راههاي افزايش فروش فروشگاه اينترنتي۱. ارائهٔ كالابرگ و تخفيفكوپن همش از اجزاي اصلي تبليغات خردهفروشيهاي آنلاين بوده است. پس نيازي نيست كه درباره قدرت آن چيزي بگوييم. شما دائم ديدهايد كه از بزرگترين فروشگاههاي اينترنتي ايران الي نوپاترين آنها همواره در حال ارائه كدهاي تخفيفي به مناسبتها و روشها و بهانههاي متنوع هستند. اما بايد بدانيد كه از كوپنهاي تخفيف ميتوان كاربرد بهتري نيز كرد كه نقشي ما فوق صرفاً افزايش انگيزهٔ خريد ايفا ميكند. كوپن بهعنوان طعمهاي براي به قلاب انداختن مشتركين ايميل جديد نيز ميتواند عمل ميكند و سپس با ايميل ماركتينگ آنها را به مشتري وفادار خويش تبديل كنيم. مطلب تعليم ايميل ماركتينگ در اين مورد سودمند خواهد بود. در تصوير ذيل ميبينيد كه فروشگاه اينترنتي مديسه كد تخفيفي را به عنوان انگيزه براي گرفتن ايميل بهرهگيري كرده است.افزايش فروش فروشگاه اينترنتي مديسه
۲. ارائهٔ كتاب الكترونيك و … (Lead Magnetها)طبق نمودار ذيل ميانگين نرخ تبديل بازديدكننده يك فروشگاه اينترنتي به خريداران بين ۲ لغايت ۳ درصد متغير است. البته اين يك ميانگين جهاني است و در ايران با توجه به ديتايي كه در كمر بستن پلتفرمست اين ميانگين حدوداٌ از ۰٫۱ لغايت ۱ درصد است. بنابراين دستكم ۹۷٪ از اين بازديدكنندگان جاي كار بيشتر دارند الي به خريداران تبديل شوند. فزايش فروش فروشگاه اينترنتي ميانگين نرخ تبديل خريدار
همانطور كه ميدانيد مطالب بلاگ موجب جذب شدامد ميشود. گرد از اهداف بازاريابي محتوايي (Content Marketing) بايد تبديل ترافيك به مشترك باشد (بازاريابي محتوايي چيست). كتابهاي الكترونيك و ديگر ليد مگنتها (lead magnet، هر چيزي كه بهصورت مجاني ارائه ميدهيد لغايت در ازاي آن آدرس ايميل كاربران را اخذ كنيد و مشترك جذب كنيد.) مثل چكليست، دورههاي آموزشي كوچك (Mini-Course)، آلت و چيزهاي ديگري را ارائه بدهيد لغايت بازديدكنندگان را ترغيب كنيد كه آدرس ايميلشان را به شما بدهند. مطلب ۱۰ شيوه براي آغاز توليد درونمايه فروشگاه اينترنتي ميتواند به شما در اين گويه كمك كند.
به اين انديشه كنيد كه چه چيزي را ميتوانيد ارائه دهيد كه به مشتري احتمالي كمك ميكند الي مشكلي از او حل شود؟ ليد مگنت بايد چيزي باشد كه بهاندازهاي ارزشمند است كه ارزش پرداخت پول را دارد، ولي شما آن را بهصورت مجاني ارائه ميدهيد.افزايش فروش فروشگه اينترنتي كتاب الكترونيك
۳. ارائهٔ برنامهٔ وفاداري (Loyalty Program)شما تنها نميخواهيد مشتريان محصولات شما را بخرند، بلكه ميخواهيد به خريد از شما پيوستگي بدهند. برندهاي تجارت الكترونيك با ايجاد دانستن ارزشمند بودن در بهترين مشتريان خويش به اين قصد ميرسند. براي اتمام اين پيشه از راه يك برنامهٔ وفاداري مشتري به آنها پاداشهاي ارزشمندي بدهيد. برنامهٔ وفادارياي ايجاد كنيد كه به مشتريان انگيزهاي براي خريدهاي بيشتر يا هزينه كردن مبلغ اكثريت در هر خريد ميدهد. برنامههاي وفاداري شكلهاي گوناگوني دارند، اما بهطور كلي بهصورت سيستمي هستند كه در آن امتياز مشتري افزايش مييابد و اين امتيازها قدرت خريد بيشتري به او ميدهد.
در برنامهٔ وفاداري ميتوانيد براي سپريدن كارهايي بهجز خريد نيز به مشتريان دستمزد بدهيد، كارهايي مثل نگارش نقد و بررسي محصول، به اشتراك قراردادن يا صفحات و مطالب شما و ارسال عكس و … . برنامه وفاداري الوپيك را در ذيل ميبينيد.افزايش فروش فروشگاه اينترنتي باشگاه مشتر
۴. جايزه بدهيدمردم عاشق چيزهاي رايگان هستند. با دادن جايزه كاري كنيد كه ملت درمورد برند شما گفتگو كنند. تبليغ جايزهها روي وبسايت و رسانههاي اجتماعي، برند شما را درمعرض ديدن كسان بيشتري قرار ميدهد و فروش شما يا فهرست ايميل شما را طولانيتر ميكند. باميلو با چنين كمپيني كه در پايين ميبينيد مشتريان جديدي را براي خويش ايجاد كرد.افزايش فروش فروشگاه اينترنت
۵. برگزاري مسابقهبرگزاري مسابقههاي اينستاگرام و تلگرام (يا مسابقاتي كه در هر شبكهٔ اجتماعي يا كانال ديگري برگزار ميكنيد) گرد از بهترين روشهايي است كه برندهاي تجارت الكترونيك يا فروشگاههاي آنلاين با استفاده از آن ميتوانند كاربران بيشتري را از برند خويش مستحضر كنند، جامعهاي تشكيل بدهند، شدامد و ميزان بازديدكنندگان وبسايت خويش را بالا ببرند و فروش خويش را افزايش دهند.
بهترين شيوههاي برگزاري مسابقات در رسانههاي اجتماعي عبارتاند از:
ايجاد هشتگي ويژه براي مسابقه؛ايجاد تصوير يا ويدئويي براي اعلام برگزاري مسابقه؛ايجاد پستهاي نمونهاي كه الهامبخش كاربران باشد؛بهدست آوردن حقوق قانوني لازم براي استفاده دوباره از محتواي توليدشده توسط كاربران (UGC)؛نمايش پستهاي منتخب در يك گالري در وبسايت و كانالهاي اجتماعي خود؛ آژانس ديجيتال ماركتينگ آوش تك در زمينه راهكارهايي براي فروش به شما مشاوره ميدهد. پايبنديبه قوانين آن شبكه و انتشار سياستهاي مسابقه.افزايش فروش فروشگاه اينترنتي بيميتو مسابقه۶. برپايي چالشزمانيكه درباره اين نوشتار تحقيق ميكردم با تاكتيكي سرگرمكننده تصادف كردم و متوجه شدم كه اين تاكتيك، يعني برپايي چالش، ايدهاي قدرتمند است. كساني كه در اين چالش شركت ميكنند، همگي انگيزهٔ مشتركي دارند. آنها از ايدههاي شما استقبال ميكنند، احتمالا محتواي شما را به اشتراك ميگذارند و شدني است از محصولات شما خريد كنند، يا دستكم خاطرهاي بهيادماندني و شخصي از برند شما كسب كنند. چالشهايي همانند #نه_به_… كه موارد زيادي را خودتان ديدهايد.
۷. فروش متقابل (Cross-Sell)مطلبي در بلاگ SEMRush به شكل هوشمندانهاي توصيه ميكند كه براي افزايش فروش فروشگاه اينترنتي ، روي فروش متقابل محصولات خود تمركز كنيم. به عنوان مثال وقتي مشتري از شما گوشي تلفن همراهي خريده است، به او توصيه دهيد كه محافظ صفحهٔ نمايش يا قاب گوشي را نيز خريداري كند. پيدا كردن چنين فرصتهاي كاربردي هنر شماست.
۸. بيشفروشي (Up-Sell)بيشفروشي نيز روش مؤثري است. بهگفتهٔ Econsultancy اين روش ۲۰ مساوي اغلب از فروش متقابل مؤثر است. معمولاً خريداران نميدانند كه كالاي برتري نيز هستي دارد. در اين طريق شما به مشتري كه پيش يا بعد از يك خريد كامياب پيشنهاد يك خريد بهتر و گرانتر را ميهيد چرا كه در اين حين، گمان كردن خريد محصول برتر بعدي مشتريان بالاتر ميرود. پس فروشگاه خويش را براي بيشفروشي آماده كنيد و موارد زير را در ذهن داشته باشيد:
محصول پيشنهادي بايد با نيازهاي اصلي مشتري مطابقت داشته باشد.حساسيت به بها بايد اهميت زيادي داشته باشد، بنابراين درباره مزيتهاي امكانات اغلب كالاي پيشنهادي بهطور روشن روشنگري بدهيد.افزايش فروش فروشگاه اينترنتي آپ سلينگ كراس سلينگ۹. نمايش پرفروشترين محصولاتاگر از يك ميزبان ويژه سرو غذا در هتل بپرسيد كه غذاي دوست داشتني آنها چيست، احتمالا به شما پذيرش ميدهد: «محبوبترين پاستاي ما … است» يا «اگر خيلي گرسنه باشيد، بايد بگويم كه كل واقعا عاشق … ما هستند» يا چيزي همانند اين. غذاي پيشنهادي او غذاي شناختهشده و معروف آنهاست، يا غذايي است كه بهراحتي آماده ميشود يا اغلب از غذاهاي ديگر براي آنها سودآور است. بسياري از رستورانها با مشخص كردن محبوبترين غذاهاي خويش در منوي رستوران شما را از سؤال كردن چنين سؤالهايي بينياز ميكنند. شركتهاي تجارت الكترونيك نيز ميتوانند همينطور عمل كنند.
اين سرشت آدمي است كه دنبالهروي جمع باشد. خريداران نيز از راهنمايي پيشباز ميكنند. پرفروشترين محصولات يا پرفروشهاي محصولات در هر دستهبندي را به آنها نشان بدهيد. با اين كار سردرگمي آنها را كاهش داده و فروش خويش را افزايش ميدهيد.
- ۴۲ بازديد
- ۰ نظر