين رفته است.

بدون وجود هيستوگرام امكان تشخيص دقيق مقدار پيكسل‌هاي از دست داده شده ميسر نبوده و به صورت سعي و خطي بايد براي ترميم آن اقدام كرد. بعد از مشاهده هيستوگرام به كمك ابزارهاي مناسبي چون level،curve،brightness & contrast و... نسبت به ترميم تصوير خود اقدام كنيم.

معمولا ترميم تصاوير در چند حالت زير خلاصه مي‌شود:

1ـ‌ تصاوير با هيستوگرام تپه‌اي جمع شده در سمت راست

2ـ‌ تصاوير با هيستوگرام تپه‌اي جمع شده در سمت چپ

3ـ‌ تصاوير با هيستوگرام تپه‌اي جمع شده در وسط بدون رسيدن به كناره‌ها

4ـ‌ تصاوير با هيستوگرام دره‌اي

روش‌هاي تشخيص حالت‌هاي فوق بدون ديدن هيستوگرام آنها به اين شكل است:
1ـ‌ نتيجه اين حالت تصوير با روشنايي زياد است و نقاطي با رنگ سياه خالص در داخل آن بچشم نمي‌آيد

2ـ‌ نتيجه اين حالت تصوير با تيرگي فراوان و بدون نقاطي با سفيدي خالص

3ـ‌ نتيجه اين حالت تصويري با كنتراست پايين و بي‌روح است

4ـ‌ اين نوع تصاوير داراي كنتراست بسيار بالا بدون وجود ميان‌مايه‌ها در وسط است.

براي ترميم حالت‌هاي يك تا سه راحت‌ترين راه استفاده از ابزار level است كه به كمك مثلث‌هاي كوچك موجود در سمت چپ و سمت راست هيستوگرام انجام مي‌شود و كافي است آنها را به ابتداي شروع يا انتهاي اتمام هيستوگرام منتقل كنيم تا تصوير تنظيم شود.

هيستوگرام,آموزش فتوشاپ

اما تصاوير نوع چهارم اندكي حالت پيچيده‌ داشته و به كمك فرمان level معمولا نتيجه زياد مطلوبي حاصل نمي‌شود. براي تصحيح اين نوع تصاوير بهترين روش استفاده از فرمان shadow & highlight است كه به صورت خودكار اين‌گونه تصاوير را ترميم كرده و البته مي‌توانيم با جابه‌جايي اسلايدرهاي آن، تصوير را در صورت نياز به بهترين حالت ممكن برسانيم.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/diagnosis-photoshop2-image.html

تنظيمات ابزار قلم‌مو در فتوشاپ

يكي ديگر از مخاطبان اصلي نرم‌افزار فتوشاپ، طراحان و نقاشان ديجيتال هستندكه از دنياي سنتي قلم و كاغذ و رنگ به دنياي ديجيتال مهاجرت كرده و از ابزارهاي اين نرم‌افزار قدرتمند براي خلق ايده‌هاي بديع خود استفاده مي‌كنند. شايد يكي از پر كاربردترين ابزارهاي اين قشر از كاربران قلم‌موي فتوشاپ است كه با امكانات بسيار قدرتمند و جالب خود به بهترين نحو اين افراد را در رسيدن به ايده‌ها و اهداف خود ياري مي‌رساند.

ابزار قلم‌مو يكي از ابزارهاي فتوشاپ است كه هر كاربري با توجه به توانايي‌هاي خود مي‌تواند از آن براي رسيدن به اهداف خود استفاده كند. شايد بسياري از كاربران با تنظيمات ساده و ابتدايي اين ابزار آشنا باشند، ولي قدرت اين ابزار هنگامي خودنمايي مي‌كند كه بتوانيم با تنظيمات پيشرفته آن آشنا شده و در خلق ايده‌هاي خود از آن استفاده كنيم. در اين مقاله با ابزار Brush فتوشاپ به صورت كامل آشنا شده و تنظيمات پيشرفته آن را با هم بررسي مي‌كنيم. اولين نكته‌اي كه در استفاده از اين ابزار براي طراحي بايد مد نظر داشته باشيم اين است كه براي رسيدن به بهترين نتايج به جاي ماوس حتما از قلم نوري مناسبي استفاده شود كه بتواند براحتي در دست گرفته شود و شبيه قلم و مداد معمولي انجام وظيفه كند.

ابزار Brush كه با فشار دكمه B از صفحه كليد يا كليك روي ابزار مربوط در جعبه ابزار فراخواني مي‌شود، همانند ساير ابزارهاي فتوشاپ تنظيمات اوليه‌اي دارد.

آموزش فتوشاپ, ترفند فتوشاپ

اولين بخش از قسمت تنظيمات اين نوار براي دسترسي به پنجره اصلي تنظيم قلم‌مو مثل اندازه Master Diameter، ميزان سختي Hardness و انتخاب شكل مناسب براي نوك قلم‌مو است.

براي تنظيم اندازه قلم‌مو مي‌توان از كليد‌هاي [ ] و براي تنظيم سختي قلم‌مو از تركيب كليدهاي shift+] و shift+[ نيز استفاده كرد. روش ديگر براي تنظيم سريع اندازه قلم‌مو فشار دكمه Alt از صفحه كليد همراه دكمه راست ماوس و حركت ماوس به سمت چپ و راست و بالا و پايين است.

دومين بخش از نوار تنظيمات براي دسترسي به پانل Brush كه با زدن دكمه F5 نيز قابل فراخواني است، استفاده مي‌شود. سومين قسمت اين نوار براي تنظيم حالت تركيبي قلم‌مو با بافت‌ها و رنگ‌هاي زيرين استفاده مي‌شود. اين حالت‌هاي تركيبي دقيقا همانند گزينه Blend Mode در پانل لايه‌بندي عمل مي‌كند. در اين بخش دو حالت تركيبي Behind و Clear در قسمت Blend Mode وجود ندارد و مختص اين بخش است.

در حالت Behind با استفاده از قلم‌مو نتيجه پشت لايه فعلي ظاهر شده و روي محتواي لايه فعلي اعمال نمي‌شود و در حالت Clear قلم‌مو به پاك كن تبديل شده و محتواي لايه جاري را پاك مي‌كند.

آموزش فتوشاپ, ترفند فتوشاپ

بقيه حالت‌ها دقيقا مشابه Blend Mode كار كرده با اين تفاوت كه با تغيير حالت قلم‌مو و اعمال آن برخلاف حالت Blend Mode، ديگر امكان بازگشت و تغيير بعد از اعمال وجود ندارد.

Opacity ,Flow, AirBrush
اين سه گزينه مقدار شفافيت و مقدار اعمال رنگ قلم‌مو هنگام استفاده را تعيين مي‌كند. Opacity شفافيت كل رنگ اعمال شده را كم يا زياد مي‌كند و با عبور دوباره قلم‌مو، رنگ قسمت مورد نظر پررنگ‌تر نخواهد شد. گزينه Flow نيز همانند Opacity شفافيت اعمال رنگ را تنظيم مي‌كند با اين تفاوت كه با عبور دوبار قلم‌مو از روي مسير قبلي، آن بخش پررنگ‌تر به نظر خواهد رسيد.

آموزش فتوشاپ, ترفند فتوشاپ

آخرين ابزار اين قسمت نيز كار استفاده از قلم‌موي پمپي را شبيه سازي كرده و با حركت سريع اعمال رنگ كمتر و با حركت آرام اعمال رنگ بيشتري خواهد داشت.

با تنظيمات پيشرفته Brush كه در پانل Brush جاي گرفته و با كليك روي دكمه مربوط يا زدن F5 از صفحه كليد ظاهر مي‌شود مي‌توان براحتي تنظيمات بسيار جالب و پيشرفته‌اي را روي ابزار Brush ‌اعمال كرد كه نتيجه آن تغيير شكل و اندازه حالت اعمال رنگ، فاصله اعمال رنگ و... است.

آموزش فتوشاپ, ترفند فتوشاپ

اين پانل داراي دو قسمت است كه از قسمت سمت راست براي تنظيمات عمومي قلم‌مو مثل اندازه، شكل، سختي و از قسمت سمت چپ براي انجام تنظيمات پيشرفته فتوشاپ استفاده مي‌شود كه در ادامه به بررسي برخي از آنها مي‌پردازيم:

Spacing
از اين گزينه براي تنظيم فاصله بين دو اعمال رنگ قلم‌مو استفاده مي‌شود كه هرچه اين مقدار بيشتر باشد فواصل بيشتر و مسير اعمال قلم‌مو به صورت نقطه چين ديده خواهد شد. با غيرفعال‌كردن اين ويژگي به كمك برداشتن تيك مقابل آن، خط ترسيمي كاملا صاف و يكنواخت خواهد بود.

براي كنترل مقادير تنظيمي هر بخش در اين پنجره روش‌هاي متفاوتي وجود دارد تا اعمال مقادير حالت يكنواخت نداشته باشد، كه عبارت است از:
Off: اين حالت نمايانگر غيرفعال بودن حالت‌هاي ديگر و اعمال تنظيمات دقيقا مطابق اعداد مشخص شده است.

Fade: در اين حالت با نزديك شدن به انتهاي ترسيم، مقدار اعمال تنظيمات كمتر مي‌شود. مثلا در صورتي كه براي تنظيم اندازه قلم‌مو از اين حالت استفاده كنيم، با نزديك شدن به انتهاي ترسيم قلم‌مو نازك‌تر مي‌شود.

Pen Pressure: در اين حالت مقادير تنظيمي مطابق با فشار وارد شده به قلم ديجيتال يا صفحه تبلت تنظيم مي‌شود.

آموزش فتوشاپ, ترفند فتوشاپ

Pen Tilt: در اين حالت مقدار متناسب با جهت قلم تنظيم مي‌شود. مثلا در صورتي كه براي تنظيم زاويه از اين كنترل استفاده كنيم، نتيجه‌اي مطابق شكل زير خواهيم يافت.

Rotation و Stylus Wheel: اين دو حالت تنظيمي در صورتي كه قلم ديجيتال ما به اين ويژگي مجهز باشد، فعال خواهد شد و با جهت قلم ديجيتال و چرخش آن مقادير تغيير مي‌كند.

Direction: در اين حالت مقدار تنظيمات با توجه به جهت حركت ماوس يا قلم تنظيم مي‌شود. مثلا اگر مقدار زاويه با اين حالت تنظيم شود، نتيجه مطابق شكل زير خواهد بود.

در سمت چپ پانل Brush تنظيماتي به شرح زير وجود دارد:
Shape Dynamic (تغيير شكل پويا) در اين بخش اندازه، زاويه و گردي نوك قلم به صورت پويا قابل تنظيم است. تغيير مقدار هر يك از اين بخش‌ها باعث ايجاد اشكال متفاوتي از قلم‌مو خواهد بود.

Scattering: (تنظيم پراكندگي) به كمك اين بخش مي‌توانيم مشخص كنيم كه نمونه نوك قلم در چه بخشي از مسير و با چه تعداد تكرار ظاهر شود. اين بخش شامل سه قسمت Scatter براي تنظيم فاصله پراكندگي نمونه قلم از محل اصلي آن كه به صورت پيش‌فرض فقط در جهت محور y انجام مي‌گيرد و با انتخاب گزينه both Axes در امتداد هر دو محور اعمال مي‌شود. دو گزينه بعدي براي تنظيم مقدار نمونه‌هايي كه در هر فاصله اعمال مي‌شود مورداستفاده قرار مي‌گيرد. count حداكثر تعداد نمونه‌ها و Count Jitter انتخاب تصادفي تعداد در محدوده معرفي شده را تنظيم مي‌كند.

 

 

منيع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/options-paintbrush1-photoshop.html

تفاوت بين بازاريابي و فروش چيست؟ به زبان ساده

كار تقسيم فروش ساده است اين بخش بايد آنچه موجود است را تبديل به پول نقد كند. كه يعني سرنخ‌هاي فروش را تبديل به مشترياني مي‌كند كه به شركت شما پول مي‌دهند و اينكار، با تعامل سر راست با مشتريان خفته براي متقاعدسازي آنها به خريد سپريدن مي‌شود.
اگر بخواهيم فعاليتهاي شاخص يك فروشنده حرفه اي را اسم ببريم، مي توانيم به كارهاي زير اشاره كنيم:

فرق بازاريابي و فروش چيست؟


ملاقات يا تماس تلفني با تصميم سازان خريد در شركت خريدارملاقات يا تماس تلفني با تصميم گيرندگان خريد در كمپاني خريدارطراحي شيوه شناسايي و همچنين جاسازي مطالب جهت شناسايي و ارائه محصول يا خدمات به مشتريملاقات يا تماس تلفني با اعضاي شبكه ارجاع يا معرفي فروشنده به مشتريان احتماليارتباط با مشتريان جهت پيگيري و پيشبرد پروژه هاي در دست اقدامتشكيل جلسات هماهنگي در تو شركت براي تهيه، فرآوري و تحويل به موقع كالا به مشتريفروش عبارت است تكاپو براي متقاعد كردن مشتري به سپريدن خريد.
بازاريابي چيست؟در بازاريابي و فروش: بازاريابي = هم اكنون و در آينده، با مشتريان خود همجهت شويد
هدف معمول بازاريابي اين است كه مشتريان بالقوه را به فرآورده يا خدمات شما علاقه‌مند كند و سرنخ فروش به وجود آورد.
بنابراين فعاليت‌هاي آن شامل موارد ذيل مي‌شود:
تحقيق مصرف كننده براي شناخت نيازهاي مشتريانتوسعه محصولات خلاقانه كه بتوانند نيازهاي فعلي و آينده مشتريان را برآورده كنندتبليغات محصولات و خدمات براي بالا بردن آگاهي و ساختن برندقيمت گذاري محصولات و خدمات براي توسط آوردن بيشترين سود در طولاني‌مدتبازارياب بايد به برند كمك كند لغايت پيشنهادات، قيمت‌گذاري و روابط خويش را به نحوي تغيير دهد كه نيازهاي مشتريان را بهتر برآورده كند و در نتيجه، فروش كمپاني افزايش يابد.
بازاريابي عبارت است از فعاليتهاي كشاندن مشتري به پاي ميز گفتگو يا به فروشگاههاي عرضه محصولات
تفاوت‌هاي اصلي ميان بازاريابي و فروشفرق بين بازاريابي و فروشفروش عبارت است از تغيير مالكيت يك محصول از فردي به فرد ديگر در ازاي قيمتي مشخص، د‌رحالي‌ كه بازاريابي فعاليت‌هاي مربوط به تحليل بازار و فهم نيازهاي مشتري‌ است، به‌طوري‌ كه هر موعد كه فرآورده جديد معرفي شد مشتري‌ها با اشتياق آن را خريداري كنند.فروش در رابطه‌ي تن به نفر شكل مي‌گيرد، ولي بازاريابي شامل رابطه‌ي يك تن با افراد بسياري است.فروش شامل رويكردي مجزاست كه بر فروش همه‌ي چيزهايي كه فرآوري شده‌اند تمركز دارد. درمقابل بازاريابي رويكردي يكپارچه است كه تمركزش بر نيازهاي مشتري و برآورده كردن آنهاست.فروش فرايندي كوتاه‌مدت است درحالي‌ كه بازاريابي فرايندي طولاني‌مدت است.فرايند فروش شامل تبادل كالا در ازاي پول است. اما بازاريابي شامل تشخيص نيازهاي مشتري و برآورده كردن آنهاست.فروش فعاليتي است كه بدست كسان تحريك مي‌شود و حول محور آنها شكل مي‌گيرد اما بازاريابي فعاليتي رسانه‌محور است.در فروش اين ريشه-بن-بيخ كه مشتري بايد مراقب باشد حاكم است، ولي ريشه-بن-بيخ حاكم بر بازاريابي اين است كه فروشنده بايد مراقب باشد.در بازاريابي تأكيد بر نيازهاي بازار است، ولي در فروش بر نيازهاي شركت تمركز مي‌شود.در فروش مشتري آخرين حلقه‌ است براي نمونه پيش درآمد فرآورده توليد مي‌شود و سپس به مشتري فروخته مي‌شود. اما در بازاريابي نخستينگي با مشتري است، چرا كه نخست نيازهاي او تشخيص داده مي‌شوند و محصول براساس آنها فرآوري و به مشتري فروخته مي‌شود.فروش مشتري‌محور است ولي بازاريابي محصول‌محور.فروش بر كسان تمركز دارد، براي مثال از طريق رابطه‌ي مستقيم با مشتري او را متقاعد مي‌كند كه فرآورده را بخرد. اما بازاريابي بر عموم ملت متمركز است، براي نمونه ارزشي در محصول ايجاد مي‌كند لغايت فروش افزايش پيدا كند.فروش از استراتژيِ خفقان كاربرد مي‌كند (محصول به مشتري تحميل مي‌شود) درحالي‌ كه بازاريابي از استراتژيِ كشش بهره‌گيري مي‌كند (مشتري خودش به سمت فرآورده مي‌آيد).

دوربين آيفون 11 همزمان چند ويدئو را ضبط مي‌كند

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,دوربين آيفون 11
نسل جديد گوشي‌هاي آيفون شب گذشته طي مراسمي رونمايي شد. نكته اي كه آن را قابل توجه ساخته اين است كه آيفون ۱۱ پرو و آيفون ۱۱ پرو مكس داراي دوربين سه‌گانه هستند و اين بدان معناست كه اين گوشي‌ها همزمان قادر به ضبط چند ويديو هستند. 

به گزارش ايسنا، مهم‌ترين نكته‌اي كه با ديدن سري جديد گوشي‌هاي آيفون به نظر مي‌رسد طراحي خاص ماژول دوربين اين گوشي است. كاربران با داشتن آيفون ۱۱ پرو و آيفون ۱۱ پرو مكس مي‌توانند به صورت حرفه‌اي عكسبرداري و فيلم‌برداري كنند و همزمان از چند منظره فيلمبرداري كنند.

 

از ديگر ويژگي دوربين آيفون ۱۱ پرو و آيفون ۱۱ پرو مكس مي‌توان به لنز تله فوتو و لنز سوپر وايد يا گسترده و همچنين قابليت تصويربراري در شب اشاره كرد كه به كاربران اين امكان را مي‌دهد تا حتي در نور كم نيز تصاوير باكيفيتي را ثبت كنند.

 

لنز تله فوتو نوع خاصي لنز با قابليت فوكوس در فاصله‌هاي دور است. هرچه عدد فاصله كانوني لنز بزرگ‌تر باشد زاويه ديد لنز تنگ‌تر است و به عبارتي لنز به سمت تله سوق مي‌يابد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11036139.html

بازي رايانه اي عجيبي كه با حلقه و پابند اجرا مي شود

 

 

 

شركت ژاپني نينتندو بازي رايانه اي جديدي عرضه كرده كه براي اجراي آن بايد از حركات يك حلقه بزرگ در دست استفاده كرد و حلقه ديگري را نيز به پا بست. 

به گزارش فارس به نقل از نيواطلس، شركت نينتندو كه قبلا هم سابقه عرضه بازي هاي قابل اجرا با حركات بدن را داشته، دوباره بازي عجيبي به نام «رينگ فيت » عرضه كرده كه يك بازي ماجراجويي است و با در دست گرفتن يك حلقه پلاستيكي و بستن حلقه اي كوچك تر به دور ران پا اجرا مي شود.

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,

 

حركات حلقه در دست كنترل دست ها و بالاتنه شخصيت اول اين بازي ماجراجويي را ممكن كرده و از حلقه دور پا نيز براي كنترل پاها استفاده مي شود.

 

كاربران اين بازي بايد از ۲۰ دنياي مختلف عبور و با اژدهاهاي گوناگوني مبارزه كنند و همه آنها را شكست دهند. حلقه پلاستيكي دستي در برخي شرايط مانند يك ابزار مقاومتي عمل كرده و از آن براي خنثي كردن سلاح ها و حملات اژدهاها كمك گرفته مي شود.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,

 

استفاده از اين سيستم كنترلي باعث مي شود كاربران بازي بتوانند حركات تركيبي مختلفي را انجام دهند و از اين طريق حملات دشمن را خنثي كنند. بازي يادشده داراي برخي بازي هاي كوچك براي وقت گذراني نيز هست و هفته آينده به طور رسمي به بازار مي آيد. قيمت اين بازي ۸۰ دلار است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11036238.html

ويندوز ترمينال جديد مايكروسافت در دسترس كاربران ويندوز 10 قرار گرفت

مايكروسافت اپليكيشن جديد خط فرمان خود موسوم به ويندوز ترمينال را مدتي پيش در جريان رويداد بيلد امسال معرفي كرد. اين اپليكيشن محلي است كه در آن به‌صورت يكجا مي‌توان به CMD (رابط كاربري و دستوري متني در ويندوز) و PowerShell (فريم‌وركي براي مديريت پيكره‌بندي و اتوماسيون تسك‌ها) و WSL (زيرسيستم ويندوز براي لينوكس)‌ دسترسي داشت. درحالي‌كه توسعه‌دهندگان امكان كامپايل‌‌كردن و استفاده از ويندوز ترمينال از كدهاي موجود در گيت‌هاب را داشتند، مايكروسافت اكنون اينستالر ساده‌اي براي نصب اپليكيشن يادشده را در فروشگاه ويندوز استور ارائه مي‌دهد.

 

اپليكيشن ويندوز ترمينال قابليت‌هايي همچون پشتيباني از چند تب و پوسته‌ها را براي شخصي‌سازي‌ بيشتر در اختيار توسعه‌دهندگان قرار مي‌دهد. توجه داشته باشيد كه هم‌اكنون براي دستيابي به تمام قابليت‌هاي شخصي‌سازي، ناگزير به دستكاري يك فايل JSON خواهيد بود؛ چرا كه نسخه‌ي پيش‌نمايش فعلي، به‌طور كامل فعال نيست. مايكروسافت توضيحاتي را درباره‌ي چگونگي تغيير تنظيمات و دستكاري فايل JSON ارائه داده است؛ ناگفته نماند اكنون حتي امكان تغيير تصوير پس‌زمينه نيز در اختيار كاربران است.

ويندوز ترمينال جديد از قابليت رندر GPU-محور متون و حتي ايموجي پشتيباني مي‌كند. مايكروسافت پيش‌تر قابليت پشتيباني از ايموجي را طي ويديوي دموي جذابي در رويداد بيلد به‌نمايش گذاشت. ناگفته نماند از آنجا كه فرايند رندر متون مبتني بر DirectX است؛ بنابراين ويندوز ترمينال كاراكترهاي متني مرسوم، گليف‌ها و نمادها را نيز نمايش خواهد داد. 


مايكروسافت پيش‌تر انتشار نسخه‌ي پيش‌نمايشي از ويندوز ترمينال در اواسط ماه ژوئن را وعده داده بود و اكنون كه نيمي از ماه سپري شده است، شاهد انتشار ويندوز ترمينال در ويندوز استور هستيم. كايلا سينامون، مدير برنامه‌ي ويندوز ترمينال در اين رابطه مي‌گويد:

اين [نسخه] يكي از چندين نسخه‌ي پيش‌نمايشي است كه در مايكروسافت استور منتشر خواهد شد. تيم [توسعه‌دهنده‌ي] ترمينال در تلاش براي ايجاد زمان‌بندي مدوني جهت انتشار مداوم نسخه‌هاي پيش‌نمايش براي آن دسته از كساني است كه به‌دنبال دسترسي زودهنگام به قابليت‌هاي جديد هستند. ويندوز ترمينال ۱.۰ زمستان امسال در مايكروسافت استور منتشر خواهد شد.

همچنين، مايكروسافت در تلاش براي اضافه‌كردن نسخه‌ي كامل كرنل لينوكس به ويندوز ۱۰ است تا بدين ترتيب عملكرد WSL را ارتقاء دهد. در پايان، چنانچه علاقه‌مند به تجربه‌كردن ويندوز ترمينال جديد هستيد، مي‌توانيد آن را ازطريق اين لينك از ويندوز استور دانلود كنيد. 

 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/6/22/337273/microsoft-windows-terminal-windows-10/

دانشمندان از روي اطلاعات شتاب‌سنج گوشي هوشمند شخصيت كاربر را حدس مي‌زنند

همه‌ي ما مي‌دانيم گوشي‌هاي هوشمند اطلاعات زيادي از كاربران ذخيره مي‌كنند. در اين سال‌ها، همواره از اطلاعات تماس‌ها، پيام‌ها، برنامه‌هاي كاربردي و اطلاعات مكان براي تكميل پروفايل كاربران استفاده شده‌ است. حال محققان مؤسسه‌ي فناوري سلطنتي ملبورن (RMIT) با استفاده از حسگر‌هاي كوچك تعبيه‌شده روي گوشي‌هاي هوشمند كه كاربردهايي نظير شمارش قدم كاربران را دارد، پنج مؤلفه‌ي اصلي شخصيتي افراد را پيش‌بيني كرده‌اند. 

مقاله‌اي كه در انجمن كامپيوتر IEEE منتشر شده است، نشان مي‌دهد محققان مي‌توانند با استفاده از اطلاعات گوشي‌ هوشمند اطلاعاتي از اين قبيل را استخراج كنند كه كاربران با چه سرعتي و در چه مسافتي و چه بازه‌ي زماني پياده‌روي كرده‌اند. همچنين، با توجه به الگوهاي تعريف‌شده و نوع استفاده‌ از تلفن‌همراه در ساعاتي پاياني شب، مي‌توانند حقايق جالبي را درباره‌ي شخصيت كاربران بيان كنند. اين گروه با مرتبط‌كردن فعاليت فيزيكي به ويژگي‌هاي شخصيتي، پيش‌بيني مي‌كند افراد «دوست‌داشتني» الگوهاي فعاليت تصادفي دارند و در آخر هفته‌ها و بعد‌از‌ظهرها مشغله‌‌شان بيشتر است. زنان حساس ظاهرا به‌طور منظم شب‌ها گوشي خود را بررسي مي‌كنند؛ اما مردان حساس دقيقا برعكس اين كار را انجام مي‌دهند و تعداد زيادي از افراد مبتكر و كنجكاو در مقايسه با ديگران تماس‌هاي تلفني كمتري دريافت مي‌كنند.

mobile

محققان عقيده دارند اين اطلاعات مي‌تواند در مواردي مثل پيشنهاد افراد بهتر براي دنبال‌كردن در شبكه‌هاي اجتماعي و سرويس‌هاي دوست‌يابي آنلاين و تبليغات هدفمند استفاده شوند. افزون‌براين، آن‌ها معتقدند اين اطلاعات مي‌تواند باعث شود افراد بهتر خودشان را بشناسند و به آن‌ها بگويد چقدر افسرده هستند. البته، مشكلاتي در اين تحقيقات وجود دارد؛ مانند اين واقعيت كه اطلاعات اشاره‌شده فقط از ۵۲ نفر جمع‌آوري شده و مبتني‌بر نظرسنجي‌هايي است كه درباره‌ي شخصيت افراد از خودشان انجام گرفته و افراد معمولا در پاسخ‌دادن به سؤالاتي درباره‌ي خود مطمئن نيستند. محققان قصد دارند اين مطالعات را در استراليا تكرار كنند تا بتوانند نظريه‌هاي خود را تأييد كنند. بدون توجه به نتيجه، شما مي‌توانيد مطمئن باشيد شركت‌ها به هر طريقي از داده‌هاي شتاب‌سنج‌ براي جمع‌آوري داده‌هاي كاربران استفاده مي‌كنند.

منبع:

بايدو با كنارزدن گوگل به دومين فروشنده بزرگ اسپيكرهاي هوشمند جهان تبديل شد

براساس گزارش جديد كاناليس (Canalys)، بايدو، غول موتور جست‌وجوي چيني، اكنون دومين فروشنده‌ي بزرگ اسپيكرهاي هوشمند جهان است. به‌گفته‌ي كاناليس، بايدو با كنارزدن گوگل به ۱۷.۳ درصد از سهم بازار جهاني دست پيدا كرده و در سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۱۹، ۴.۵ ميليون اسپيكر هوشمند فروخته است. اين اعداد و ارقام به رشد سالانه‌ي چشمگير ۳,۷۰۰ درصدي فروش اسپيكرهاي هوشمند بايدو اشاره مي‌كند؛ اگرچه آمازون همچنان با دراختيار داشتن ۲۵ درصد سهم بازار و فروش ۶.۶ ميليون دستگاه در صدر جدول تأمين‌كنندگان اسپيكرهاي هوشمند قرار دارد.

بايدو Baidu Raven H

اسپيكرهاي مبتني‌بر هوش مصنوعي بايدو روي پلتفرم هوش مصنوعي به‌نام DuerOS اجرا مي‌شوند. اين شركت از ابتدا هدف خود را روي توليد محصولات باكيفيت گذاشت و با همكاري شركت طراحي Teenage Engineering اسپيكر Raven H را روانه‌ي بازار كرد؛ اما ظاهرا اين محصول با اقبال چنداني مواجه نشد و فروش اندكي تجربه كرد. اخيرا بايدو به فروش مدل‌هاي اسپيكر ارزان‌‌قيمت‌تري روي آورده است؛ به‌طوري‌كه اسپيكر بيسيك Xiaodu با قيمت ۸۹ يوان (۱۲ دلار) فروخته مي‌شود. براساس گزارش كاناليس، بايدو حتي موفق شده است در سه‌ماهه‌ي اول سال جاري، در چين از شركت بزرگ هم‌وطن خود، علي بابا، نيز پيشي بگيرد.

البته، گفتني است بايدو و گوگل در بازاري واحد باهم رقابت نمي‌كنند؛ چراكه بايدو محصولات خود را به‌طور انحصاري در بازار داخلي خود مي‌فروشد؛ درحالي‌كه گوگل محصولات خود را تقريبا در تمام جهان به‌جز چين. با‌اين‌حال، رشد انفجاري بايدو در سال گذشته نشان‌دهنده‌ي وسعت و پويايي اكوسيستم هوش مصنوعي چين است. سال گذشته، رابين لي، مديرعامل بايدو، به‌صراحت اعلام كرده بود اصلا نگران ورود مجدد گوگل به بازار چين نيست.

گوگل به‌راحتي اين قدرت را دارد كه در هر كشوري محصولات خود را عرضه كند. نمونه‌اي از اين قدرت گوگل را مي‌توان امروز در راه‌اندازي نست‌هاب (Nest Hub) كه قبلا با نام گوگل‌هوم هاب (Google Home Hub) شناخته مي‌شد، در بازار عظيم هند با ظرفيت بالقوه‌ي آن مشاهده كرد. در بازار هند، صفحه‌نمايش هوشمند با قيمت ۹,۹۹۹ روپيه (حدود ۱۳۹ دلار) فروخته مي‌شود.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/8/27/339578/baidu-overtakes--google-smart-speaker/

پد شارژر بي سيم Zens Liberty، پيش از AirPower به استانداردهاي والاي اپل دست يافت

پنج ماه پيش بود كه دن ريچيو (Dan Riccio)، معاون ارشد مهندسي سخت‌افزار اپل، ضمن اعلام رسمي لغو پروژه‌ي توليد پد شارژر بي‌سيم اين شركت، در بيانيه‌اي اذعان‌كرد بااينكه اپل كماكان براين باور است كه آينده از آن تكنولوژي‌هاي بي‌سيم خواهد‌بود و خود را نيز به ايفاي نقش در مسير پيش‌بردِ اين تكنولوژي‌ها متعهد مي‌داند، اما به اين جمع‌بندي رسيده‌است كه با‌وجود تلاش‌هاي بسيار، AirPower به استانداردهاي والاي اين شركت دست نخواهد‌يافت. پد شارژر بي‌سيم ايرپاور، سپتامبر ۲۰۱۷ و در رويداد معرفي آيفون X رونمايي شد و طبق ادعاي اين شركت، بنا‌بود در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه‌شود. امكان شارژ هم‌زمان سه گجت به‌صورت بي‌سيم، و بدون نياز به قراردادن آن‌ها در محل خاصي روي پد، بهمراه نرم‌افزاري براي آيفون كه ميزان شارژ هر سه گجت را به‌طور هم‌زمان روي صفحه‌ي قفل گوشي نمايش مي‌داد، از ويژگي‌هاي جالب‌توجهي بود كه اپل وعده‌ داده‌بود.

ايرپاورچينش سيم‌پيچ‌ها در محصول ايرپاور اپل

اغلب پدهاي شارژر موجود در بازار، از ۲ الي ۵ سيم‌پيچ داخلي بهره‌مي‌گيرند و از آنجاكه براي شارژ يك گجت، لازم‌است سيم‌پيچ داخلي آن، روي سيم‌پيچ داخل پد قرارگيرد، امكان شارژ گجت با قرارادادن آن روي هر قسمتي از پد وجود‌ندارد.

اپل قصد‌داشت با بكارگيري چندين سيم‌پيچ داراي سطوح هم‌پوشان، امكان شارژ گجت‌ها بدون نياز به قراردادن آن‌ها در محلي خاص روي پد را فراهم‌آورد

اپل قصد‌داشت با بكارگيري ۲۱ الي ۲۴ سيم‌پيچ داراي سطوح هم‌پوشان كه در چند لايه روي يكديگر قرار گرفته‌بودند، امكان شارژ گجت‌ها بدون نياز به قراردادن آن‌ها در محلي خاص روي پد را فراهم‌آورد، اما گرماي توليد‌شده توسط اين تعداد سيم‌پيچ، خصوصا هنگام شارژ هم‌زمان سه گجت آنهم با بالاترين سرعت ممكن، بيش از حد استاندارد بود كه اصرار اپل بر عدم بكارگيري فن خنك‌كننده در اين محصول را توجيه‌ناپذيرتر نيز مي‌كرد. علاوه‌بر توليد حرارت بيش از حد استاندارد، برخي كارشناسان، توليد امواج الكترومغناطيسي خارج از رنج فركانسي مجاز براي دستگاه‌هاي مذكور و مشكلات نرم‌افزاري را نيز، از موانع احتمالي توقف اين پروژه دانسته‌اند. برخي معتقدند آنچه اپل قصد انجام آن‌را داشت ممكن اما خطرناك و غيرقانوني بود، بااينهمه ريچيو عدم توانايي ايرپاور در دست‌يافتن به استانداردهاي والاي اپل را، علت توقف اين پروژه اعلام‌كرد و گمانه‌زني‌هاي كارشناسان نيز، اپل را وادار به اظهارنظر درخصوص جنبه‌هاي فني چرايي شكست اين پروژه نكرد.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/8/29/339646/zens-liberty-charging-pad-airpower/