شنبه ۲۵ اسفند ۰۳

انواع بازاريابي: معرفي ۱۰ مدل رايج بازاريابي كسب‌وكارها

بازاريابي از طريق برندسازي و يا اسم تجارييكي از رايج‌ترين گونه ها بازاريابي مربوط به بازاريابي از طريق برندسازي است. محصولات و خدمات ارائه شده احتياج به تمركز و جايگاهي در بازار قصد دارند. براي اين هدف يك اسم بازرگاني و يا همان برند لازم است الي بتوانند اين جايگاه را توسط بياورند، تا تبديل به يك پروژه‌ي موفق گردند. اسم بازرگاني و يا همان برند يك باره بازاريابي است كه به عنوان پايه‌اي براي آگهي‌ها و تبليغات آينده عمل مي‌كند. نام تجاري كمك مي‌كند كه محصول يا خدمات ارائه شده جذاب‌تر شده و بيشتر در ياد بمانند. نام‌هاي بازرگاني اغلب دربرگيرنده اسامي متمايز، شعارها و همين‌طور طرح‌هاي گرافيكي مثل لوگو مي‌گردند.
بازاريابي از طريق روابط عموميروابط عمومي گونه‌اي از تبليغات است كه توسط بيانيه‌ها، جوايز، كارهاي بزرگ و قابل توجه يك كمپاني جمع‌آوري مي‌شود. روابط عمومي از انواع بازاريابي مي‌باشد كه به همراه كمپين تبليغات دوشادوش قبل مي‌رود. اين هم يگانه از روش‌هاي تبليغاتي براي برند خاصي مي‌باشد كه توسط برنامه‌ريزي دقيق و از راه صدور بيانيه‌هاي مطبوعاتي و يا انتشارات رسانه‌هاي خبري و اطلاعاتي مانند راديو تلويزيون روزنامه اتمام مي‌پذيرد.
مطلب پيشنهادي:  ركود در بازار ايران و كسب‌وكار كامياب در آنبازاريابي از راه توزيع تبليغاتتبليغات از طريق خريدن وقت از راديو و تلويزيون يكتا از شايع‌ترين گونه ها تبليغات است. بازاريابي براي مشتريان خفته از راه راديو بر روي راز و صدا و عباراتي متمركز مي‌شود لغايت بتواند پروا سمعي مشتري را به فرآورده باره نظر جذب كند. اما در برابر بازاريابي تلويزيوني مي‌تواند به‌راحتي به مخاطبان برنامه‌هاي مختلف از طريق جمعيت شناسي ارائه گردد و عموماً شبكه‌هايي باره منظور اين گروه پيمان مي‌گيرد كه از مخاطبين و جمعيت‌شناسي بالايي برخوردار باشند.
بازاريابي خريد و يا بسته‌بنديبسته‌بندي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي يك فرآورده از نظر بازاريابي مي‌باشد، كه بيشتر جايگاه محصولات در قفسه‌هاي فروش فروشگاه‌ها تعيين مي‌كند. بسته‌بندي بيش‌تر از اينكه ظرفي باشد كه محصول را نگهداري مي‌كند، وسيله‌اي است كه به شناخت اسم بازرگاني محصول، ايمني مصرف كننده، تضمين مشتري و فرصت‌هاي خرده‌فروشي كارايي بسزايي مي‌گذارد. براي بسياري از شركت‌هاي مهم تجاري، بسته‌بندي شامل معرفي، تصوير و تبليغات مي‌باشد.
بازاريابي با حضور آنلاينيكي از رايج‌ترين گونه ها بازاريابي كه امروزه با استقبال زيادي از سمت كسب‌وكارها باره پيشباز گرفته است، بازاريابي آنلاين مي‌باشد. اينترنت و تمام ابزارهاي جايگزين آن پسينيان مدل و مرز براي بازاريابان است. حضور آنلاين تقريباً يگانه از ضروريات سده بيست و يكم و به عنوان بخشي از هرگونه سعي بازاريابي به حساب مي‌آيد. بازاريابي مي‌تواند در يك حوزه عظيمي از فرمت‌ها، وب‌سايت‌ها و يا شبكه‌هاي اجتماعي و برنامه‌هاي كاربردي تلفن همراه سپريدن شود. همين‌طور مي‌تواند براي سفارشي‌سازي و تبليغات بر پايه محتوا و تعامل مخاطبان امكانات زيادي برپايي كند.
بازاريابي مستقيم هنگامي كه توليدكنندگان آوش تك به‌صورت مستقيم با مصرف كنندگان تعامل مي‌كنند، در بازاريابي سر راست كمپاني كرده‌اند. هدف از اين نوع تعامل اين است كه هيچ واسطه‌اي به‌عنوان شخص ثالث، مثل اشكال فروش و يا عمده فروش در ميان نباشد. بازاريابي مستقيم مي‌تواند از طريق پست، تلفن و اينترنت انجام شود، زيرا شركت‌ها، محصولات و خدمات خود را به طور مستقيم به دست مصرف كنندگان خود مي‌رسانند و بدين ترتيب فروش مي‌كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.