اين ايام مشخصا شبكههاي اجتماعي به دسته مهم و انكارناپذيري از زندگي ما تبديل شده اند. فرقي نميكند كه سر پيشه هستيم يا مشغول تفريح و استراحت، در هر حال حضور اين شبكهها در لحظههاي گوناگون حيات ما حتمي است. در چنين زماني ، كاملا بخردانه است كه در كسب و كارهايمان به توليد محتواي شبكه هاي اجتماعي و بازاريابي در
توليد محتواي مناسب براي شبكه هاي اجتماعي |
آنها بهاي اكثريت بدهيم .
بسياري از شركتها و برندهاي مختلف در شبكههاي اجتماعي حضور دارند و با برپايي يك حساب كاربري، تمام سعي خويش را ميكنند الي مخاطبان و مشتريان بيشتري براي خويش فراهم كنند. اين شبكهها قدرت زيادي دارند اما به شرطي كه گذرگاه و روش بهرهگيري درست از آنها را بدانيم.
اگر اشتباه نماييم يا به راستي نتوانيم از فرصتي كه در كمر بستن داريم، بهره ببريم، نه تنها نتايج خوب و رضايتبخش دستمان را نميگيرد كه حتي ضرر هم ميكنيم و اعتبارمان حسابي خدشهدار ميشود.
ما در رايتينا ميخواهيم از نبايدها برايتان بگوييم و توجه شما را به كارهايي جلب كنيم كه اجتناب از آنها به كاميابي برند و كسبوكارتان خيلي خيلي كمك ميكند. بعد حواستان را جمع كنيد و اگر مواردي از ليست ذيل با كارهايي كه شما در شبكههاي اجتماعي ميكنيد، همانندگي دارد، سريعا بعيد آنها يك خط بزرگ قرمز بكشيد.
۱.ناديده اخذ اهميت راهبرد در توليد محتواي شبكههاي اجتماعيبراي اينكه بتوانيد در شبكههاي اجتماعي به نكوداشتن ظاهر بشويد، بايد تپش بيننده را در دستان خودتان بگيريد. اما اين يعني چه؟ منظور از مخاطب كيست؟ قصد ما اين است كه بايد بدانيد كه بيننده اصلي شما چه كساني هستند و كدام گروههاي اجتماعي و اقتصادي ميتوانند مشتريان خوبي براي برند و كسبوكار شما باشند.
براي فرآوري محتواي شبكه هاي اجتماعي آستين هاي تان را بالا بزنيد !براي فرآوري محتواي شبكه هاي اجتماعي آستين هاي تان را بالا بزنيد !وقتي بيننده ِ مناسب را كشف كرديد، حالا بايد آستينها را بالا بزنيد و متناسب با بيچارگي و خواستههايي كه دارند، راهبرد فرآوري درونمايه بنويسيد و بر اساس همين برنامه و اصول توليد محتواي شبكه هاي اجتماعي كنيد .
اگر همينطور دلي و بيبرنامه، محتوايي پيش پا افتاده و دم دستي در شبكههاي اجتماعيتان بگذاريد، در يك كلام، وقت و انرژي خويش را به سطل آشغال ريختهايد. دليل هم خيلي ساده است: وقتي ندانيد كه محتواي شما را چه كساني ديدهاند، چطور ميتوانيد واكنشهاي آنها را رسيدگي كنيد و به قول مديران باكلاس و رديف بالا، ارزيابي عملكرد داشته باشيد؟
با اين ۱۲ تاكتيك فرآوري محتوا، شمار لايك و فالور را در اينستاگرام كسب و كارتان افزايش بدهيد (+دانلود برنامه و ابزارهاي كاربردي )
۲.عدم برقراري ارتباط مؤثر با مخاطبان در فرآوري محتواي شبكه هاي اجتماعياگر مطالبي كه در شبكههاي اجتماعي منتشر ميكنيد، جذاب نباشد، هيچكس آنها را پيگيري نخواهد كرد. اين كه كاملا مشخص است و كل ميدانند. اما پرسش اينجا است كه با وجود بديهي بودن اين نكته، چرا اين قدر صفحات مجازي حوصلهسربَر و بيمحتوا داريم؟ شمار صفحاتي كه كوچكترين جذابيتي براي بيننده ندارند خيلي زياد است. اما شما كوشش كنيد در اين دسته نباشيد.
در فرآوري محتواي شبكه هاي اجتماعي با مخاطب حرف بزنيددر توليد محتواي شبكه هاي اجتماعي با مخاطب حرف بزنيدبراي اين كه خودتان را از اسير شدن در چنين مهلكهاي رهايي بدهيد بايد مدام با مخاطبان خويش در وابستگي باشيد. برايشان محتواي جذاب فرآوري كنيد و اين درونمايه را به شكل منظم و با برنامه منتشر كنيد. باورداشت كنيد كه كل چيز با برنامهريزي هوشمندانه ممكن است. با دنبالكنندهها يا همان فالورهاي خويش در ارتباط مستقيم و مداوم باشيد لغايت به شما اعتماد كنند. شك نكنيد كه اين پيشه براي شما نتيجههاي نكويي به به اتفاق خواهد داشت.
۳.تمركز بر كميت به جاي كيفيتداشتن مخاطبان و فالورهاي زياد خيلي جذاب است. ولي به شرطي كه اين آدمها راستين باشند. يعني كساني باشند كه واقعا شما را پيگيري ميكنند و دوستتان دارند. بسياري از شركتها و سازمانها براي حفظ وجهه خود، اقدام به خريد فالورهاي قلابي ميكنند. اين حركت دقيقا مثل كبكي است كه سرش را پايين برف كرده است و پرماسيدن ميكند كه كسي او را نميبيند.
در فرآوري محتواي شبكه هاي اجتماعي روي كيفيت تمركز كنيددر فرآوري محتواي شبكه هاي اجتماعي روي كيفيت تمركز كنيدبراي اينكه درصد مراجعت سرمايه بالاتري پيدا كنيد بايد روي همين زمين و در عالم راستين حركت كنيد. هر چقدر هم كه دنبالكننده قلابي داشته باشيد در واقعيتِ جستار تغييري برپايي نخواهد شد. واقع بين باشيد و خودتان را به آن مسير نزنيد. شما همنشين داريد، تعداد دنبالكنندگان زيادي در شبكههاي اجتماعي داشته باشيد؟ خب از طريق صحيح وارد بشويد و سعي خود را براي واقعي كردن اين هدف به كار بگيريد.
چگونه با ۳ ترفند فرآوري محتوا، در يك روز ميزان بازديد پست ها در لينكدين LinkedIn را ۲۴ برابر كنيم ؟
۴.بينظمي در انتشار محتواي شبكههاي اجتماعيبسياري از برندها در نخست راهاندازي صفحات خويش در شبكههاي مجازي بسيار هيجانزده عمل ميكنند و آغاز به انتشار مطالب مختلف مي كنند. اما نظر به اينكه تب تند زود به عرق مينشيند، بعد از مدتي تصور كه اصلا شبكه و رسانهاي در دنياي مجازي نداشتهاند.
بي نظمي در فرآوري محتواي شبكه هاي اجتماعيبي نظمي در فرآوري محتواي شبكه هاي اجتماعيهمه چيز فراموش ميشود و بستگي پيوستگي آنها با مخاطبان برهم ميخورد. دليل اين فراموشي، نبود تقويمي براي فرآوري و نشر محتوا است. بايد براي نشر مطالب در شبكههاي اجتماعي خود، برنامهاي منظم گردآوري كنيد و هر روز به اين برنامه پايبند باشيد.
۵.حضور در شبكههاي اجتماعي گوناگون و متعددلازم نيست در كل شبكههاي اجتماعي حضور داشته باشيد. حتي در صورتي كه نيروي ويژه فرآوري محتواي شبكه هاي اجتماعي و انتشار در آنها داريد مفتوح هم بايد احتياط كنيد. بايد قبول كنيد كه هر شبكه و بستر مجازي، ويژگيهاي خاصي دارد.
حضور در همه شبكه هاي اجتماعي ممنوعحضور در همه شبكه هاي اجتماعي ممنوعبنابراين براي حضور در هر يك از اين رسانهها احتياج به شناخت دقيق آنها داريد و بايد محتوايي مناسب و مفيد فرآوري كنيد. مطالبي كه توليد ميشود بايد از كيفيت كافي برخوردار باشند. دقيق و حسابشده عمل كنيد. نگذاريد مخاطبان انديشه كنند كه كل جا هستيد و هيچجا نيستيد. يعني اگر چه در همه شبكهها ديده ميشويد ولي حضور و رفتارهاي شما در هيچيك، آني كه بايد نيست.
۱۱ نكته ساده اما مهم كه همه برندهاي كامياب در توليد محتواي توييتر به پيشه مي گيرند ( اين راهكارها ۱۰۰% پاسخ ميدهند )
۶.فراموش كردن ويرايش و كاربرد افراطي از هشتگهاتوليد محتواي شبكههاي اجتماعي بايد تر و تميز باشد. يعني چي؟ قصد اين است كه محتوايي كه حاضر ميكنيد و در اين بسترهاي ارتباطي پيمان ميدهيد بايد ضمن برخورداري از كيفيت مناسب، بدون هيچگونه غلط و اشتباهي در صفحات پيمان بگيرد. درونمايه را حتما پيش از انتشار بخوانيد و ويرايش كنيد. مبادا، مطلبي از قلم افتاده باشد يا غلطهاي املايي در متنتان به چشم بخورد.
هشتگ در فرآوري محتواي شبكه هاي اجتماعيهشتگ در فرآوري محتواي شبكه هاي اجتماعياستفاده از هشتگها، گذرگاه مناسبي براي ديده شدن در شبكههاي اجتماعي است ولي # اگر# در# اين#زمينه# افراط# به # خرج # بدهيد، كلاهتان پس معركه خواهد بود. قبول نداريد؟؟ اين سبك از ترفندها براي اغلب ديده شدن فقط باعث شعور شدن اعصاب مخاطبان ميشود. بعد بهتر است به پيگيري روشهاي مناسبتر باشيد و فقط از هشتگهاي پسنديده و مرتبط كمك بگيريد.
- ۶۵ بازديد
- ۰ نظر