سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1399

تكنولوژي روز

ترفند هاي افزايش لايك اينستاگرام

در اين نوشتار به شما بهترين ترفند هاي افزايش لايك اينستاگرام راستين و ايراني را آموزش خواهيم داد كه 100% تضميني مي باشد پس حتما آن را كامل بخوانيد.

 اينستاگرام از 2012 شروع به كار كرد اوايل تنها شبكه اجتماعي جهت پست كردن عكس بود و سپس توسط مارك زاكربرگ (توسعه دهنده و مديرعامل فيسبوك) خريداري شد و از آن سررسيد به يك شبكه اجتماعي ارتباط جمعي و انتشار ويديو و عكس تبديل شد كه در دقيقه حدود هزاران عكس و ويديو در اين شبكه اجتماعي پست مي‌شود و هزار ها پيام (دايركت مسيج) بين كاربران اين شبكه اجتماعي تبادل مي‌شود.شبكه اجتماعي اينستاگرام گرد از پرطرفدار ترين شبكه هاي اجتماعي جهان است كه كاربران زيادي دارد كه از اين كاربران بسيار هفت و نيم ميليون صفحه (پيج) براي ايرانيان مي‌باشد كاربران ايراني اينستاگرام روز به روز در حال افزايش است و سي و يك درصد كاربران ايراني شبكه اجتماعي اينستاگرام را خانم ها و بيست و يك درصد اين كاربران ايراني را آقايان برپايي مي‌دهند.
اينستاگرام شبكه اجتماعي مي‌باشد كه بسياري از كسان با عنوان بلاگر و يا اينفلوئنسر در آن مشغول به كار و جذب تعقيب كننده (فالوور) و كسب درآمد مي‌باشند و كسب درآمد آن ها وابسه به لايك هايي است كه مي‌گيرند و فالوور هايي است كه جذب مي‌كنند.
در اين مقاله كوشش داريم كه چندي از روش هاي كارساز افزايش لايك اينستاگرام را به شما تعليم دهيم:


1. به كارگيري هشتگ هاي مربوط به عكس يا ويديو بارگذاري شدهيكي از ترفند هاي كاربردي براي ديده شدن عكس يا ويديوي پست شده درون شبكه اجتماعي اينستاگرام به كارگيري هشتگ هاي مرتبط با عكس است.
افزايش لايك اينستاگرامافزايش لايك اينستاگرامتوجه داشته باشيد كه با آبديت جديد اينستاگرام و افزوده شدن قابليت فالويينگ (دنبال كردن) هشتگ ها بايد در استفاده از هشتگ ها هوشيار تر عمل كرد چرا كه اينستاگرام پست هايي را كه ارتباط خاصي با يك هشتگ را ندارد از بين پست هاي درون آن هشتگ حذف مي‌كند و شما از اين امر خبر نداريد و پست شما در دسته بندي آن هشتگ قرار نمي‌گيرد و به بقيه كاربران نشان داده نمي‌شود. پس در به كارگيري هشتگ ها براي پست هايتان بسيار هوشمندانه عمل كنيد و از هشتگ هاي مرتبط بهره‌گيري كنيد.


2. پست كردن عكس ها و ويديو ها در سررسيد مناسبيكي از موثر ترين عناصر افزايش لايك در اينستاگرام مي‌توان به پست گذاشتن در زمان هاي شلوغي اينستاگرام اشاره كرد.
افزايش لايك اينستاگرامافزايش لايك اينستاگرامدر ايران اين موعد را مي‌توان ساعت پنج تا هفت عصر و يازده شب به بعد گفت وانگهي در زمان مدارس، بعد از تعطيلي زمان مدرسه بهترين سررسيد براي پست گذاري مي‌باشد اگر كاربراني با مشقت سني پاييني داريد.


3. عقيده بدهيد لغايت ديده شويدافزايش لايك اينستاگرامافزايش لايك اينستاگراميكي ساير از ترفند هاي افزايش بازديد از صفحه اينستاگرامي (پيج) عقيده دادن در پايين پست هاي سايرين است اين فرمايش به شما كمك مي‌كند الي كاربران فعال شما را بشناسند و با نظر دادن و لايك كردن پست هاي شما آمار لايك و عقيده شما را بالا برده كه اين امر بسيار مي‌‌تواند در شناخته شدن شما كارساز باشد و برآيند اينكه باعث كسب درآمد شما از راه اينستاگرام شود.


4. صفحه (پيج) اينستاگرامي خويش را قشنگ كنيدافزايش لايك اينستاگرامافزايش لايك اينستاگرامشما مي‌توانيد با زيبا كردن صفحه (پيج) اينستاگرامي خود از كاربران اينستاگرامي لايك هاي فراواني دريافت كنيد چرا كه نما يك صفحه (پيج) اينستاگرامي براي كاربران زياد مهم است و هرچه يك صفحه اينستاگرامي جذاب باشد كاربر بيشتر جذب آن مي‌شود و آن را پيگيري مي‌كند و پست هايش را لايك مي‌كند.
اينكار بسيار مشكل نيست و تنها كافيست عكس هاي بي كيفيت نگذاريد و حتما در آن كپشن يا تبليغ پيج هاي ديگيري هستي نداشته باشد زيرا با اينكار به آن پيج اعتبار مي دهيد و از اعتبار خودتان ناچيز خواهيد كرد و بهتر است كه يك لوگوي زيبا براي پيج خود بسازيد و در تمام پست هاي خويش آن لوگو را پيمان بدهيد.


5. استفاده از فيلتر هاي جذاب و ديدنيافزايش لايك اينستاگرامافزايش لايك اينستاگراماستفاده از پالايه هاي زيبا و جذاب بر روي تصاوير احد از ترفند هاي بسيار مهم براي جذب شدن كاربر به پست شما و برآيند اينكه گرفتن لايك متعلق به ها مي‌باشد اگه نمي‌دانيد كه چه فيلتر هايي براي كاربران جذاب است تنها كافيست لغايت يك چره در صفحه هاي (پيج) مهم اينستاگرامي بزنيد تا بفهميد! زياد ساده است يك فيلتر جذاب مي‌تواند به راحتي براي شما لايك هاي بسياري را بيارد.
اگر هم دوست دارد درباره افزايش فالوور و ربات اينستاگرام اغلب بدانيد رهنمود ميكنيم مقاله اي كه در اين گويه نوشته ايم را مطالعه كنيد.
در آخراستفاده از اين پنج روش مي‌تواند به افزايش لايك و فالوور صفحه اينستاگرامي شما كمك بسياري بكند و آخر الامر شما را به كسب درآمد از صفحه اينستاگرامي خود وا دارد. اين پنج طريق جزو كاربردي ترين شيوه هاي افزايش لايك اينستاگرام مي‌باشند و بي گمان جوابگوي دربايستن شما خواهند بود.

نحوه ساخت ممبر فيك تلگرام

با چه روشي شماره (اكانت تلگرام) بسازيم كه تلگرام آن را نسوزاند !در اين تعليم منظور داريم روشي را به شما ياد دهيم نحوه ساخت ممبر فيك تلگرام كه بدست آن توانا خواهيد بود خطوط تلگرام يا تي ديتا (TDATA) را به صورت انبوه بسازيد، بدون اينكه نگران سوختن آن ها باشيد.

براي آن بخش از كاربران كه نمي دانند تي داده چيست به صورت ناچيز لازم به توضيح است كه تي داده همان اكانت تلگرام است كه بدست شماره مجازي ساخته مي شود. به فايل حاوي اطلاعات عدد تلفن، تي ديتا (TDATA) يا ممبر فيك گفته مي شود كه مصارف گوناگوني دارد.همانطور كه مي دانيد زماني كه جهت توليد ممبر فيك توسط شماره مجازي اقدام به ساخت اكانت تلگرام مي كنيد، اگر تعدادشان بيشتر از كران نرمال باشد (مثلا اغلب از ۵ اكانت) ممبر فيك شما پس از ۱ يا ۲ روز از سمت تلگرام معرفي شده و اصطلاحاً مي سوزند و از بين مي روند و شما بايد مجدد براي ساخت يا خريد شماره، متحمل خرج اضافه شويد.
 
هزاران ممبر فيك بسازيد و آن ها را در مهار خود نگه داريد.اما روشي وجود دارد كه اگر بر پاي بست، آن شروع به ساخت اكانت تلگرام نماييد، تلگرام توانا به شناسايي حساب هاي شما نخواهد بود و شما براحتي مي توانيد هزاران اكانت تلگرامي را ساخته و آن ها را براي مصارف مختلف اندوخته نماييد. بدون كوچكترين نگراني از احتراق تي ديتاهاي خود مي توانيد به چهره دايمي از اكانت هاي خويش استفاده كرده و به كسب درآمد بپردازيد. براي نمونه تعدادي از مصارف اكانت هاي متعدد تلگرام يا تي داده هاي ساخته شده را در اينجا بر مي شمريم لغايت قضيه بيشتر برايتان بارز شود.
تي ديتا
كاربردهاي تي ديتا>> فروشندگان ممبر فيك و بازديد فيك كانال يا گروه:بر فرض شما ميخواهيد تبديل به يك فروشنده ممبر فيك و بازديد فيك در كانال يا گروه تلگرامي شويد و هدف داريد شمار ۵ كا ( ۵۰۰۰ ) ممبر فيك بسازيد و از طريق اضافه كردن آنها به كانال هاي ديگران براي خودتان به كسب درآمد بپردازيد , طبيعتا براي اين شغل در وحله اول شما به ۵ هزار عدد مجازي نياز داريد كه البته ميتوانيد از جاهاي مختلف از آنگونه از سايت ما كه فروشنده عمده شماره مجازي هستيم اين تعداد عدد را تهيه كنيد .اما اگر بر پايه طريق نرمال آغاز به ساخت اكانت تلگرام كنيد بعد از چند روز تلگرام تمامي حساب هاي شما را شناسايي ميكند و آنها را از بين ميبرد .و آن كل خرج اي كه براي عدد ها پرداخت كرديد در پهنا چند روز از بين ميرود و همچنين كسب و كاري كه در آرزوي رسيدن به درآمد در سرداشتيد نيز با آن از بين خواهد رفت.اما اگر بر پايه آموزش ما پيش رويد همچين اتفاقي رخ نخواهد عدل .لازم به گوشزد است كه افزايش هر ۱۰۰۰ ممبر فيك بين ۳۰ لغايت ۴۰ هزار تومان در سايت ها به فروش ميرسد.
 
>> فروشندگان لايك / راي:سايت ها و افراد زيادي هستند كه از راه بالا بردن لايك تلگرام يا همان راي در نظر سنجي ها اقدام به كسب درآمد مي كنند. اگر شما هم مي خواهيد تبديل به فروشنده لايك شويد، بيچارگي داريد كه شمار قابل توجهي تي ديتا يا حساب تلگرام فيك ايجاد نماييد. اكثر همكاران ما كه در اين زمينه تكاپو دارن به خوبي آگاه هستن كه ميزان آفروختگي خطوط در اين سرويس بالا مي باشد؛ البته درآمد اين سرويس جديد هم زياد عالي است. با كمي جستجو در سايت ها متوجه خواهيد شد كه هر ۱۰۰ شماره لايك بين قيمت ۲۰ لغايت ۳۰ هزار تومان يا اغلب خريد و فروش مي شود. لازمه ي رسيدن به اين كسب درآمد عالي و بدون دردسر، داشتن خطوط تلگرامي سالم است كه درآموزش ما بيان شده است.
 
>> فروشندگان ربات هاي تلگرامي:اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد كه از راه ساخت ربات هاي تبليغ كننده تلگرام مشابه تپ چي و امثال آن به كسب درآمد مشغول هستيد و از سوختن خطوطي كه بدست آن ربات هاي خود را مي سازيد به ستوه آمده ايد، اين آموزش جديد ما را از دست ندهيد.
 
>> ارسال كنندگان پيام هاي تبليغاتي در تلگرام:كساني كه از عدد هاي مجازي در تلگرام براي ارسال پيام تبليغي استفاده مي كنند به نكوداشتن آگاه هستند كه تلگرام به سرعت خطوط فيك و مجازي رو شناسايي كرده و آنها را مي سوزاند. بعد شما هم كه بيننده اين آموزش ما هستيد و با ساخت اكانت تلگرام طبق اين دستورالعمل، از آفروختگي خطوط مجازي پس از ارسال پيام تبليغي بازداري كنيد.
و بسياري كاربردهاي ساير تي داده يا خطوط انبوه كه اين ايام مايه كسب درآمد عده اي زياد شده و آن ها به نكويي ارزش اين آموزش را فهم مي كنند.روشي كه در اين محصول هدف تعليم آن را داريم حاصل تجربه ما در طي ۲ سنه ساخت خطوط تلگرام يا ممبر فيك است و بسهولت به دست نيامده، پس با جاسازي اين تعليم ديگر نگران از دست رفتن اكانت هاي تلگرام خود نباشيد و همه ي وقت و انرژي خود را در جهت افزايش اخذ سفارشات و رونق كسب و كار خويش صرف نماييد.

شش روش براي بازيابي مغز يك سال پس از دنياگيري كرونا

يك سال دنياگيري كرونا و پيامدهاي آن تأثير چشمگيري بر سلامت روان افراد در سراسر جهان گذاشته است؛ اما با بهبود اوضاع چگونه مي‌توان اين آثار منفي را از بين برد؟

براي لذت‌بردن از زندگي در سال ۲۰۲۱، بايد از عادت‌هاي مخرب رها شويد و به سطح انرژي مناسبي برسيد. حتي گاهي لازم است خود را به انجام كارهايي وادار كنيد كه حالتان را به‌تدريج بهتر كند. اگر علائم شديدي تجربه كرديد، مي‌توانيد براي درمان خود با متخصص مشورت كنيد؛ اما درادامه، شش روش علمي براي تغيير مغز و پيداكردن احساسي بهتر ارائه شده است.

۱. مهربان و مفيد باشيد

مهرباني و نوع‌دوستي و دل‌سوزي بر مغز تأثير مي‌گذارند. بر‌اساس پژوهشي، شركت در امور خيريه سيستم پاداش مغز را فعال مي‌كند و حسي مشابه دريافت پول را به‌دنبال دارد. اين مسئله براي افرادي صدق مي‌كند كه رفتار مناسبي ندارند.

داوطلب‌شدن در كارهاي خير حس زندگي را در افراد زنده مي‌كند و خوشحالي و سلامت روان را افزايش مي‌دهد. افراد مسني كه در كارهاي خير داوطلب مي‌شوند، حس رضايت فراوان و اضطراب و افسردگي اندكي تجربه مي‌كنند. به‌طور‌خلاصه، خوشحال‌كردن ديگران راهي مناسب براي خوشحال‌كردن خود است.

۲. ورزش كنيد

ورزش رابطه‌ي مستقيمي با سلامت روح و روان دارد. با ورزش مي‌توانيد سلامت قلبي‌عروقي خود را بهبود و افسردگي را كاهش دهيد. ورزش در كودكان با عملكرد بهتر در مدرسه گره خورده و شناخت و عملكرد شغلي بهتر را نيز در بزرگ‌سالان به‌دنبال دارد. در بزرگ‌سالان مسن‌تر، ورزش مي‌تواند باعث بهبود عملكرد شناختي و انعطاف در‌برابر اختلال‌هاي زوال عصبي، از‌جمله زوال عقلي شود.

علاوه‌بر‌اين بر‌اساس پژوهش‌ها، تناسب‌اندام باعث افزايش حجم مغز مي‌شود و با عملكرد شناختي بهتر در افراد بزرگ‌سال مسن‌تر رابطه‌ي مستقيمي دارد. افراد ورزش‌كار معمولا طول عمر بيشتري دارند. يكي از كارهاي مهمي كه مي‌توانيد براي بازيابي مغزتان انجام دهيد، پياده‌روي و دوچرخه‌سواري يا دويدن در هواي تازه است.

۳. خوب غذا بخوريد

تغذيه تأثير چشمگيري بر توسعه‌ي سلامت ساختار و عملكرد مغز مي‌گذارد. همچنين، بلوك‌هاي سازنده‌ي مغز را براي ايجاد و حفظ اتصال آماده مي‌كند كه براي بهبود عملكرد تحصيلي و شناختي ضروري است. بر‌اساس شواهد قبلي، كمبود طولاني‌مدت موادمغذي مي‌تواند به آسيب عملكردي و ساختاري به مغز منجر شود؛ در‌حالي‌كه كيفيت مناسب رژيم غذايي رابطه‌ي مستقيمي با حجم مغز بيشتر دارد.

براساس پژوهشي روي بيست‌هزار شركت‌كننده از بانك زيستي بريتانيا (UK Biobank)، جذب بيشتر غلات رابطه‌ي مستقيمي با افزايش حجم ماده‌ي خاكستري مغز دارد. گفتني است ماده‌ي خاكستري يكي از مؤلفه‌‌هاي اصلي سيستم عصبي مركزي است كه بر بهبود شناخت تأثير مي‌گذارد. با‌اين‌حال، رژيم‌هاي غذايي غني از شكر يا چربي‌هاي اشباع يا كالري مي‌توانند به عملكرد عصبي مغز آسيب بزنند و توانايي مغز براي ايجاد اتصال‌هاي عصبي جديد را كاهش دهند و در‌نتيجه، تأثيري منفي بر شناخت بگذارند. بنابراين، صرف‌نظر از سن رژيم غذايي متعادلي شامل ميوه‌‌ها و سبزيجات و غلات داشته باشيد.

۴. ارتباط اجتماعي را حفظ كنيد

تنهايي و انزواي اجتماعي در ميان تمام سن‌ها و جنسيت‌ها و فرهنگ‌ها رايج است و دنياگيري كرونا نيز بر اين وضعيت دامن مي‌زند. شواهد معتبر علمي نشان مي‌دهد انزواي اجتماعي بر سلامت فيزيكي و شناختي و رواني تأثير مي‌گذارد.

طبق پژوهشي جديد، انزواي ناشي از كوويد ۱۹ بر شناخت احساسي تأثير مي‌گذارد؛ اما اين تأثير زماني كمتر مي‌شود كه ارتباط خود را با ديگران در وضعيت قرنطينه حفظ كنيد. توسعه‌ي روابط اجتماعي تأثير مثبتي بر كاهش خطر مرگ‌و‌مير و بيماري‌ها مي‌گذارد. بنابراين، تنهايي و انزواي اجتماعي دو نمونه از مشكلات سلامت عمومي هستند كه به دخالت مؤثر نياز دارند. تعامل اجتماعي با احساس مثبت و افزايش فعاليت سيستم پاداش مغز در ارتباط است. در سال ۲۰۲۱، با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشيد و سعي كنيد روابط جديدي نيز شكل دهيد.

۵. مهارتي جديد ياد بگيريد 

در طول دوره‌هاي بحراني رشد و در طول عمر مغز تغيير مي‌كند. تجربه‌هاي جديد مثل يادگيري مهارت جديد مي‌توانند بر عملكرد مغز و ساختار آن تأثير بگذارند. براي مثال، شعبده‌بازي باعث افزايش ماده‌ي سفيد (بافت تشكيل‌شده از فيبرهاي عصبي) مغز مي‌شود كه با عملكرد حركتي بصري در ارتباط است.

به‌طور مشابه، ماده‌ي خاكستري در بخش‌هايي از مغز موسيقي‌دانان افزايش مي‌يابد. يادگيري زبان جديد هم مي‌تواند ساختار مغز انسان را تغيير دهد. بر‌اساس مرور گسترده‌اي بر پژوهش‌ها، افزايش فعاليت‌هاي سرگرم‌كننده باعث افزايش ذخاير مغزي مي‌شود و از كاهش عملكرد شناختي در بزرگ‌سالان مسن جلوگيري مي‌كند.

۶. خوب بخوابيد

خواب بخش مهمي از زندگي انسان است؛ ولي هنوز بسياري از افراد رابطه‌ي بين سلامت مغز و فرايند خواب را درك نمي‌كنند. در طول خواب، مغز خود را سازمان‌دهي و با حذف ضايعات سمي عملكرد خود را حفظ مي‌كند.

خواب براي انتقال تجربيات به حافظه‌ي بلندمدت و حفظ عملكرد شناختي و احساسي و كاهش خستگي ذهني اهميت زيادي دارد. پژوهش‌هاي مربوط به محروميت خواب نشان‌دهنده‌ي نواقص مغز و توجه و تغييراتي در سيستم پاداش هستند كه در عملكرد احساسي اختلال ايجاد مي‌كنند. همچنين، خواب تأثير تعديل‌كننده‌اي بر سيستم ايمني مي‌گذارد. اگر كيفيت و كميت خوابتان بهينه باشد، انرژي بيشتر و بدن سالم‌تري خواهيد داشت و تفكر خلاق را مي‌توانيد توسعه دهيد. پس سعي كنيد خود را براي سال ۲۰۲۱ آماده و به ديگران هم در اين راه كمك كنيد.

https://www.zoomit.ir/health-medical/366521-six-way-brain-recovery-after-pandemic/

فناوري چگونه مراقبت‌ بهداشتي را متحول مي‌كند

هوش مصنوعي، كريسپر و جراحي رباتيك در حال تغيير مراقبت‌هاي بهداشتي هستند و به پزشكان و بيماران اجازه مي‌دهند در تشخيص و درمان بيماري‌ بهتر عمل كنند.

حاصل تلاش اسلك و همكارانش ورسيوس است؛ ربات جراح كه به‌ منظور كمك جراحي به روش سوراخ كليد (جراحي با ايجاد برش كوچك) طراحي شده است.

اسلك مي‌گويد جراحي به روش سوراخ كليد عموما ‌به جراحي باز ارجحيت دارد. به‌طور كلي، اگر به‌جاي جراحي باز، از جراحي روش سوراخ كليد استفاده شود، حدود ۵۰ درصد از عوارض پس از جراحي كاهش پيدا مي‌كند. وي مي‌گويد: «اگر زخم كوچكي با حداقل دسترسي داشته باشيد، تقريبا هيچ‌يك از بيماران به بيمارستان برنمي‌گردند. اگر زخم بزرگي داشته باشيد، احتمالا حدود يك‌پنجم بيماران به علت عفونت زخم به اتاق عمل بازمي‌گردند.»

به‌گفته‌ي اسلك، مشكل اين است كه كمتر از ۵۰ درصد از بيماران در سراسر جهان از مزيت جراحي با حداقل دسترسي بهره‌مند مي‌شوند؛ زيرا اين روش جراحي از نظر فني دشوار و براي جراح طاقت‌فرسا است. اسلك مي‌گويد: «پس از سال‌ها آموزش جراحان به روش حداقل دسترسي، متوجه شدم بسياري از افراد به‌راحتي نمي‌توانند در آن مهارت پيدا كنند.»

رباتيك راه‌حل بالقوه‌اي ارائه مي‌دهد. ورسيوس چند بازو دارد كه هر يك داراي هفت درجه آزادي است و به جراح اجازه مي‌دهد رويه‌هايي انجام دهد كه به كمك لاپاراسكوپي استاندارد ممكن نيست. ربات همچنين به ديد سه‌بعدي مجهز است كه به جراحان كمك مي‌كند تتجسم بهتري از ميدان جراحي پيدا كنند و بتوانند رويه‌هاي پيچيده‌تر را انجام دهند.

اسلك اميدوار است ورسيوس بسياري از مشكلات پيش روي جراحي امروز را حل كند. براي مثال، هر سال هزاران بيمار براثر عوارض پس از جراحي آسيب مي‌بينند. وي مي‌گويد: «جراحي با حداقل دسترسي عوارض را حدود ۵۰ درصد كاهش مي‌دهد. علاوه‌بر‌اين، اگر بتوانيم جراحي را استاندارد كنيم، عوارض كاهش بيشتري نيز پيدا مي‌كند.»

جراحي رباتيك از جراحي به‌وسيله‌ي انسان‌هاي ماهر مزاياي بيشتري دارد. اين روش يك رابط ديجيتال بين بيمار و جراح ايجاد مي‌كند و مي‌تواند به‌طور مداوم داده‌هاي مهم را جمع‌آوري كند كه در غير اين صورت از دست مي‌روند: تجزيه‌و‌تحليل تصوير، حركات كاربر، دوري‌سنجي از ابزارهاي رباتيك و موارد ديگر. اسلك مي‌گويد: «رابط ديجيتال به ما اين توانايي را مي‌دهد كه حركات دست جراح را بررسي كنيم. اكنون داده‌هايي داريم كه به ما نشان مي‌دهند چگونه مي‌توان تفاوت كاربر تازه‌كار و ماهر را تشخيص داد. اين بدان معنا است كه مي‌توانيم جراحاني كه عادات بدي دارند و شايد از برخي جهات، از ربات بيش‌ازحد استفاده مي‌كنند، شناسايي و روش‌هايي اتخاذ كنيم كه براي بيمار بهتر باشد.»

شركت CMR همچنين آموزش‌دهنده‌ي ورسيوس را ساخته است؛ شبيه‌سازي كه جراحان مي‌توانند از آن براي آشنايي با دستگاه استفاده كنند. اپليكيشني كه ماي‌ورسيوس نام دارد، ويدئوهايي ذخيره مي‌كند كه جراحان مي‌توانند آن‌ها را براي بهبود رويه‌هاي جراحي خود تجزيه‌و‌تحليل كنند. اسلك مي‌گويد: «اين امر آن‌ها را قادر مي‌سازد تا دفترچه يادداشت ديجيتال داشته باشند و خود را با بهترين رويه‌ها محك بزنند. اين همچنين بدان معنا است كه جراحان (اگر نتايج كمي بدي داشته باشند) به‌راحتي به مسير درست برگردند؛ زيرا مي‌توانند از ديگران كمك بگيرند و ببينند چرا نتايج آن‌ها ضعيف شده است.»

در حال ‌حاضر فقط ۵ تا ۷ درصد از كل جراحي‌ها به‌صورت رباتيك انجام مي‌شود. ورسيوس در بيش از ۸۰۰ عمل جراحي و بيمار در چندين مكان در سراسر جهان و به‌وسيله‌ي چهار بيمارستان NHS (سرويس سلامت همگاني بريتانيا) و نيز در هند و مناطق ديگر اروپا مورد استفاده قرار گرفته است. اسلك مي‌گويد: «معتقدم طي پنج سال آينده شاهد شتاب عظيمي در جراحي رباتيك خواهيد بود؛ تا جايي كه جراحي رباتيك كاملا جاي رويه‌هاي لاپاراسكوپي دستي را خواهد گرفت.»

جراحي رباتيك / Robotic surgery

البته ربات‌هاي جراح تنها دستاوردهاي بزرگ فناوري نيستند كه مراقبت‌هاي بهداشتي را دگرگون مي‌كنند؛ بلكه پيشرفت‌هاي بزرگ ديگري  در اين حوزه وجود دارد كه در ادامه به آن‌ها مي‌پردازيم.

استفاده از كريسپر براي حذف بيماري از DNA

دو هفته قبل از دريافت جايزه نوبل شيمي سال ۲۰۲۰، جنيفر دودنا (بيوشيمي‌دان) از خانه خود در كاليفرنيا با وايرد هلث صحبت كرد تا در مورد كشف خود از تكنيك ويرايش ژن كريسپر صحبت كند كه او آن را به «جراحي مولكولي» تشبيه مي‌كند. او گفت:

كريسپر در واقع راهي براي تغيير DNA در سلول‌ها و موجودات است و تصحيح دقيق جهش‌هاي عامل بيماري را ممكن مي‌سازد. كريسپر همچنين به دانشمندان امكان مي‌دهد تا انواع دست‌كاري ماده ژنتيكي را در سلول‌ها و موجودات زنده انجام دهند. آن‌ها مي‌توانند به كمك كريسپر جزئيات ذخيره‌شده در ژنوم هر نوع سلول و هر موجود زنده را تغيير بدهند و به ما امكان مي‌دهد تا آن اطلاعات را درك و دستكاري كنيم.

به‌گفته‌ي دودنا، توسعه‌ي كريسپر از حوزه‌‌ي پژوهشي گمنامي آغاز شد كه به مطالعه‌ي نحوه‌ي مبارزه‌ي باكتري‌ها با عفونت‌هاي ويروسي مي‌پردازد. در باكتري‌ها، CRISPR-Cas9 نوعي سيستم دفاعي است كه ايمني فراهم مي‌كند. او ادامه داد:

آن‌ها اين كار را با ايجاد ضبط مولكولي كوچكي از ويروس با استفاده از DNA ويروسي انجام مي‌دهند. سلول قطعه‌اي از DNA ويروسي را در بخشي از DNA باكتريايي ذخيره مي‌كند كه «جايگاه كريسپر» ناميده مي‌شود. سپس DNA ذخيره‌شده الگويي براي ساخت مولكول‌هاي RNA فراهم مي‌كند كه براي پيدا كردن و تخريب DNA داراي توالي مطابق با آن، ساخت پروتئين‌هايي به نام پروتئين‌هاي همبسته با كريسپر را هدايت مي‌كنند. به اين ترتيب، سلول يك كارت واكسيناسيون ژنتيكي ايجاد مي‌كند كه به او اجازه مي‌دهد از نظر مولكولي، ويروس‌هايي كه در گذشته آن را آلوده كرده‌اند، به خاطر داشته باشد و در صورت مواجهه با آن‌ها در آينده، محافظت فراهم كند.

به‌گفته‌ي دودنا، آنچه از آن پژوهش حاصل شد، پي بردن به اين واقعيت بود كه كريسپر توانايي ايجاد تغييرات دقيق در DNA دارد. دودنا مي‌گويد: «اين واقعا آغاز عصر ويرايش ژنوم به روش كريسپر بود. ما اكنون تكنيكي داريم كه به‌راحتي در دسترس دانشمندان سرتاسر جهان است.»

يكي از كابردهاي كنوني كريسپر در بيماري سلول داسي‌شكل (بيماري ناشي از جهش ژن كدكننده‌ي پروتئيني براي هموگلوبين) است. در بيماران دچار جهش، اين نقص موجب تشكيل سلول‌هاي قرمز خون داسي‌شكلي مي‌شود كه مسير عبور خون را مي‌بندند.

اخيرا چند شركت كارآزمايي‌هاي باليني استفاده از كريسپر براي درمان بيماري سلول داسي را آغاز كرده‌اند. دودنا مي‌گويد: «يك بيمار تحت كريسپردرماني براي بيماري سلول داسي قرار گرفت و بيماري او به‌طور مؤثري درمان شد. اين امر موجب هيجان زيادي شد و دانشمندان را به اين فكر انداخت كه چگونه مي‌توان از اين فناوري براي درمان بيماراني كه دچار اين بيماري يا ديگر بيماري‌هاي ژنتيكي نادر هستند، استفاده كرد.» دودنا فكر مي‌كند بيماري‌هاي ديگري مانند ديستروفي عضلاني به‌زودي از كاربرد كريسپر بهرمند شوند. او مي‌گويد: «حدس مي‌زنم طي پنج سال آينده، بتوانيم درمورد كارآزمايي‌هاي باليني و شايد نتايج واقعي صحبت كنيم.»

فناوري كريسپر همچنان آزمايشي و گران است و هنوز نمي‌تواند بخشي از گزينه‌هاي معمول درماني هر فردي باشد؛ اما دودنا خوش‌بين است كه روزي اين اتفاق خواهد افتاد.

اخيرا دانشمندان از كريسپر به‌عنوان ابزاري براي تشخيص بيماري استفاده كرده‌اند. به‌گفته‌ي دودنا، برخي از پروتئين‌هاي كريسپر اين توانايي را دارند كه توالي هدفي مطابق با توالي RNA راهنما را شناسايي كنند. او مي‌گويد: «از اين سيستم‌ها مي‌توان براي شناسايي ويروس‌ها استفاده كرد.» او همچنين معتقد است كه در ماه‌هاي آينده روش‌هاي تشخيصي مبتني‌ بر كريسپر قابل استفاده در بالين بيمار، براي تشخيص سريع كوويد ۱۹ ارائه خواهد شد. دودنا مي‌گويد كريسپر كاربردهاي مختلفي مي‌تواند داشته باشد: از پژوهش‌هاي پايه‌اي در سلول‌ها گرفته تا توسعه‌ي داروها و آنتي‌بيوتيك‌هاي جديد، كشت محصولات مغذي و ايجاد محصولات كشاورزي مقاوم دربرابر بيماري.

رقابت براي ساخت واكسني عليه كوويد ۱۹

در اكتبر ۲۰۲۰، بيش از ۱۹۰ واكسن كوويد ۱۹ درحال ساخت و حدود ۴۰ مورد از آن‌ها در مرحله‌ي آزمايش انساني بودند. طلايه‌دار اين رقابت، شركت آمريكايي مدرنا و شركت آلماني بيوان‌تك هستند. تال زاكس، مدير ارشد پزشكي مدرنا، مي‌گويد: «انتقال بالاي عفونت، پارادوكس ساخت واكسن است. هرچه وضعيت انتقال بدتر باشد، سريع‌تر متوجه خواهيم شد كه واكسن مؤثر است.» اين موضوع يكي از دلايلي است كه واكسني عليه ويروس‌هاي كروناي ديگر مانند سارس و مرس وجود ندارد: تعدادي كافي از افراد به ويروس آلوده نشدند. چنين چيزي درمورد كوويد ۱۹ وجود ندارد. زاكس افزود: «اگر كسي آلوده نمي‌شد، هرگز متوجه نمي‌شديم كه واكسن مؤثر است. هرچه موارد عفونت بيشتر و انتقال بالاتر باشد، سريع‌تر مي‌توانيم نشان بدهيم كه واكسن‌ها واقعا ايمن و مؤثر هستند.»

در كارآزمايي باليني مرحله سوم واكسن بيوان‌تك بيش از ۴۴ هزار نفر شركت‌كننده حضور داشتند. مدرنا نيز با همكاري NIH كارآزمايي‌هاي مرحله سوم را با ۳۰ هزار شركت‌كننده انجام داد. نتايج حاصل از كارآزمايي‌ها چنين بود: نرخ كارآيي واكسن بيوان‌تك به ۹۰ درصد مي‌رسيد و مدرنا كارآيي حدودا ۹۵ درصد داشت. هر دو شركت در زمينه‌ي درمان‌هاي مبتني بر RNA پيام‌رسان پيشرو هستند كه از مولكولي استفاده مي‌كند كه مي‌تواند اطلاعات ژنتيكي را رمزگذاري كند. اوغور شاهين، هم‌بنيان‌گذار و مديرعامل شركت بيوان‌تك، مي‌گويد: «دانشمندان مي‌توانند بخشي از ويروس را كه براي ايجاد پاسخ ايمني مؤثر و قوي اهميت دارد، بگيرند، آن را در قالب RNA پيام‌رسان رمزگذاري كنند و به شكلي به بدن تحويل بدهند كه سلول‌هاي انسان بتواند آن را جذب كند.» در نتيجه، اين سلول‌ها واكسن توليد مي‌كنند. به‌گفته‌ي شاهين، اين روش براي ايجاد پاسخ ايمني در بيماران، بسيار دقيق است. زاكس مي‌گويد: «حُسن روش آن است كه از ويروس استفاده نمي‌كنيم. ما هرگز در آزمايشگاه‌هاي خود ويروس را نداشتيم؛ ما به آن نيازي نداريم. تمام آنچه لازم است، اطلاعات ژنتيكي است.»

توليد واكسن‌ RNA در مقايسه ‌با واكسن‌هاي ديگر سريع‌تر و اين فناوري، دقيق‌تر و انعطاف‌پذيرتر است. علاوه‌بر‌اين، زيرساخت‌هاي مورد نياز كوچك هستند و سريع آماده مي‌شود.

در حالت معمول، ساخت واكسن‌ها معمولا چند دهه طول مي‌كشد؛ اما به‌گفته‌ي زاكس و شاهين، چرخه‌هاي ساخت سريع آن‌ها از آنجا ناشي مي‌شود كه مراحل مختلف ساخت واكسن متوالي نيست و به‌صورت موازي انجام مي‌شود. شاهين مي‌گويد: «قبل از اينكه بدانيم واكسن مؤثر است، در حال برنامه‌ريزي براي كارآزمايي مرحله‌ي سوم و توليد واكسن بوديم.» زاكس در مورد تلاش شركت‌هاي ديگر براي ساخت واكسن كوويد، مي‌گويد: «در اينجا فقط دو رقيب داريم: ويروس و زمان. دنيا براي موفقيت به تلاش بيش از يك شركت نياز دارد.» شاهين با اين موضوع موافق است و به اهميت همكاري شركت‌ها و مراكز مختلف اشاره دارد: «واقعا مهم است كه ببينيم مردم چگونه با هم همكاري مي‌كنند: مدرنا با NIH همكاري مي‌كند، ما با فايزر همكاري مي‌كنيم و آسترازنكا با دانشگاه آكسفورد به همكاري پرداخته است. ما بيشترين شفافيت را داريم. مردم شاهد داده‌ها در زمان واقعي هستند.»

نتايجي كه تاكنون حاصل شده، دلگرم‌كننده بوده است. به‌عنوان مثال، براساس مشاهدات اوليه‌ي پاسخ‌هاي ايمني بيماران، مدرنا انتظار دارد واكسني با كارآيي بيش از ۶۰ درصد تحويل دهد. زاكس مي‌گويد: «اين كارآيي به اندازه كافي خوب است.زيرا اگر تعداد كافي از مردم مصونيت كسب كنند، سرانجام انتقال ويروس و در نهايت بيماري متوقف مي‌شود.»

وقتي از زاكس در مورد فشارهاي سياسي براي تحويل سريع واكسن سؤال شد، وي مصمم بود كه ايمني و كارآيي هرگز طي اين روند قرباني نخواهد شد. او گفت: «اين مسئله‌ي انساني است. همه‌ي ما شاهد اتفاقاتي كه رخ مي‌دهد، هستيم. همه‌ي ما بستگان يا همكاراني داريم كه تحت ‌تأثير قرار گرفته‌اند. همه‌ي ما اين روزها در جهاني كاملا متفاوت زندگي مي‌كنيم. برخي از اعضاي گروه من هرگز قدم به ساختمان نگذاشته‌اند و من هنوز نتوانسته‌ام آن‌ها را ملاقات كنم و با آن‌ها دست بدهم. من در حال استفاده از مزيت دوركاري هستم؛ اما نمي‌توانم به مادر ۸۰ ساله‌ام سر بزنم كه در كشور ديگري زندگي مي‌كند. اين بزرگ‌ترين فشار براي گروه من و افراد در حال فعاليت در اين حوزه است: اين احساس مسئوليت كه مي‌توانيم اين وضعيت را تغيير دهيم.»

كيت آزمايشي كه مي‌تواند دوران پزشكي شخصي را تحقق بخشد

كريس تومازو، مديرعامل استارتاپ DnaNudge كه از اوايل حرفه‌ي خود به‌عنوان مهندس الكترونيك،در زمينه فناوري تلفن همراه متخصص بود، مي‌گويد:

سال‌هايي زيادي از دوران تحصيل دانشگاهي خود را صرف تلاش براي كوچك كردن دستگاه‌ها به اندازه‌ي تلفن همراه كردم. دوران خوشي من در عرصه پزشكي زماني آغاز شد كه يكي از اولين ايمپلنت‌هاي حلزون گوش را براي كودكاني كه ناشنوا متولد مي‌شوند، ساختيم. واضح بود كه اگر بخشي از اين فناوري را در مراقبت‌هاي بهداشتي به كار بگيريد، مي‌توانيد نوآوري‌هاي بزرگي ايجاد كنيد.

تومازو با اختراع دستگاه‌هاي پوشيدني كه مي‌توانند علائم حياتي را نظارت كنند و آزمايش‌ ژنتيكي  انجام بدهند تا ببينند آيا دارويي توسط بيمار متابوليزه مي‌شود، تحولاتي ايجاد كرده است. تومازو مي‌گويد: «كل اين حوزه مرا نااميد مي‌كرد؛ زيرا پيشگيري هرگز به اندازه‌ي درمان مهم نبود. هرگز مدل‌هاي تجاري براي پيشگيري وجود نداشت ... من فكر كردم بايد مصرف‌كننده را توانمند سازم تا آزمايش DNA را مردمي كنم.»

تومازو تصميم گرفت روي بيماري‌هاي مزمن شايع تمركز كند كه بيش از ۶۰ درصد از مردم را تحت ‌تأثير قرار مي‌دهد: چاقي و وضعيت‌هاي مرتبط مانند ديابت و فشار خون بالا. وي با همكاري دانشگاه كمبريج ريزتراشه‌اي ساخت كه مي‌توانست استعداد ژنتيكي ابتلا به ديابت نوع ۲، چاقي، فشار خون و كلسترول را تشخيص دهد كه همه با تغذيه در ارتباط هستند. تومازو در سال ۲۰۱۵ شركت DnaNudge را تأسيس و فروشگاهي در يكي از محله‌هاي لندن ايجاد كرد. شركت، دستگاه پوشيدني DnaBand را ساخت كه به مشتريان امكان مي‌داد محصولات سوپرماركت‌ها را اسكن كنند و اطلاعاتي در مورد اينكه آيا آن محصولات با بيولوژي آن‌ها سازگار است، دريافت كنند. تومازو گفت: «ما تمام درشت‌مغذي‌هاي مرتبط با هر محصولي كه در سوپرماركت‌هاي بريتانيا يافت مي‌شود، در نظر گرفته‌ايم. اين بدان معنا است كه اساسا مي‌توانيد بر اساس DNA خود خريد كنيد.» فناوري مذكور همراه‌ با كارتريجي به نام DnaCartridge و كيت آزمايش NudgeBox كار مي‌كند. وي توضيح داد: «روي كارتريج، آرايه قرار گرفته است و روي آرايه، چاهك‌هاي كوچكي وجود دارد. درون چاهك‌ها طعمه (آشكارگر خطاهاي ژنتيكي در ژنوم) را قرار مي‌دهيم. در اين آزمايش، كاربر با سواب (نمونه‌گير) از گونه‌ي خود نمونه‌اي تهيه مي‌كند كه  درون كارتريج قرار داده مي‌شود و درون جعبه جاي مي‌گيرد. در اين‌جا DNA از نمونه استخراج و تجزيه‌و‌تحليل مي‌شود.»

دستگاه تست DnaNudge / DnaNudge

در مارس ۲۰۲۰ وقتي كوويد ۱۹ بريتانيا را فرا گرفت، تامازو به اين فكر كرد كه چگونه فناوري او مي‌تواند به مبارزه با ويروس كرونا كمك كند. او مي‌گويد: «فكر كردم به‌ جاي اينكه به خطاهاي ژنتيكي نگاه كنم، چرا به RNA ويروس (حاوي اطلاعات سنتز پروتئين‌ها) نگاه نكنم؟ تنها كاري كه بايد انجام مي‌شد، جايگزيني طعمه‌اي براي تشخيص كوويد ۱۹ بود.»

نتيجه‌ي اين تلاش، آزمايش COVID Nudge بود كه آزمايش كوويد بدون نياز به آزمايشگاه است. آزمايش مذكور مبتني‌ بر واكنش زنجيره‌اي پليمراز (PCR) است و طي حدود يك ساعت نتيجه آن مشخص مي‌شود و به آزمايشگاه نياز ندارد. تامازو و گروهش COVID Nudge را به بيمارستان‌ها بردند تا دقت آن را ارزيابي كنند و آن را روي ۴۰۰ بيمار آزمايش كردند. در مقاله‌اي كه در مجله لنست منتشر شد، گزارش شد متوسط حساسيت آزمايش ۹۵ درصد و ويژگي آن نزديك به ۱۰۰ درصد است. تومازو معتقد است DnaNudge كاربردهايي در حوزه‌هايي مانند تشخيص بيماري‌هاي مقاربتي و سرطان‌شناسي نيز پيدا خواهد كرد.

استفاده از يادگيري عميق براي بهبود رويه‌هاي جراحي

اريك توپول، متخصص قلب از مؤسسه پژوهشي اسكريپس آمريكا، مي‌گويد: «پس از ۳۰ سال خواندن كارديوگرام‌، هرگز نمي‌توانم بگويم كارديوگرامي كه مي‌بينم، مربوط به زن يا مرد است يا اينكه سن شخص را مشخص كنم. اين در حالي است كه ماشين مي‌تواند تشخيص دهد كه آيا فرد دچار كم‌خوني است، اختلال عملكرد عضله قلب دارد يا تشخيص‌هاي دشواري مانند آميلوئيدوز يا كارديوميوپاتي هيپرتروفيك را انجام دهد.»

توپول نه‌تنها از توانايي ماشين‌ها در تشخيص مشكلات بهتر از متخصصان، بلكه از اينكه مي‌توانند الگوهايي كشف كنند كه كارشناسان متوجه آن‌ نمي‌شوند هيجان‌زده است. او مي‌گويد: «در ژاپن، به ‌جاي اعتماد به چشم متخصص گوارش، از دستگاهي براي برداشت پليپ‌ها در زمان واقعي با استفاده از بينايي ماشين و تشخيص اينكه آيا ممكن است سرطاني باشند يا نه و اينكه آيا بايد نمونه‌برداري انجام شود يا نه، استفاده مي‌شود. ماشين‌ها جايگزين پزشكان نخواهند شد؛ اما پزشكاني كه از هوش مصنوعي استفاده مي‌كنند، به‌زودي جايگزين كساني مي‌شوند كه از آن استفاده نمي‌كنند.»

با‌اين‌حال، هنوز روزهاي اوليه استفاده از هوش مصنوعي در زمينه‌ي مراقبت‌هاي بهداشتي است. پيرس كين، چشم‌پزشك مشاور در بيمارستان چشم مورفيلدز لندن، همكاري مورفيلدز و گروه سلامت ديپ‌مايند گوگل را رهبري كرده است. او در سال ۲۰۱۸، مقاله‌ي اثبات مفهومي در مجله‌ي Nature منتشر كرد كه اولين تشخيص موفقيت‌آميز هوش مصنوعي را براي بيماري چشم نشان مي‌داد. كين مي‌گويد: «... در همين حين، اين مسئله كمي ناخوشايند است؛ زيرا واقعيت آن است كه هنوز بينايي ميليون‌ها نفر را نجات نداده‌ايم. ما در نيمه راه مسير رسيدن به آن نقطه هستيم. الگوريتمي كه توسعه داديم، در حال ‌حاضر استفاده‌ي باليني ندارد؛ بنابراين ما در تلاش براي تكميل آن هستيم.»

كين به مطالعه‌ي INSIGHT اشاره مي‌كند كه ارتباط بيماري‌هاي چشم با وضعيت‌هاي ديگري مانند ديابت و زوال عقل را مورد بررسي قرار مي‌دهد. او مي‌گويد: «ما از چشم به‌عنوان دريچه‌اي براي ديدن ساير بدن استفاده مي‌كنيم. اين ايده‌اي قديمي است؛ اما با استفاده از يادگيري عميق، اكنون مي‌توانيم به تصويري از شبكيه چشم نگاه كنيم و بگوييم: مربوط به زني ۵۸ ساله است كه سيگاري نيست و ديابت ندارد، شاخص توده بدني او حدود ۲۵ درصد و فشار خون حدود ۱۵۰ روي ۸۵ است. براي من، اين حيرت‌آور است.»

مطالعه‌ي INSIGHT در حال تجزيه‌‌و‌تحليل بيش از سه ميليون اسكن توموگرافي انسجام نوري (OCT) از حدود ۳۰۰ هزار بيمار در بيمارستان مورفيلدز است كه طي دوره‌ي ۴۰ ساله گرفته شده. كين مي‌گويد: «ما اكنون براي افرادي كه در مورفيلدز داراي اسكن شبكيه هستند، مي‌دانيم كدام‌ يك دچار حمله قلبي، آلزايمر يا ديگر علل زوال شده است. علت هيجان ما آن است كه فكر مي‌كنيم اگر بتوانيم داده‌هاي مناسبي جمع كنيم، با استفاده از يادگيري عميق، خواهيم توانست اطلاعات بيشتري در مورد سلامت ساير اعضاي بدن پيدا كنيم.»

هوش مصنوعي بر بيماران نيز تأثير مي‌گذارد و به آن‌ها كمك مي‌كند سلامتي خود را مديريت كنند و مشكلات سلامتي خود را تشخيص دهند. اپل در سال ۲۰۱۸، اولين الگوريتم يادگيري عميق مورد تأييد سازمان غذا و دارو را براي مصرف‌كنندگان به‌منظور تشخيص فيبريلاسيون دهليزي از طريق ساعت هوشمند اپل ساخت. كاربردهاي ديگر هوش مصنوعي در زمينه‌ي خودتشخيصي عفونت‌ دستگاه ادراري، سرطان‌ پوست و عفونت‌ گوش است. توپول مي‌گويد: «كاربرد هوش مصنوعي براي مراقبت‌هاي بهداشتي و پزشكي فقط دقت نيست؛ بلكه صحت نيز هست. ما مي‌خواهيم پزشكي داشته باشيم كه اشتباهات كمتري داشته باشد؛ اما اين همه‌ي آن نيست.»

از نظر توپول، مهم‌ترين جنبه آن است كه هوش مصنوعي بتواند ارتباط انساني پزشك و بيمار را تقويت كند. او مي‌گويد: «پزشكان بيمار را به ‌مدت بسيار كوتاهي مي‌بينند و اين كافي نيست. شما به زمان نياز داريد كه هوش مصنوعي مي‌تواند آن را به شما هديه كند تا افراد اين‌قدر احساس فشار نكنند.» آنچه توپول مي‌خواهد، آن است كه پزشكان زمان بيشتري با بيمار بگذرانند. براي مثال، با پردازش زبان طبيعي مي‌توان مكالمات را ثبت و رونويسي كرد و به پزشكان اجازه داد به ‌جاي نگاه كردن به صفحه‌كليد، زمان بيشتري صرف مشاهده‌ي بيمار كنند.

https://www.zoomit.ir/health-medical/366555-tech-is-reinventing-healthcare/

پورتال خبري

راه اندازي پورتال خبري يكي از چالش هاي قبل روي كساني است كه برآنند يك گاهنامه ي خبري آنلاين داشته باشند. در اين نوشتار قصد داريم خاصيت هاي يك پورتال خبري مناسب را كالبدشناسي كنيم. اجزا اين مقاله عبارتند از :
پورتال خبري چيست؟چرا يك سازمان دربايستن به پورتال خبري دارد؟براي تاسيس يك پورتال خبري به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟درآمد پورتال خبري از كجاست؟سخن پايانيدر ادامه به هر يك از اين موضوعات خواهيم پرداخت.
پورتال خبري چيست؟در ابتدا براي شروع بحث به تعريف پورتال ميپردازيم:منظور از پورتال يا همان درگاه، دريچه واسطي است كه در خويش مجموعه وسيعي از خدمات و سيستم ها را جمع كرده و امكان استفاده كاربران از سيستم هاي مختلف را در يك فضا فراهم مي آورد. به طور طبيعي پورتال بايد قابليت هاي بيشتري از يك وبسايت ساده داشته باشد. و وانگهي امكان هماهنگي با ديگر سيستم هاي يك سازمان را دارا باشد. پورتال خبري يگانه از انواع پورتال ها است.براي مطالعه ي بيشتر در خصوص پورتال ها و انواع آن ها اين مقاله را از دست ندهيد:پورتال چيست و چه نوع پورتالي پسنديده ماست.با ترقي تكنولوژي نقش روزنامه و مجلات كاغذي در حيات افراد كمرنگ شده است و مطبوعات و مجلات جاي خويش را به پورتال خبري داده اند. در اين چهره حضور خبرگزاري ها و صاحبان خبر در فضاي وب و راه اندازي پورتال خبري براي آن ها تبديل به يك ضرورت شده است.پورتال خبري ارايه دهنده ي اخبار يك سازمان و يا آگاهي ها عمومي در سطح جامعه است. براي انتشار تازه ها بيچارگي به يك به تيم خبري است. مي شود بدين چهره ذكر كرد كه پورتال خبري يك دفتر روزنامه ي آنلاين است كه همان فرآيندها و مراحل انتشار اخبار با راه اندازي پورتال خبري در فضاي وب انجام مي شود. كسان در پورتال خبري همان نقش كاركنان دفتر روزنامه را دارند مشابه سر دبيري و ويراستاري و…راه اندازي پورتال خبري
 
چرا يك سازمان دربايستن به پورتال خبري دارد؟پورتال خبري تنها مختص يك دفتر روزنامه نيست. بعضي از سازمان ها نيز نيازمند يك پورتال خبري هستند. هر سازمان كار و جنبش هايي دارد كه گاها بايد گزارشي بر پايه تازه درباره ي تكاپو هاي خويش بدهد. و يا براي عرضه كردن خدمات و نظرسنجي و در ضمن براي آگاهي رساني هاي خويش نيازمند يك پورتال خبري است.
 
براي تاسيس يك پورتال خبري به چه نكاتي بايد پروا كنيم
در صورتي كه قصد مسير اهداري يك پورتال خبري را داريد حتما به نكات پايين توجه كنيد:
امنيت: اين بحث زياد با اهميت است و بايد از ابتداي تاسيس پورتال خبري به آن پروا شود. چون شدني است پورتال خبري به شدت مورد حملات سايبري پيمان گيرد. اگر امنيت يك پورتال خبري رعايت نشود اين امكان هستي دارد كه كسي بتواند پورتال را هك و خبري را به كذب و يا با هدفي خاص منتشر كند و يا به تازه ها محرمانه دست پيدا كند.براي تاسيس پورتال خبري ايمن بايد از شركت هاي معتبر كمك بگيريد. در اين باره آتيسان مي تواند به شما كمك كند.رعايت فرآيند ها: براي تاسيس پورتال خبري بايد به فرآيند توليد و انتشار تازه توجه داشت.به عنوان مثال يك خبر پس از نوشتن و قبل از انتشار بايد بدست ويراستار پايگاه خبري ويراستاري گردد. شدني است با پروا به سياست هاي سازماني يك سا چند تاييد براي انتشار خبر باره دربايستن باشد. وانگهي سطح اهميت تازه در پورتال نيز بايد باره پروا باشد. يك خبر شدني است در تيتر اول پورتال قرار گيرد يا به عنوان يك تازه عادي منتشر شود.استفاده ي آسان: به كارگيري پورتال خبري بايد براي كاربران آن آسان باشد تا صاحبان خبر بتوانند بدون نياز به فرهنگ فني در دامنه ي وب و پورتال اخبار خود را منتشر كنند.سهولت توسعه: سهولت گسترش ي پورتال نيز زياد حايز اهميت است كه بايد با بيشترين سرعت ممكن اين كار سپريدن شود.منظور از توسعه براي نمونه ايجاد يك صفحه ي جديد و يا دسته بندي جديد است. مثلا پورتال ورزش۳ براي جام جهاني يك صفحه ي مخصوص جام جهاني برپايي مي كند.سئو: يكي از مهم ترين خصوصياتي كه در راه اندازي پورتال خبري بايد به آن توجه كرد عملكرد مناسب سئو است. سئو در دو دسته بايد رعايت شود: نخست برگزيدن سيستم مديرت محتوايي كه قابليت هاي نكوداشتن در سئو داشته باشد. دوم رعايت اصول فرآوري درونمايه كه باعث درمان عملكرد سئو پورتال مي شود. براي آشنايي با سئو و مطالعه تخصصي تر به اين نوشتار مراجعه نماييد:سئو چيست؟آشنايي با مفهوم بهينه سازي موتور جستجو 


درآمد پورتال خبري از كجاست؟درآمد پورتال هاي خبري به طور كلي از راه تبليغات است. و ولي نواع تبليغات:تبليعات بنري:در پورتال هاي خبري جايي براي نمايش يك تبليغ به صورت يك عكس وجود دارد.يك پورتال خبري به ازاي قراردادن يك بنر تبليغاتي در پورتال خويش مبلغي را اخذ ميكند.تبليعات محتوايي:يك پورتال خبري براي اتمام تبليغات محتوايي را در خصوص موضوع مورد نظر فرآوري ميكند.مخاطب با مطالعه ي اين نوشتار به سمت شركتي كه درخواست تبليغ را داده است جذب ميشود.رپورتاژ آگهي:به عنوان نمونه يك پورتال خبري يك تازه از دودمان جديد كارت گرافيك هاي لپتاپ منتشر ميكند و در آن شركتي كه اين گونه از كارت گرافيك ها را مي فروشد تبليغ ميكند.
سخن پاياني
مجموعه ي آتيسان با در خدمت داشتن متخصصان خبره و رزومه ي درخشان خويش آماده ي ياري رساني در خصوص راه اندازي پورتال خبري است. قابليت هاي پورتال هاي خبري طراحي شده توسط گردآور ي آتيسان عبارت است از:
ساخت فيلد هاي سفارشيسازگار با تمام مرورگر ها و سرعت لود بالاامنيت بالاتوسعه پذيري و انعطافاستفاده آسانسئو قويانتشار تازه به چهره هاي مختلفمشخص كردن تاريخ انقضاي خبرنمايش تازه ها پيوسته باهممشخص كردن گونه و موضوع خبرارايه خلاصه خبراضافه كردن فايل هاي تصويري و ويدئويي و صوتيارسال تيتر تازه با پيامك براي كاربران به چهره هوشمنددسته بندي اخبارانجام نظر سنجينمايش دادن خبر به چهره به صورت ميكروبلاگبرقراري وابستگي بين كاربر و نويسندگانارائه ي خبر به زبان هاي مختلف.

برترين لپ تاپ‌هاي سال ۲۰۲۰ معرفي شدند

همزمان با نزديك شدن به ماه‌هاي پاياني سال ۲۰۲۰ معرفي برترين لپ تاپ‌هاي توليد شده در حوزه‌هاي مختلف آغاز شده است.

به گزارش مهر به نقل از سي نت، در ادامه فهرستي از لپ تاپ‌هاي برتر از نظر قيمت، امكانات، طراحي و غيره را مرور مي‌كنيم كه توسط شركت‌هاي مختلف تجاري توليد شده اند. استفاده از اين فهرست به كاربران كمك مي‌كند تا لپ‌تاپي متناسب با نيازهاي خود را يافته و تهيه كنيد.

 

بهترين لپ تاپ كوچك: عنوان برترين لپ تاپ كوچك به لپ تاپ دل ايكس پي اس ۱۳ مي‌رسد كه در سال ۲۰۲۰ توليد شده است. البته شركت دل در سال ۲۰۱۳ لپ تاپ‌هايي در ابعاد كوچك‌تر نيز توليد كرده است. اما مهم‌ترين مزيت اين لپ تاپ تناسب ميان مصرف برق و عملكرد پردازنده‌هاي مركزي و گرافيكي است. در اين لپ تاپ از پردازنده نسل يازدهم شركت اينتل استفاده شده كه گزينه‌اي مطلوب محسوب مي‌شود. قيمت اين لپ تاپ هزار دلار است.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,برترين لپ تاپ‌ها

 

بهترين لپ تاپ با نمايشگر جداشونده: اچ پي با توليد لپ تاپ اسپكتر ايكس ۳۶۰ در اواخر سال ۲۰۱۹ توانست بهترين لپ تاپ با قابليت جدا كردن نمايشگر را در دسترس كاربران قرار دهد. اين لپ تاپ مجهز به نسل دهم تراشه‌هاي شركت اينتل بوده و از امكانات مناسبي براي حفظ امنيت و حريم شخصي كاربران مانند دوربين مادون قرمز، حسگر اثرانگشت و ميان بر از كارانداختن وبكم و صداي ميكروفون برخوردار است. سازگاري با شبكه‌هاي بي سيم ۴G LTE مزيت ديگر اين لپ تاپ هزار دلاري است.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,برترين لپ تاپ‌ها

 

بهترين مدل مك بوك پرو: در ميان انواع رايانه‌هاي مك بوك پروي توليدي شركت اپل، مدل ۱۶ اينچي اين محصول بهترين عملكرد را داشته است. باتري قدرتمند، نمايشگر فوق دقيق، صفحه كليد روان و پردازنده‌هاي مناسب از جمله مزاياي اين مدل از مك بوك است. البته قيمت بالاي ۲۳۹۹ دلاري مك بوك پروي ۱۶ اينچي خريد آن را براي افراد عادي دشوار مي‌سازد.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,برترين لپ تاپ‌ها

 

بهترين مدل لپ تاپ سرفيس: لپ تاپ سرفيس پرو ۷، در ميان مدل‌هاي مختلف لپ تاپ سرفيس برترين مدل محسوب مي‌شود. اين لپ تاپ مجهز به ويندوز داراي پردازنده نسل دهم اينتل بوده و از فناوري بي سيم سريع واي فاي ۶ نيز پشتيباني مي‌كند. همچنين عمر باتري سرفيس پرو ۷ نيز بسيار طولاني است. اين محصول حدود ۱۲۰۰ دلار قيمت دارد.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,برترين لپ تاپ‌ها

 

بهترين مدل مك بوك اير: مك بوك اير ۲۰۲۰ اپل بهترين مدل عرضه شده از اين لپ تاپ تا به امروز است. مك بوك اير ۲۰۲۰ به علت استفاده از پردازنده‌هاي جديد، صفحه كليد تازه و قيمت مناسب ۱۰۰۰ دلاري در مقايسه با ديگر توليدات گران قيمت اپل محبوبيت كسب كرده است.

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,برترين لپ تاپ‌ها

 

 

بهترين لپ تاپ از نظر تناسب قيمت و امكانات: لپ تاپ ايسر سوئيفت ۳ حدود ۶۷۰ دلار قيمت دارد و از نظر تناسب قيمت با امكانات يك محصول ايده آل محسوب مي‌شود. بهره مندي از پردازنده‌هاي جديد رايزن ۵ و ۷ اي ام دي، صفحه كليد تخت، اسكنر اثر انگشت، پورت يو اس بي سي و وزن كمتر از ۱.۳ كيلوگرم آن را به گزينه‌اي مطلوب براي خريداري مبدل كرده است. در صورت تمايل به خريد لپ‌تاپي ارزان‌تر Aspire ۵ ايسر با نمايشگر ۱۵.۶ اينچي و با قيمت ۴۰۰ دلار نيز پيشنهاد مي‌شود.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,برترين لپ تاپ‌ها

 

 

بهترين مدل كروم بوك: كروم بوك آيدياپد دوئت شركت لنوو در ميان انواع لپ تاپ‌هاي كروم بوك گزينه‌اي مطلوب محسوب مي‌شود. لپ تاپ‌هاي كروم بوك كه مجهز به سيستم عامل كروم شركت گوگل هستند، براي اجراي برنامه‌هاي مختلف بايد هميشه متصل به اينترنت باشند. اين مدل از كروم بوك داراي نمايشگر ۱۰ اينچي بوده و از صفحه كليد جداشدني و لمسي برخوردار است. قيمت مدل ۶۴ گيگابايتي و ۱۲۸ گيگابايتي اين محصول به ترتيب ۲۷۹ و ۲۹۹ دلار است.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,برترين لپ تاپ‌ها

 

ارزان‌ترين لپ تاپ بازي: لپ تاپ جي ۵ شركت دل با نمايشگر ۱۵ اينچي، ۹۰۰ دلار قيمت دارد و ارزان‌ترين لپ تاپ براي اجراي بازي‌هاي ويدئويي با كيفيت مناسب تلقي مي‌شود. البته مدل‌هاي جي ۳ و جي ۷ اين لپ تاپ هم عرضه شده است. لپ تاپ ميان رده G۵ ۱۵ از پردازنده قدرتمند Ryzen ۵ ۴۶۰۰H هم بهره مند است.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,برترين لپ تاپ‌ها

 

بهترين لپ تاپ با نمايشگر بزرگ و عمر باتري طولاني: لپ تاپ گرام ۱۷ شركت ال جي با نمايشگر ۱۷ اينچي گزينه‌اي مناسب براي خريد در اين زمينه محسوب مي‌شود. عمر باتري اين لپ تاپ هم به ۱۳ ساعت مي‌رسد و در توليد آن از پردازنده نسل دهم Core i۷ اينتل استفاده شده است. البته قيمت حدوداً ۱۷۰۰ دلاري اين لپ تاپ خريد آن را براي عموم دشوار مي‌كند.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,برترين لپ تاپ‌ها

 

بهترين لپ تاپ براي كسب و كارها: كارمندان و صاحبان مشاغل با پرداخت حدود ۱۸۵۰ دلار مي‌توانند لپ تاپ لتيتيود ۹۵۱۰ شركت دل را خريداري كنند. البته ايسوس و لنوو هم لپ تاپ‌هاي حرفه‌اي مناسبي را توليد و عرضه كرده اند. اما اين لپ تاپ دل بهترين گزينه محسوب مي‌شود. اين لپ تاپ در دو مدل ۱۴ و ۱۵ اينچي توليد شده و عمر باتري آن به ۲۰ ساعت مي‌رسد. پردازنده Core i۷ اينتل، امنيت بالا، قابليت مديريت امور از راه دور، سازگاري با شبكه‌هاي مخابراتي نسل چهارم و پنجم و استفاده از هوش مصنوعي براي بهينه سازي عملكرد مهم‌ترين مزيت اين لپ تاپ است. اين لپ تاپ داراي ۸ گيگابايت رم و ۵۱۲ گيگابايت حافظه داخلي است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11064443.html

اپل در توليد آيفون ۱۲ با كمبود قطعه روبرو شد

شركت اپل در توليد آيفون با كمبود تراشه هايي كه مصرف برق در آيفون و و دستگاههاي ديگر را مديريت مي كنند، روبرو شده است.

به گزارش ايسنا، معلوم نيست كمبود اين تراشه ها تا چه حد عرضه گوشيهاي آيفون در سه ماهه جاري را كه پرتقاضاترين فصل اپل به شمار مي رود، محدود خواهد كرد. منابع آگاه اظهار كردند با وجود اين كمبود، تامين كنندگان احتمالا اپل و توليد مدل جديد آيفون ۱۲ را نسبت به سفارشهاي ساير مشتريانشان در اولويت قرار خواهند داد.

 

افزايش تقاضا براي سيليكون در توليد مجموعه اي از محصولات و اختلالات زنجيره تامين به دليل همه گيري كوويد ۱۹ دليل اصلي اين كمبود هستند. شركت تايواني TSMC در اكتبر اعلام كرده بود كه تلفنهاي هوشمند ۵G به ۳۰ تا ۴۰ درصد محتواي تراشه بيشتري نسبت به گوشيهاي ۴G نياز دارند. اين مورد و ابهامات نسبت به روند همه گيري باعث شده است مشتريان قطعات را از ترس كمبود پنهان كنند به خصوص پس از اين كه شركت هواوي در آستانه مهلت سپتامبر براي اجراي تحريمهاي آمريكا عليه اين شركت، به انبارسازي عظيم قطعات مورد نيازش پرداخت.

 

اين انبارسازي به مشكلات موجود در صنعت الكترونيك جهاني كه همچنان با پيامدهاي قرنطينه قبلي و مختل شدن توليد دست و پنجه نرم مي كند، اضافه كرد. انتظار مي رود اختلالات در شش ماه آينده ادامه پيدا كند.

 

مديريت مصرف برق در آيفون ۱۲ با توجه به قابليتهاي دوربين و ۵G اهميت بيشتري نسبت به مدلهاي قبلي دارد و نياز اپل براي اين قطعات را افزايش مي دهد. اپل اخيرا مدلهاي ۵G را عرضه كرده و تحليلگران تقاضاي قوي براي اين گوشيها را پيش بيني مي كنند. تيم كوك، مديرعامل اپل اخير در كنفرانس اخيري كه با تحليلگران داشت درباره محدوديت عرضه آيفون ۱۲، مك، آي پد و برخي از مدلهاي اپل واچ هشدار داد.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، وي گفته بود مسائل توليد براي آيفون تعجب آور نخواهد بود زيرا اپل تازه افزايش توليد را شروع كرده و پيش بيني درباره استمرار محدوديتهاي عرضه دشوار خواهد بود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11064525.html

خدمات پشتيباني سايت

طراحي و حمايت سايت وردپرسيروال شغل بسياري از شركت‌ها به اين چهره است كه پس از انجام پيمان نامه طراحي، خدمات حمايت را براي پيوسته فعاليت‌هاي سايت طراحي شده در نظر نگرفته‌اند و اين عدم حمايت در صورت بروز مشكلات دوره اي كار را براي بسياري از وب‌مستران دشوار مي‌كند و

https://avashtech.com/support-site/

اين مشكلات مي‌توانند سايت را براي چند ساعت از دسترس كاربران بيرون كند كه اين خويش مايه وارد شدن خساراتي به كمپاني thebestdesigns مربوطه مي‌شود.بنابراين پشتيباني وب سايت يك اصل مهم براي دارندگان سايت‌هاي درآمدزا به حساب مي‌آيد.با داشتن پشتيباني آنلاين كار و جنبش سايت وردپرسي خويش را تضمين كنيد.
پشتيباني طراحي سايت‌هاي وردپرسبراي يك مدير سايت وردپرسي بسيار قبل آمده است كه براي رفع دشواري ها مربوط به سايت وردپرس روزها وقت مي‌گذارد و موعد مفيد خويش را براي انجام كارهاي ديگر از دست مي‌دهد.رفع كاستي ها سايت وردپرس نياز به تجربه و نزاكت خاص دارد و اين براي تيم مديريت سايت مبهوت كننده مي‌باشد. تيم پشتيباني آنلاين وردپرس وب رمز براي تسريع در زمان رفع مشكلات سايت وردپرسي خدمات پشتيباني سايت وردپرسي را براي مشتريان در عقيده گرفته است. پشتيباني وردپرس بر اساس پنل‌هاي ارائه شده توسط تيم حمايت فني وب رمز سپريدن مي‌شود. پشتيباني آنلاين براي سايت‌هاي وردپرسي طبق چهار پنل طلايي، نقره‌اي، برنزي و VIP ارائه مي‌شود. در پيمان نامه حمايت سايت hubspot موارد مربوط به هر پنل به تفضيل شرح ديتا مي‌شود و هزينه پشتيباني سايت در اين پنل‌ها متفاوت مي‌باشد.
خدمات وب رمز در حمايت آنلاين وردپرسنحوه پشتيباني از سايت بدست تيم فني و تيم طراحي سايت وب رمز به چهره ارسال تيكت مي‌باشد و از جمله خدماتي كه در تمام پنل‌هاي وردپرس به چهره استاندارد اعمال مي‌شود مي‌توان به موارد پايين اشاره كرد:
تهيه بكاپ‌هاي دوره‌اي از فايل‌ها ، تنظيمات پنل سايت، ديتابيس و محتواي وب سايتنصب تنظيمات و افزونه‌هاي ضروري و اطمينان ازعملكرد بدون نقص آن‌هابه‌روز رساني امنيتي هسته پرتال تارنما وردپرسي و افزونه‌هاي پرتالغيرفعال كردن يا حذف بعضي افزونه‌ها به جهت تست بهبود عملكرد

وبلاگ به اينستاگرام مي‌آيد



 اخباراقتصادي ,خبرهاي اقتصادي,

 

اينستاگرام اوايل امسال قابليت جديدي به نام "گايدز" عرضه كرد كه به سازندگان محتوا اجازه مي داد در يك تب اختصاصي در پروفايل كاربري خود به اشتراك توصيه ها، منابع و ساير محتواي طولاني بپردازند اما اكنون اين قابليت براي همه كاربران اين اپليكيشن قابل دسترس خواهد بود.

 

قابليت گايدز در ابتدا براي گروهي از سازندگان فعال بود كه محتواي مربوط به سلامت روان و رفاه را منتشر مي كردند اما اكنون اينستاگرام اعلام كرده كه اين قابليت براي همه كاربران موجود خواهد بود و گايدز دربرگيرنده انواع محتوا مي شود.

 

هدف از طراحي فورمت گايدز فراهم كردن راهي براي سازندگان و بازاريابان اينستاگرام براي اشتراك گذاري محتواي طولاني در اين شبكه اجتماعي است كه تاكنون عمدتا روي مدياهايي نظير تصاوير و ويديوها متمركز بوده است. گايدز اينستاگرام مي تواند بيشتر شبيه يك پست وبلاگ باشد زيرا شامل متن به همراه عكسها، گالريها و ويديوهايي است كه موضوع مورد بحث را به تصوير مي كشند.

 

اين قابليت مي تواند مدت زماني كه كاربران در اينستاگرام سپري مي كنند را افزايش دهد زيرا كاربران ناچار نخواهند بود براي دسترسي به پستهاي مورد نظرشان از طريق لينك قرار گرفته در صفحه سازنده محتوا يا لينك ارايه شده در استوريهاي سازنده، به وب سايتها و وبلاگها بروند.

 

با توسعه بخشهاي محصولات، مكانها و پستها، گايدز اينستاگرام اكنون مي تواند حوزه هاي بيشتري را تحت پوشش قرار دهد. اينستاگرام مي گويد استفاده از اين قابليت را راحتتر كرده است و ممكن است راهنماي محصولات در داخل بخش جديد خريد در اين پتلفرم هم قرار بگيرد.

 

بازديدكنندگان گايدز مي توانند گايدز را در استوريها و دايركتها به اشتراك بگذارند و دسترسي شان را توسعه بيشتري دهند.

 

همچنين اينستاگرام قابليت جست و جو را آپديت كرد و كاربران مي توانند نامها، نام كاربري، هشتگها و مكانها را جست و جو كنند. با تغييراتي كه در بخش جست و جو انجام گرفته است، كاربران مي توانند كليد واژه را در كادر جست و جوي اينستاگرام وارد كرده و محتواي مربوط به آن را در نتايج جست و جو مشاهده كنند.

 

بر اساس گزارش تك كرانچ، اينستاگرام اعلام كرده كه آپديت جست و جو به انگليسي براي همه كاربران در كانادا، آمريكا، انگليس، استراليا، نيوزيلند و ايرلند موجود است و قابليت گايدز براي همه كاربران توسعه پيدا كرده است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11065290.html

نسل جديد پيام رسان اندرويد آماده عرضه شد

گوگل در يك سال و نيم گذشته در حال طراحي نسل جديد پيام رسان براي كاربران آندرويد بوده تا جايگزين سرويس پيام متني غيرمطمئن و قديمي شود و سرانجام محصول جديد را آماده عرضه كرده است.

به گزارش ايسنا، سرويس ارتباطات غني (RCS) گوگل پاسخ اندرويد به iMessage اپل است و از همه ويژگيهايي كه اين روزها اكثر اپليكيشنهاي پيام رسان دارند، برخوردار است.

 

گوگل در يك پست وبلاگ اعلام كرد قصد دارد رمزنگاري سرتاسري را ابتدا براي مكالمات دو نفره عرضه كند. توضيح مذكور اين احتمال را تقويت كرد كه چتهاي گروهي رمزنگاري شده سرتاسري هم در راه خواهد بود.

 

اين سرويس در مرحله بتا براي شماري از كاربران موجود خواهد بود و در سال آينده براي همه كاربران عرضه مي شود.

 

رمزنگاري سرتاسري مانع از خوانده شدن پيامهاي رد و بدل شده ميان دو نفر حتي توسط گوگل مي شود.

 

گوگل در سال ۲۰۱۶ با عرضه اپليكيشن Allo وارد فضاي پيام رسان رمزنگاري شده سرتاسري شد. اين اپليكيشن فورا انتقاد كارشناسان امنيتي را براي عدم فعال بودن ويژگيهاي امنيتي آن به صورت پيش فرض، برانگيخت. گوگل دو سال بعد اين پروژه را براي هميشه كنار گذاشت.

 

بر اساس گزارش تك كرانچ، گوگل اين بار از گذشته درس گرفته و به محض اين كه  RCS فعال شود، پيامهاي اندرويد به صورت پيش فرض رمزنگاري سرتاسري خواهند شد و به وضعيت SMS برنمي گردند مگر اين كه كاربر به غيرفعال كردن RCS اقدام كند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews77333.html