شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

آرشیو بهمن ماه 1399

تكنولوژي روز

پشتيباني وب سايت شامل چه مواردي مي گردد

پشتيباني سايت با حمايت آنلاين متفاوت است. پشتيباني آنلاين به خدمات حمايت ايي گفته مي شود كه در بطور آنلاين از راه اينترنت ارائه مي گردد. ولي حمايت سايت منظور حفاظت و تضمين عملكرد درست يك وب سايت است.
روز به روز كسب و كارها شكل آنلاين و اينترنتي به خود مي گيرند. يك تارنما دستور محل يك شركت را پيدا كرده كه مشتريان و كاربران انتظار دارند كه در هر ساعت از شبانه روز بتوانند به آن دسترسي داشته باشند. تارنما هاي استاتيك كه حائز صفحات ثابتي هستند نسبت به وب سايت هاي دايناميك مشابه فروشگاه هاي آنلاين بيچارگي كمتري به حمايت و حفاظت دارند. شايد بد نباشد كه به يك سيستم كامپيوتري همانند يك موجود زنده نگاه كنيم. در روز زايش يك سايت ممكن است امكانات محدودي داشته باشد، در درازا زمان گسترش بيشتر بر روي آن سپريدن بگيريد، شدامد و تعداد كاربران آن افزايش مي يابد. در همين امتداد بر روي سايت به عنوان يك سوداگري تبليغاتي چهره مي گيرد، مشتريان پشتيباني وب سايت هميشگي به هستي مي آيند و همه اينها احتياج به مشتري مداري و تعهد از سوي صاحب كسب و كار براي اين كار و جنبش اقتصادي دارد و عملكرد صحيح وب سايت شرط نخست آن است.
متاسفانه صاحبان كسب و كار در زمينه هاي فني و فناوري وب ادب كمي دارند. در موعد سفارش تارنما به انگيزه تخصصي بودن برخي مسائل، هيچ الماني براي سفارش و سنجش محصول پاياني كه يك سايت باشد ندارند. از اين رو عده ي زيادي به دنبال محصول ارزان مي گردند. محصولي كه بيشتر توسط افراد غير پيشه ايي و بدون پشتيباني پسنديده و دراز مدت ارائه مي شود. يك محصول ارزان  و بدون حمايت حتي مي تواند سدي در مسير گسترش آينده يك وب سايت باشد. يعني توسعه دهنده با استفاده از تكنيك هايي يك فرآورده ناتوان و حداقلي را به كارفرما ارائه مي دهد كه براي توسعه و بهبود آن بعدها دشواري ها كثرت وجود خواهد داشت.
تصور كنيد گسترش دهنده وب از يك قالب آماده كه رمزگذاري شده است كاربرد نمايد. پس از مدتي صاحب وب سايت تصميم به تحول طراحي آن سايت داشته باشد بدون آنكه لينك و درونمايه هايي سايت كنوني و كارهايي كه براي سئوي آن انجام شده آفت ببيند. اما اين قفل يا رمز گذاري مي تواند براي صاحب تارنما يك محدوديت جدي براي توسعه اغلب سايت باشد. در اين حالت صاحب وب سايت بايد به طراح سايت مراجعه كند و اگر طراح به رمزنگاري قالب دسترسي نداشته باشد اين فرجام عمر تارنما است. بايد طراحي بر روي يك قالب جديد كه از نو و از پايه گسترش داده شده است اتمام گيرد.
يا متاسفانه بسيار پيش مي آيد كه مشتري ها با ما تماس مي گيرند كه از گسترش دهنده غير رسمي تارنما خويش ناراضي هستند و مي خواهند پروژه را به كمپاني ما منتقل كنند. ولي گسترش دهنده تارنما مقاومتي غير اخلاقي كرده و رمزهاي مهم سايت را به صاحب تارنما نمي دهد و يا در اين انتقال مشكلاتي را بوجود مي آورد.
همه اين ها براي اين است كه ما مي بايست قدم اول گسترش وب سايت را صحيح بر داريم. يعني شركتي رسمي را انتخاب كنيم كه ضمن داشتن سابقه روشن در اين حوزه در چهره هستي دشوار به قانون پاسخگو باشد و حضور هميشگي شركت توسعه دهنده وب سايت پشتيباني دراز مدت آينده تارنما را تضمين كند.
 
اهميت پشتيبانيما در داركوب مانند ديگر همكاران مان معتقديم كه محصول بدون حمايت ارزشي ندارد. انگاشت كنيد كسي محصولي را ارائه دهيد كه احتياج به دادن گارانتي عملكرد نداشته باشد، و چه بسا در توسعه و ساخت آن كم كاري كنند.
از كل مهم تر در حوزه نرم انگيزه ها و وب سايت، يك تارنما از هزاران و يا حتي ميليون ها خط و ساعت هاي آناليز ريزبين برپايي شده است، هر خبره نرم افزار پيشه ايي براي حل دشوار يك سايت بيچارگي دارد كه كدها و ساختار آن را فهم كند الي بتواند دشوار سايت را حل كند. بنابراين براي فهم كدهاي يك تارنما به جهت پشتيباني احتياج به زمان است و گرنه سرعت عمل زير و سررسيد پاسخ دهي و حل دشوار سايت بالا مي رود.
نگهداري از وب سايت احتياج به نزاكت تخصصي و تجربه دارد و كاري نيست كه توسط كسان غير حرفه ايي اتمام شود. از طرفي نياز به پيامد سريع دارد. افرادي كه وظيفه حفاظت وب سايت را دارند مي توانند با كمك ابزارهايي بروز مشكل را سريعا دريافته و حتي قبل از بروز متعلق به پيشگيري كنند تا سررسيد كمتري سايت نا پركار و براي رفع مشكلات آن موعد كمتري صرف شود.
امروز عملكرد صحيح و تند يك تارنما عامل بسيار مهمي براي سئو (رتبه سايت در موتورهاي جستجو) و تجربه كاربر و محبوبيت يك سايت است. بنابراين عملكرد نامناسب تارنما شما نزد كاربران تصوير منفي ايي را از يك كسب و كار برپايي مي كند. پس وب سايت شما مي بايست همش سالم و در صورت بروز سخت سريعا رفع عيب گردد و گرنه خرج هايي براي سوداگري و سئوي سايت بوجود خواهد آورد.
 
پشتيباني شامل چه مواردي مي شودپس از گسترش يك تارنما توسط طراحان و تحويل آن به مشتري مرحله پشتيباني يك سايت نخست مي شود. فلذا پشتيباني يك سايت شامل طراحي و تغييرات در سايت نمي شود. بلكه پشتيباني به معناي تضمين عملكرد صحيح تارنما است. البته مي نا پشتيباني از سايت را به گونه ايي ديگر نيز تعريف نمود يعني وظايف ديگري را به وظايف شركت حامي سايت اضافه كرد مثلا درج و ويرايش محتوا، نگهداري از سئو و حتي تغيير در طراحي و غيره. كه در اين چهره معناي پشتيباني از سايت تغيير مي كند. اما آن چيز كه به طور مرسوم به عنوان حمايت يك سايت در نظر گرفته مي شود عملكرد سايت است.
پشتيبان سايت موظف است كه عملكرد سايت را تضمين نمايد و در صورت بروز دشوار در اختصار ترين زمان مشكل را بررسي و رفع نمايد. وظايفي كه يك پشتيبان بر عهده دارد، سپريدن آپديت هاي بايسته (آپديت سيستم مديريت محتوا و پلاگين ها)، سپريدن ايمن سازي هاي در موارد خاص، حفاظت از هاست، تشخيص و رويارويي در برابر حملات هكر ها مي باشد.
اغلب ديده مي شود كه صاحبان وب طراحي سايت و يا نگهداري سئو را بخشي از پشتيباني سايت مي دانند. در صورتي كه هر يك از اين بخش هاي سايت بيچارگي به پروا و قراردادي متفاوت دارد و در تعريف حمايت سايت نمي گنجد.
 
بدون پشتيباني چه خطراتي براي سايت به وجود مي آيد؟همانطور كه گفتم پشتيباني به نوعي تضمين كيفيت توليد سايت نيز از سوي شركت طراح مي باشد. ولي بدون حمايت چه خطراتي يك سايت را ترسانيدن مي كند. چه بسا مهمترين آن سپريدن آپديت ها در موعد مناسب است. اگرچه يك سيستم مديريت محتوا مثل وردپرس با رابط كاربري آسانش هميشه به مدير سايت هشدار لازم را براي بروز رساني پلاگين ها و حتي نسخه جديد سيستم مديريت محتوا مي دهد، اما با اين حال انجام اين بروز رساني بيشتر اوقات با يك كليك به پسين نمي رسد. به روز رساني هاي معمولا داراي عوارض جانبي، عدم تطابق و ايجاد نقص عملكرد در وب سايت هستند براي همين بروز رساني اكثر اوقات دربايستن به يك شخص متخصص دارد.
اما چه اتفاقي مي افتد اگر ما سيستم مديريت محتوا و يا پلاگين هاي وب سايت را به روز رساني نكنيم. هكر هاي دائم به پيگيري عازم براي نفوذ به تارنما ها هستند. فلذا آنها اين حفره ها را در كدهاي سيستم هاي مديريت محتوا و پلاگين هاي نصب شده در آن جستجو مي كنند. اما از سوي ديگر فعالان دامنه امنيت نرم افزار نيز با شناسايي اين سوراخ ها به بهره‌گيري كنندگان از اين محصولات هشدار ديتا و با ارائه نسخه جديد كه اين دشوار امنيتي و يا عملكردي كه در آن حل شده، تارنما هاي زيادي را از گزند ايمن مي نمايند. بنابراين بروز بودن سرنوشت پلاگين و سيستم مديريت محتوا امري هميشگي و ضروري مي باشد.
اسپم ها نيز دشوار ديگري هستند كه اغلب تارنما ها با آن روبرو مي شوند. معمولا اين مسئله بخاطر پلاگين ها بوجود مي آيد. اسپم ها براي يك وب سايت مي توانند زياد پر خرج باشند. چون مرورگرهاي اينترنت مانند كروم، در زمان ورود كاربر به يك سايت در چهره هستي سخت امنيتي و اسپم به كاربر اخطار مي دهند و به شكيبيدن بسيار كاربر به سايت اطمينان نكرده و سايت را ترك مي كند. پس سايت شما بازديد كننده و اعتماد با ارزش آن را از دست خواهد داد. از آن مهم تر موتور جستجوگر گوگل با معرفي يك تارنما حاوي اسپم يا يك سايت ناامن رتبه آن را در صفحه نتايج جستجو به دليل ايمن نبودن كاهش مي دهند. حتي نا امني يك سايت مي تواند آن سايت را از ليست نتايج جستجو حذف كند.
از سوي ديگر كيفيت عملكرد وب سايت ها ممكن است در درازا زمان تغيير كند. اين مسئله مي تواند به دلايل مختلفي چهره پذيرد. مثلا به كارگيري يك هاست اشتراكي ناچيز كيفيت، افزايش شدامد و كاربران تارنما و يا هستي يك كد و يا پلاگين (در پرتو آپديت) مي تواند سرعت و عملكرد سايت را تضعيف نمايد. در اين سررسيد است كه سايت دربايستن به بررسي، تشخيص و بهبود بدست يك متخصص وب را دارد.
حمله هكر ها كه ما در داركوب تجربه رويارويي با آن ها را داريم. مسئله ايي خيلي متداول نيست ولي گاهي براي سايت ها به دلايل مختلف به وجود مي آيد. مثلا تازش DDOS كه درخواستهاي مختلفي را به سرور سايت ارسال مي كند و از آنجايي كه هاست و سرور در پاسخگويي به تعداد درخواست و بازديد كننده محدوديت دارد، با افزايش اين تقاضا هاي جعلي و يا حمله سرور قابليت ارائه خدمات را از دست مي دهد برآيند اينكه وب سايت از سرويس دهي بيرون مي گردد. در اين سررسيد سايت به يك كارآزموده امنيت وب نياز دارد الي بتواند حملات هكر ها را محدود و يا كاملا متوقف نمايد، لغايت وب سايت بتواند به خدمات دهي به مشتريان پيوستگي دهد.
 
كلام آخرنكته مهمي كه شما بايد در قرارداد طراحي سايت در عقيده داشته باشيد همين چگونگي پشتيباني سايت است. گاه ديده مي شود كه كسان براي به دست آوردن سفارش ساخت وب سايت خرج كمي را براي گسترش تارنما طلب مي كنند. اما متاسفانه وب سايت هايي ناچيز كيفيت ارائه داده و براي پشتيباني خرج غير متعارفي را از صاحبان تارنما طلب مي كنند. در صورتي كه يك سايت با كيفيت به هزينه و سررسيد كمتري براي نگهداري دربايستن دارد.

محققان ايراني از پسماندها نوعي بتن سازگار با محيط زيست توليد كردند

يك شركت دانش بنيان ايراني توانست با استفاده از پسماند و با كمك نانو فناوري نوعي بتن سازگار با محيط زيست توليد كند. بدين ترتيب علاوه بر كاهش پسماند، بتن هاي توليدي نيز محافظ طبيعت خواهند بود.

به گزارش سرويس اخبار فناوري تكنا، يك شركت دانش بنيان در ايران موفق به ساخت محصولات بتني دوستدار محيط زيست از پسماند شده است. مدير عامل اين شركت در مورد اين پروژه مي گويد: توليد بتن هاي با دوام با استفاده از نانوذرات سيليس و تيتانيوم انجام‌گرفته و ذرات بازيافتي PET مربوط به بطري هاي پسماند نيز با ماسه مخلوط شده تا در اين بتن ها مورد استفاده قرار بگيرند.

علاوه بر پسماند و ماسه، ضايعات شيشه نيز در توليد اين بتن استفاده شده كه كليه محصولات علاوه بر سازگاري با محيط زيست مي توانند در حفظ طبيعت نيز موثر باشند. اين شركت علاوه بر توليد بتن سازگار با محيط زيست، نوعي كفپوش نانوايي نيز توليد كرده كه در آن از خورده شيشه و ذرات PET استفاده شده است. از مزاياي اين كفپوش دوام بالاي آن در مقابل آسيب ها و همچنين كاهش تركهاي ناشي از سيمان بوده است. اين كفپوش ها مي توانند در مكانهايي مانند پاركينگ ها، انبارها، سطح معابر پياده روها و همچنين كف هاي هشدار دهنده و سرعتگير حاشيه‌اي مورد استفاده قرار گيرند.

تاكنون چهار هزار نفر در سامانه خود اظهاري دستگاههاي استخراج رمزارز ثبت نام كردند

حدود ۵ ماه پس از مصوبه هيات وزيران در مورد ثبت سامانه دستگاه هاي استخراج رمز ارز تاكنون بيش از ۴ هزار نفر در اين سامانه به صورت خود اظهاري ثبت نام كرده و همچنين 3300 نفر نيز عوارض مربوط به ثبت آن را پرداخت كردند.

به گزارش سرويس اخبار فناوري و تكنولوژي تكنا، پس از مصوبه هيات وزيران ثبت ‌نام از دارندگان دستگاه ماينر آغاز و تا ۵ بهمن ادامه داشته است. از آن زمان تاكنون حدود چهار هزار نفر در اين سامانه ثبت نام و بيش از ۳۳۰۰ نفر نيز عوارض ثبت قانوني آن را پرداخت كردند.

 رئيس كميسيون بلاك چين و رمزارز اعلام كرد حدود هزار نفر به دليل فعاليت در حوزه تجهيزات استخراج رمز ارز داراي پرونده قضايي بوده اند. با توجه به تعداد ثبت نام كنندگان در يك ماه اخير مي توان نتيجه گرفت در صورت وجود قانون مناسب تمامي فعالان اين صنعت نه تنها قانون گريز نبوده‌اند بلكه از اين پس كليه فعاليتهاي آنها به صورت قانوني ادامه خواهد داشت.

 عباس آشتياني به عنوان رئيس نصر مي گويد: پيش از اين نظام صنفي رايانه‌اي بارها به وزارت نيرو در اين باره هشدار داده بود. وي همچنين اصلي‌ترين عامل عدم رشد اين صنعت را فعاليت هاي زيرزميني و دور از فضاي قانوني دانسته است. اين خود خوداظهاري حدود ۲۵۰ ميليارد ريال در قالب حقوق و عوارض قانوني به خزانه كشور واريز كرده است. اين نشان مي‌دهد يك اثر قانوني مناسب مي تواند علاوه بر تشويق مردم ميزان مشاركت مردمي در فعاليت هاي قانوني كشور را افزايش دهد.

نحوه سفارش طراحي سايت به چه صورت است؟

سوالي كه در ذهن برخي از اشخاص و كمپاني هايي كه منظور برپايي سايت دارند آن است كه نحوه سفارش طراحي سايت به يك كمپاني طراحي وب سايت به چه چهره است و در تقاضا هاي خود مي بايست چه مواردي را دلخواه قرار عدل و درخواست نمود. در پيوستگي توضيحات كاملي را در وابستگي با نحوه سفارش طراحي سايت خواهم دارد.


ثبت دامنهقبل از هر موردي در باره تعرفه ثبت دامنه و تمديد آن و در ضمن شيوه اعلام براي تمديد پرس و جو نماييد. بها ثبت گستره بسته به پسوند آن متفاوت است و براي گستره هاي ir در نزديك 20 هزار تومان و براي حوزه هاي com در حدود 50 هزار تومان مي باشد. همچنين از نحوه تمديد نيز مطلع شويد و اينكه چه مدتي پيش از سررسيد انقضاء حوزه شركت طراح شما را از موضوع با خبر مي نمايد. در مورد گزينش

نام دامنه حتما پيش از ثبت دامنه با متخصص سئو و بهينه سازي وب سايت مشورت نماييد لغايت بهترين گستره را براي كسب و كار خويش ثبت نماييد. گزينش نام گستره مناسب كمك بسياري به كاميابي تارنما مي نمايد پس در برگزيدن اسم حوزه حتما رايزني بگيريد.
فضاي هاستينگتهيه فضاي هاست وب سايت خود را بهتر است به كمپاني طراح وب سايت خود واگذار نماييد زيرا مشكلاتي در آينده ممكن است

براي تارنما شما به وجود آيد كه در صورتي كه شما طراحي سايت و فضاي ميزباني وب خويش را از شركت هاي متفاوتي تهيه نموده باشيد ممكن است شركت هاي ارائه كننده خدمات بروز سخت را به يكديگر نسبت دهند كه در اين چگونگي يافتن دشوار معمولا ساده نمي باشد. بعد پس بهتر است خدمات هاستينگ خويش را ذيل نظر طراح وب سايت جاسازي نماييد و همچنين

مي بايست از ميزان فضاي هاستينگ وابستگي داده شده و پهناي باند ماهيانه و وانگهي تعرفه ارتقاء هاستينگ با خبر شويد. بسته به زبان برنامه نويسي

كه طراحي وب سايت براي برنامه نويسي وب سايت از آن استفاده مي نمايد سيستم عامل سرور شما برگزيدن خواهد شد. براي سايت هاي نوشته شده به زبان PHP سرور لينوكس و براي سايت هاي نوشته شده با زبان برنامه نويسي ASP.NET سرور ويندوزي مناسب تر است.
قالب وب سايتپس از دامنه و هاست مرحله بعدي مشخص نمودن قالب تارنما مي باشد كه دو مسير براي آماده سازي قالب مورد نظر وب سايت شما وجود دارد كه روش نخست خريد قالب از فروشگاه قالب مي باشد كه در اين روش كافي است

با مراجعه به فروشگاه قالب مورد عقيده خويش را از بين 100 هزار قالب موجود گزينش نموده و تقاضا پياده سازي آن را به شركت طراح وب بدهيد. در طريق دوم قالب بدست گرافيست و با توجه به نيازهاي شما پياده سازي مي گردد و قالب به صورت اختصاصي براي شما طراحي مي گردد. به شما رهنمود مي نماييم كه پيش از تصميم گيري

در باره اينكه از فروشگاه قالب خريداري نماييد و يا اينكه طراحي قالب اختصاصي نماييد به فروشگاه قالب مراجعه نمود و قالب هاي موجود را بررسي نماييد. شدني است قالب دلخواه شما در بين قالب هاي هستي داشته باشد و حتي اگر هم نباشد ديد

قالب هاي موجود ديدن بهتري براي طراحي قالب اختصاصي به شما خواهد داد.

براي ديدن سفارس طراحي سايت اينجا كليك كنيد.

رندرهاي فاش‌شده از آيفون ۱۲ اس پرو به شباهت زيادي اين گوشي به آيفون ۱۲ اشاره مي‌كنند

هنوز نمي‌دانيم كه آيفون بعدي با نام ۱۲ اس راهي بازار مي‌شود يا آيفون ۱۳ نام خواهد داشت؛ اما تصاويري از رندرهاي اين گوشي منتشر شده است كه نشان مي‌دهند گوشي سال آينده اپل به آيفون ۱۲ شباهت زيادي دارد.

اين تصاوير را كه وب‌سايت LetsGoDigital منتشر كرده، آيفون ۱۲ اس پرو را با ظاهري بسيار شبيه به آيفون ۱۲ نشان مي‌دهند. به‌گزارش GSM Arena، با كمي دقت متوجه مي‌شويد كه آيفون سال آينده از ناچ كوچك‌تري بهره مي‌برد. افزون‌براين، شايعات مي‌گويند كه آيفون ۱۲ پرو يا آيفون ۱۳ اولين گوشي اپل خواهد بود كه حسگر تشخيص اثرانگشت آن زير صفحه‌نمايش قرار گرفته است.

 

آيفون ۱۲ اس پرو

 

اين احتمال وجود دارد كه حسگر تشخيص اثرانگشت جديد را هم كوالكام براي اپل توليد كند. بااين‌حال، مشخص شده است كه حسگر فيس آي‌دي همچنان روي آيفون‌هاي جديد ديده خواهد شد.

در اين تصاوير، مشخص شده كه آيفون ۱۲ اس پرو يا آيفون ۱۳ هيچ پورتي ندارد و گوشي فقط با شارژر بي‌سيم شارژ مي‌شود. همچنين، كابل لايتنينگ آيفون ۱۲ را با قدرت ۲۰ وات شارژر مي‌كند و شارژر بي‌سيم مگ سيف، تنها ۱۵ وات قدرت دارد. شايد سال آينده نسل جديد مگ‌سيف با قدرت بيشتري معرفي شود.

 

گوشي آيفون ۱۲ اس پرو

 

طبق شايعات، آيفون ۱۲ از واي‌فاي ۶ اي پشتيباني مي‌كند كه سرعت انتقال اطلاعات را از كابل لايتنينگ بيشتر خواهد كرد. مينگ‌چي كو هم به اين موضوع اشاره كرده است كه آيفون ۱۲ اس پرو و آيفون ۱۲ اس پرو مكس به دوربين اولتراوايد پيشرفته‌تري با ديافراگم f/1.8 و فوكوس خودكار مجهز خواهد شد.


 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/mobile/367523-renders-iphone-12s-pro-design-12-pro/

مسئول تيم توليد واكسن ايراني كرونا: كوو ايران بركت دربرابر ويروس جهش‌يافته موؤثر است

مسئول تيم توليد واكسن در ستاد اجرايي فرمان امام اعلام كرد آزمايش پلاسماي خون داوطلباني كه واكسن اين شركت را دريافت كرده بودند، توانست ويروس جهش‌يافته‌ي كرونا را خنثي كند. به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، حسن جليلي تصريح كرد كه پس از شيوع ويروس جهش‌يافته‌ي كرونا موسوم به كروناي انگليسي، وزارت بهداشت نمونه‌اي از اين ويروس را دراختيار شفافارمد قرار داد كه قدرت سرايت آن ۷۰ درصد بيشتر از كروناي معمولي است.

­مدير گروه تحقيقاتي توليد واكسن ايراني كرونا مي‌گويد: «ازآنجاكه يكي از قابليت‌هاي هر واكسن اثرگذاري بايد اين باشد كه بتواند در برابر جهش‌هاي انجام گرفته روي ويروس بدن افراد را ايمن كند، پلاسماي خون سه داوطلب اولي را آزمايش كرديم كه واكسن كوو ايران بركت را دريافت كرده بودند.» وي اضافه كرد كه اين سه داوطلب در دو مقطع واكسن را دريافت كرده‌اند و انتظار مي‌رود كه پلاسماي خون آن‌ها ايمني كافي را براي مقابله با ويروس پيدا كرده باشد.

محققان دارويي ستاد اجرايي فرمان امام با مشاهده‌ي نتايج آزمايش‌ها دريافتند كه واكسن ايراني با موفقيت كامل توانسته ويروس جهش‌يافته را خنثي كند.

حامد حسيني، مدير مركز كارآزمايي باليني دانشگاه علوم پزشكي تهران، درباره‌ي مراحل آزمايش باليني واكسن كوو ايران بركت مي‌گويد: «تا پايان هفته‌ي گذشته، ۳۵ داوطلب را وارد مطالعه كرديم كه برخي تك دُز و تعدادي هم دُز دوم را دريافت كردند. در هفته‌ي پيش رو، اميدواريم كه همه‌ي ۵۶ داوطلب را وارد مطالعه كنيم و حجم نمونه‌ي مطالعه تكميل مي‌شود. تا نيمه‌ي اسفند، دوره‌ي پيگيري خواهد بود و تزريق‌هاي دوم انجام خواهد شد.»

وي اعلام كرد كه تاكنون به‌جز عوارض طبيعي مانند تب، درد موضعي و قرمزي محل تزريق، عوارض دورازانتظاري با تزريق واكسن شركت شفافارمد مشاهده نشده است.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/health-medical/367546-iranian-vaccine-effective-mutated-corona/

طراحي سايت در كرج

طراحي سايت فروشگاهي در كرجطراحي سايت فروشگاهي در كرج و تمام نقاط مملكت پس از شيوع كرونا بيشتر شده و بسياري از كسب و كارها به سمت فروشگاه اينترنتي رفته اند.
 از شركت هاي كبير طراحي سايت فروشگاهي در كرج مي باشد كه خدمات طراحي سايت را

https://avashtech.com/website-design-in-karaj/

بصورت حرفه اي ارائه مي كند.
از مزاياي طراحي سايت فروشگاهي در كمپاني مي توان به موارد پايين اشاره كرد :
1- عقد قرارداد رسمي 2- سرعت و دقت بالا در اتمام امور محوله بدست مشتري 3- طراحي لوگوي اختصاصي 4- تيم مجرب و حرفه اي براي طراحي سايت فروشگاهي 5- ساخت موشن گرافي و فيلم و تيزرهاي حرفه اي براي شناسايي محصول 6- ساخت كاتالوگ ديجيتال 7- امكان پياده سازي هر نوع ايده اي كه مشتري براي سايت خود نياز داشته باشد
طراحي سايت شركتي در كرجBusiness / Corporate site designطراحي سايت شركتي يكتا ساير از خدمات براي سوداگري ها و شركت هايي كه منظور شناسايي فرآورده يا خدمات خويش را دارند، مي باشد. 
با ساخت يك تارنما شركتي مي توانيد در اينترنت و thebestdesigns فضاي مجازي فروش چشمگيري داشته باشيد و از رقباي خود پيشي بگيريد.
خدمات طراحي سايت شركتي در كرج محدود به سايت نيست. ما ميتوانيم براي سوداگري شما يك كاتالوگ ديجيتال طراحي كرده الي بتوانيد به راحتي designhill كاتالوگ محصول خويش را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد.
يكي ديگر از مزاياي كمپاني ارائه حمايت فني مجاني است.
هم الان براي مشاوره رايگان با عدد تماس هاي موجود در سايت تماس بگيريد.كارشناسان ما آماده پاسخگويي به شما هستند.
سئو و بهينه سازي سايت در كرجSEO and site optimization in Karajسئو چيست؟ سئو و بهينه سازي گردآور تكاپو هايي است كه شركت طراحي سايت براي سايت ها سپريدن مي دهد كه مايه افزايش رتبه در نتايج سرچ گوگل شده و مايه ديده شدن بيشتر سايت خواهد شد. هزينه سئو ارتباط به كلمه كليدي مد نظر شما دارد و هر چقدر رقابت در آن كلمه كليدي در گوگل بيشتر باشد سئو سخت تر بوده و هزينه آن نيز اغلب مي شود.
شركت طراحي سايت با استفاده از بروزترين تكنيك هاي بهينه سازي سايت و سئو ، وب سايت شما را در كمترين سررسيد به بالاترين رتبه در گوگل مي رساند.
صفحه نخست در گوگل را با تجربه كنيد.
شما ميتوانيد با تماس با شركت از خدمات طراحي سايت در كرج و خدمات سئو در كرج بهره مند شويد.
طراحي سايت وردپرس در كرجWordPress site design in Karajقبل از اينكه راجع به طراحي سايت وردپرس در كرج توضيح بدهيم بايد بدانيم كه وردپرس چيست؟
وردپرس يك سيستم مديريت درونمايه (cms) و نرم افزاري براي ساخت و مديريت سايت مي باشد. هم اكنون وردپرس دوست داشتني ترين نرم انگيزه ها طراحي سايت در جهان و ايران مي باشد.
از مزاياي بزرگ وردپرس مي توان به سرعت بالا در طراحي سايت ، امنيت و سئوي عالي سايت هاي وردپرسي و در ضمن قيمت پايين براي طراحي و مديريت سايت اشاره كرد.
بنابراين كمپاني نيز علاوه بر سايت ها و cms هاي اختصاصي ، اقدام به طراحي سايت با وردپرس در كرج نيز نموده است كه نمونه كارهاي آن در سايت وب موجود است.

نحوه شارژ مداد اپل (APPLE PENCIL)

آموزش شارژ كردن مداد اپل

اپل پنسل به طور مشخص در آيپد نسل ششم و تمامي سري‌هاي آيپد پرو قابل استفاده است و كاربران مي‌توانند از آن استفاده كنند.

اپل پنسل (Apple Pencil) يا مداد اپل يك قلم ديجيتال است كه به عنوان دستگاه ورودي براي آي‌پد پرو، تبلت ساخت شركت اپل كاربرد دارد. اين قلم به تاريخ ۹ سپتامبر ۲۰۱۵ و همراه با آي‌پد پرو معرفي شد و در نوامبر همان سال هم به بازار عرضه شد.

 

اپل دو نسل مختلف Apple Pencil را ارائه مي دهد كه با iPad هاي مختلف سازگار است. از آنجا كه هر دو از طريق باتري كار مي كنند ، به طور حتم شارژ آنها تمام خواهد شد. در اينجا نحوه شارژ و بررسي درصد باتري Apple Pencil وجود دارد.

 

نحوه شارژ اپل پنسل نسل اول

نسل اول Apple Pencil با تمام iPad هايي كه با دكمه Home فيزيكي و پورت Lightning عرضه مي شوند سازگار است. اگر براي شناسايي اپل پنسل خود به كمك نياز داريد ، بدانيد كه لوازم جانبي نسل اول كاملاً مدور است.

 

به همان صورت جفت و شارژ مي شود. Apple Pencil خود را برداريد و درپوش را از بالاي قلم برداريد. اكنون مي توانيد يك رابط لايتنينگ در انتهاي Apple Pencil مشاهده كنيد.

 

شارژ كردن اپل پنسل , براي شارژ كردن مداد اپل با كابل

شارژ مداد اپل

 

اين اتصال را به پورت لايتنينگ در پايين iPad خود وارد كنيد. صداي دينگ را خواهيد شنيد و Apple Pencil شروع به شارژ شدن مي كند. Apple Pencil را به برق وصل كنيد. شارژ كامل در حدود 15 تا 30 دقيقه اتفاق مي افتد.

 

اگر دوست نداريد Apple Pencil خود را با استفاده از iPad شارژ كنيد (و اين كار ناجور است) ، مي توانيد از آداپتور لايتنينگ كه همراه Apple Pencil شما در جعبه است استفاده كنيد.

 

شارژ كردن اپل پنسل , براي شارژ كردن مداد اپل با كابل

 شارژ كردن مداد اپل با كابل 

 

Apple Pencil خود را به آداپتور وصل كنيد ، سپس آداپتور را به يك كابل لايتنينگ متصل كنيد تا قلم خود را شارژ كند.

 

نحوه شارژ اپل پنسل نسل دوم

اپل با شتاب و جهش تجربه شارژ را با نسل دوم مداد بهبود بخشيد. نسل دوم Apple Pencil توسط iPad Pro و iPad Air جديدتر پشتيباني مي شود. اين iPad ها لبه هاي تخت دارند و دكمه هاي فيزيكي Home ندارند.

 

نسل دوم Apple Pencil به طرز مغناطيسي به كنار iPad قرار مي گيرد ، زيرا داراي يك لبه تخت است (همراه با يك دكمه قابل برنامه ريزي ) و اين تمام كاري است كه شما بايد براي جفت كردن و شارژ Apple Pencil انجام دهيد.

 

Apple Pencil خود را بالاي iPad خود قرار دهيد ، بنري را مشاهده خواهيد كرد كه به شما مي گويد لوازم جانبي در حال شارژ شدن است، درصد باتري را نيز خواهيد ديد.

 

شارژ كردن اپل پنسل , براي شارژ كردن مداد اپل با كابل

شارژ كردن اپل پنسل

 

از آنجا كه اين روش ذخيره و حمل مداد به وسيله iPad شماست ، Apple Pencil شما تقريباً هرگز بدون شارژ نخواهد شد.

اگر اين اتفاق بيفتد ، اتصال آن به iPad فقط در عرض چند دقيقه شارژ مورد نياز شما را فراهم مي كند. همچنين در صورت كمبود شارژ باتري Apple Pencil خود يك اعلان دريافت خواهيد كرد.

 

چگونه درصد باتري اپل پنسل خود را مشاهده كنيم

وقتي از iPad با مداد استفاده مي كنيد ، اپل به طور خودكار ابزارك Battery را به صفحه Today View اضافه مي كند. براي نمايش "Today View" مي توانيد صفحه اصلي iPad خود را از چپ به راست بكشيد. در اينجا ، انگشت خود را به سمت بالا بكشيد تا ابزارك "Battery" را پيدا كنيد.

 

ميزان باتري يك Apple Pencil متصل را در اينجا مشاهده خواهيد كرد.

 

شارژ كردن اپل پنسل , براي شارژ كردن مداد اپل با كابل

مشاهده ميزان شارژ اپل پنسل

 

اگر ويجت Battery را پيدا نكرديد ، مي توانيد ويجت را فقط در عرض چند ثانيه اضافه كنيد. براي ورود به Jiggle mode ، روي قسمت خالي صفحه اصلي خود ضربه بزنيد و نگه داريد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/mobile/howto-charge02-applepencil.html

مواظب باشيد هنگام خريد سيم كارت كلاه سرتان نرود! + 5 نكته طلايي

اگر به فكر خريد سيم كارت همراه اول، ايرانسل، رايتل و… هستيد، احتمالا به سايت ها، نمايندگي ها و دفاتر فروش سيم كارت مختلفي مراجعه كرده ايد. تازه اگر به دنبال خريد سيم كارت اقساطي باشيد، كار سخت تري در پيش داريد. بزرگ ترين مشكل، اين است كه متاسفانه نمي توانيد به همه اعتماد كنيد. پس چاره چيست و كدام مجموعه معتبر است؟

 

پيش از شروع اجازه دهيد به برخي از مشكلات هنگام خريد سيم كارت اشاره كنم. براي مثال، اگر از قيمت واقعي سيم كارت خبر نداشته باشيد، كار كلاهبرداران را آسان مي كنيد. آنها مي توانند سيم كارت ارزان را به قيمت بالاتر به شما بفروشند يا سيم كارت كاركرده را به عنوان صفر به شما فروخته و آرامش را از شما بگيرند.

 

پس بايد چه نكاتي را رعايت كنيم تا موقع خريد سيم كارت به مشكل نخوريم؟ ادامه مطلب را از دست ندهيد.

 

تعيين قيمت سيم كارت فراموش نشود!

براي قيمت گذاري سيم كارت، مي توانيد خودتان دست به كار شويد و شانس خود را امتحان كنيد. فقط ممكن است به خاطر ندانستن روش هاي خاص تعيين قيمت سيم كارت، كمي گيج شويد و وقت زيادي از شما گرفته شود. همچنين احتمال دارد كه ارزش گذاري شماره شما، به صورت دقيق انجام نشود و ضرر نماييد.

 

پس اولين نكته پيش از خريد سيم كارت چيست؟ در گام اول بايد قيمت واقعي سيم كارت را مشخص كرد. با سپردن اين كار به حرفه اي ها، خيال‌تان راحت است كه پول شما دود نمي شود و دقيقا به اندازه ارزش واقعي خط، سرمايه گذاري مي كنيد. 

 

پس از خريد سيم كارت مورد نظر، در آينده احساس پشيماني نخواهيد كرد، يعني شما درست سرمايه گذاري كرده ايد.

 

اما اگر بخواهيم قيمت درست و واقعي سيم كارت خود را بدانيم، بايد چه كار كنيم؟ قيمت گذاري سيم كارت، امري تخصصي است كه بايد به دست كارشناسان انجام شود تا شاهد نتيجه درست بود.

 

پس از بررسي و جستجو براي قيمت گذاري سيم كارت، سايت ماي رند را پيدا كرديم. در اين سايت مي توانيد به صورت رايگان استعلام قيمت سيم كارت خود را بگيريد. لازم به ذكر است كه با دانلود نسخه اندرويدي برنامه ماي رند از گوگل پلي كه رايگان و كم حجم نيز مي باشد، مي توانيد از امكانات كاربردي آن خيلي راحت استفاده نماييد.

 

حال به بررسي عوامل موثر در قيمت سيم كارت مي پردازيم. عواملي مانند:

- نوع اپراتور (همراه اول، ايرانسل، رايتل، تاليا، اپراتور مجازي)

- پيش شماره (0912،0913،0920،0921،0936،0902 و...)

- صفر و يا كاركرده

- رند بودن شماره (تكرار ارقام)

 

 البته نكات ديگري هم وجود دارد كه آنها را در ادامه به طور دقيق تر بررسي مي كنيم.

 

هميشه اين سوال مطرح بوده كه خريد كدام نوع سيم كارت عاقلانه تر است. صفر يا كاركرده؟ هنگامي كه شما اقدام به خريد سيم كارت صفر مي نماييد، با مشكلاتي نظير : مزاحم تلفني و يا ثبت نام در شبكه هاي اجتماعي رو به رو نخواهيد شد، تنها نكته اي كه وجود دارد، اين است كه براي داشتن سيم كارت صفر بايد مبلغ بيشتري بپردازيد.

 

اما اگر مي خواهيد كمتر هزينه كنيد، بايد به سراغ خطوط استفاده شده يا دست دوم برويد.

 

البته همانطور كه در بخش بالا ذكر شد، اين شماره ها نيز مشكلات خاص خود را دارند...

اگر مالكين سيم كارت هاي دست دوم يا همان كاركرده، زنگ خور زياد نداشته باشند، براي شما هم مزاحمتي ايجاد نخواهد شد. اما اگر مالك خط بد سابقه باشد، دردسرهاي زيادي در انتظار شماست، درنتيجه سابقه خط در تعيين قيمت سيم كارت اهميت بسياري دارد.

 

با اينكه براي فهميدن سابقه خط راهي وجود ندارد، اما مي توان به راحتي فهميد كه يك شماره صفر است يا كاركرده. كافي است با شماره پشتيباني اپراتور خود تماس بگيريد. براي مثال، در اپراتور همراه اول، بايد 9990 را شماره گيري فرماييد.

 

در مواردي نيز مشاهده شده كه برخي از مراكز فروش سيم كارت،‌ خطوط سلب امتياز شده را به عنوان سيم كارت صفر مي فروشند و سود كلاني به جيب مي زنند. خلاصه كلام اين است كه تنها بايد از مجموعه هاي معتبر -كه با در اختيار گذاشتن امكانات متنوع به فكر رضايت مشتريان خود هستند- اقدام به خريد سيم كارت كنيد.

 

استعلام خطِ كجاست؛ يعني شماره شما براي كدام شهر است؟

سيم كارت 912 در شهرهاي مختلفي مانند تهران، قم، قزوين، سمنان و… عرضه شده است. آيا مي دانيد خط فعلي شما يا سيم كارتي كه مي خواهيد در آينده بخريد متعلق به كجاست؟

شايد باورتان نشود، اما قيمت خطوط شهرستان با خطوط تهران تفاوت دارد! در واقع سيم كارت هاي عرضه شده در تهران، قيمت و ارزش بيشتري در مقايسه با ديگر مناطق دارند.

 

خط كجاست

استعلام خط كجاست

 

پس راه حل چيست؟ با مراجعه به سايت يا اپليكيشن ماي رند، بخشي با نام «خط كجاست» را مشاهده مي كنيد. با استفاده از اين ويژگي كاملا رايگان، مي توانيد اطلاعات مكاني مربوط به شماره هاي مورد نظر خود را به دست آوريد.

 

اما چطور مي توانيد از اين قابليت استفاده كنيد؟ آسان ترين راه، نصب برنامه موبايل ماي رند است. براي اين كار از فروشگاه گوگل پلي و... استفاده كنيد.

 

خريد سيم كارت اقساطي بدون چك و سفته

متاسفانه به خاطر شرايط نامناسب اقتصادي، امكان خريد نقدي بسياري از اجناس براي همه مقدور نيست و افراد معمولا ترجيح مي دهند كه كالاي دلخواه خود را به صورت اقساطي خريد كنند. اما خريد اقساطي در كنار مزاياي خود، معايبي هم دارد.

 

اما چطور مجموعه هاي منصف و معتبر را بشناسيم و از آنها سيم كارت اقساطي بخريم؟

 

در صورتي كه از يك فروشگاه اينترنتي خريد مي كنيد، لازم است درباره آن تحقيق كنيد. براي شروع مي توانيد نماد اعتماد الكترونيكي را تحت بررسي قرار دهيد. اما يكي از بهترين راه ها براي مطمئن شدن، تماس با پشتيباني و بررسي ميزان پاسخگويي آنهاست. 

 

همچنين پيش از خريد اقساطي، ابتدا تمامي مراحل بالا را طي كرده و درباره سيم كارت دلخواه خود، اطلاعات كافي را به دست آوريد. پس از اين كه درباره قيمت سيم كارت اطمينان حاصل كرديد، مي توانيد اقدام به خريد كنيد.

 

فروش اقساطي سيم كارت همراه اول 0912

فروش سيم كارت

 

در صورتي كه شرايط خريد نقدي سيم كارت مورد نظر خود را نداريد، جاي هيچ نگراني نيست. در ادامه فروشگاهي معرفي كرده ايم تا با خريد اقساطي، سيم كارت دلخواهي براي خود بخريد.

 

با مراجعه به اين لينك، مي توانيد براي خريد سيم كارت اقساطي اقدام نماييد:

https://www.myrond.com/installment-simcard

 

نكات پاياني هنگام خريد سيم كارت

فرقي نمي كند كه خريدار سيم كارت كاركرده يا صفر باشيد. در هر صورت بايد به همراه مدارك شناسايي، به يكي از دفاتر امور مشتركين شهر خود مراجعه كنيد. اگر از فرد خاصي سيم كارت صفر ميخريد،‌ پس از بررسي صفر بودن آن بايد توجه داشته باشيد كه آيا خط به نام شخص شده است يا خير.

 

اگر سيم كارت مورد نظرتان به نام شده باشد، بايد به همراه مالك و مدارك شناسايي او به دفتر امور مشتركين برويد.

 

براي سيم كارت هاي صفري كه كارت فعالسازي دارند نيازي به حضور شخص فروشنده نيست و مي توانيد به راحتي آن را فعال و به نام خود كنيد.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/mobile/tips1-buy-simcard.html