شنبه ۲۵ اسفند ۰۳

مديريت شبكه هاي اجتماعي

مديريت شبكه‌هاي اجتماعي و محتواي رسانه‌اي آنها امروزي براي كسب‌وكارها به امري حياتي تبديل شده و بعضي اوقات نيازمند استخدام قواي متخصص است.

بازاريابي ديجيتال شامل بخش‌هاي گوناگون و پويايي است كه در مشاركت با يكديگر مايه افزايش علاقه‌ي مخاطب به برند، فرآوري ليد براي جذب بيننده بيشتر و در پايان افزايش فروش كسب‌وكار خواهند شد. در اين ميان وظيفه‌ي اصلي مديران بازاريابي در شركت‌ها، درك روند و فرآيندهاي هر يك از اين اجزاء و وضعيت گرفتن بهترين نتيجه از هر يك از آنها است.
شبكه‌هاي اجتماعي يا به ذكر بهتر رسانه‌هاي اجتماعي امروز به بخشي حياتي از بازاريابي ديجيتال تبديل شده‌اند. اين افزارها مزاياي زيادي براي جذب مخاطب دارند و البته مانند تمام اجزاء ديگر اين تركيب، بيچارگي به دقت و مديريت حرفه‌اي دارند. انگيزه اهميت اين شبكه‌ها در قدم اول، كار و جنبش بالاي مخاطبان بالقوه‌ي همه‌ي كسب‌وكارها در آنها است. در نتيجه آنها رغبت دارند الي محتواي منتشر شده توسط برندها را نيز مطالعه كنند و بيش از محتواي تبليغاتي به آن اهميت مي‌دهند.
مقاله‌هاي مرتبط:نقش شبكه‌هاي اجتماعي در بازاريابي آنلاينآموزش بازاريابي ديجيتال، بخش اول: ضرورت، افزارها و تاكتيك‌هادليل بعدي، به‌صرفه بودن اين گونه از بازاريابي ديجيتال است. كسب‌وكارها خصوصا گونه ها نوپاي آنها دائم قصد دارند الي با كمترين بودجه، بهترين بازدهي را از بازاريابي به دست بياورند و رسانه‌هاي اجتماعي، بهترين پاسخ به اين قصد هستند. علاوه بر آن توليد ليد و نرخ تبديل مخاطب به مشتري نيز در اين كانال‌ها بيش از سايرين (مانند وبسايت و ايميل) است.
در ادامه‌ي اين مطلب زوميت به تعليم جامع در مورد مديريت اين رسانه‌ها و شناسايي تكنيك‌ها و ابزارهاي كاربردي براي موفقيت هرچه اغلب مي‌پردازيم.
social media
مديريت رسانه‌هاي اجتماعيشما به‌عنوان يك كاربر يا مدير امروزين قطعا با شبكه‌هاي اجتماعي گوناگون اعم از اينستاگرام و توييتر آشنايي داريد. ولي آيا در مورد چگونگي استفاده از اين شبكه‌ها و خاصيت رسانه‌اي آنها در رشد كسب‌وكار نيز اطلاعات داريد؟ آشنايي با مديريت اين رسانه‌ها و برگزيدن هوشمندانه‌ي كانال‌ها براي بازاريابي شركت، قدمي مثبت در گسترش كسب‌وكار، افزايش مخاطبان و نرخ تبديل آنها به مشتري است.
نوع محتوا و زمان‌بندي انتشار آن فاكتورهاي اصلي مديريت رسانه‌ها هستنددر تعريف ساده مديريت رسانه‌هاي اجتماعي فرآيند مديريتي ارتباطات و انتشار درونمايه در شبكه‌هاي اجتماعي مشابه توييتر، فيسبوك، اينستاگرام، لينكدين و غيره است. اين مديريت، فرآيندي ما فوق پست كردن درونمايه در پروفايل شبكه‌هاي اجتماعي شركت است. اكرچه ارسال درونمايه نقشي بنيادين دارد، اما مديريت رسانه‌اي موارد ديگري همچون جذب مخاطب و افزايش دسترسي به برند و شناخته‌ شدن هرچه بيشتر آن را نيز دربرگيرنده مي‌شود. در بستگي با اين موارد، وظايف اصلي در مديريت رسانه‌هاي اجتماعي عبارتند از:
انتخاب پلتفرم پسنديده رسانه‌هاي اجتماعيپيش از برنامه‌ريزي جامع براي مديريت رسانه‌هاي اجتماعي بايد بهترين شبكه‌ي اجتماعي براي كار و جنبش كسب‌وكار را گزينش كنيد. در پيوستگي به شناسايي كلي هريك از شبكه‌هاي اجتماعي، گونه محتواي آنها و مزاياي هر يك براي كسب‌وكارها مي‌پردازيم:
فيسبوك: اين شبكه‌ي اجتماعي ماهانه بيش از ۲ ميليارد كاربر فعال دارد كه گستره‌ي عظيمي از انواع علاقه‌مندي‌ها را شامل مي‌شود. بعلاوه تنوع جنسيتي و سني در اين شبكه‌ي اجتماعي نيرومند است. با هستي محدوديت‌هاي اين شبكه‌ي اجتماعي در ايران و وانگهي كاهش علاقه‌مندي به آن در سال‌هاي گذشته، فيسبوك هنوز منبعي پسنديده براي كسب‌وكارهايي با جامعه‌ي منظور كبير و حتي جهاني است.
Facebook
اينستاگرام: اينستاگرام در سال‌هاي گذشته محبوبيت فوقاني نزد كاربران ايراني پيدا كرده است. علاوه بر اين احصاء كاربران اين شبكه‌ي اجتماعي تصوير محور در عالم نيز روز به روز در حال افزايش است. اين پلتفرم بهترين گزينش براي كسب‌وكارهايي است كه محتواي بصري زيادي اعم از عكس و ويديو توليد مي‌كنند. از لحاظ بيننده نيز عمده‌ي كاربران اين شبكه‌ي اجتماعي جوانان هستند و نسوان بيش از مردان در آن فعاليت مي‌كنند. اينستاگرام براي كسب‌وكارهايي با محصولات در زمينه‌ي مد، سبك زندگي، هنر و صنايع بر پايه هنر‌هاي بصري بهترين گزينه است.
توييتر براي انتشار خبرها و پيگيري ترندها مفيد استتوييتر: توييتر ماهانه بيش از ۳۰۰ ميليون كاربر پركار در سرتاسر جهان دارد و اغلب به‌عنوان شبكه‌ي اجتماعي تازه ها و ترندهاي جهاني شناخته مي‌شود. اين پلتفرم براي كسب‌وكارهايي كه علاقه‌مند به شركت در بحث‌هاي روز صنعت خود هستند مناسب است. علاوه بر آن مي‌توان از توييتر براي اشتراك تازه ها و محتواي جديد مرتبط با كسب‌وكار با مخاطبان بهره‌گيري كرده و آنها را به برند علاقه‌مند كرد.
لينكدين: شبكه‌ي اجتماعي اختصاصي كسب‌وكارها را مي‌‌توان بهترين برگزيدن براي سازمان‌هايي با طريق كاري B2B در نظر گرفت. شركت‌هايي كه هدف هدف‌گيري هر گونه از كسب‌وكارهاي ديگر را دارند مي‌توانند از اين سرويس كاربرد كنند. با استفاده از لينكدين مي‌توانيد افراد را بر اساس نوع كسب‌وكارشان، صنعت يا عنوان شغلي پيدا كرده، درونمايه به اشتراك بگذاريد و با آنها پيوستگي برپا كنيد.
linkedin
يوتيوب: يوتيوب و مدل ايراني آن يعني آپارات بهترين مكان براي به اشتراك‌گذاري محتواي ويديويي بلند هستند. يوتيوب دومين موتور جستجوي كبير عالم است و مي‌توان با انتشار محتوا در آن، اميد زيادي به ديده شدن بدست مخاطبان گوناگون و جذب علاقه‌مندي آنها داشت. اين سرويس خدمات ميزباني نامحدود را براي ويديوهاي شما تامين مي‌كند و برآيند اينكه مي‌توانيد بيشينه استفاده را از قدرت محتواي ويديويي داشته باشيد.
پينترست: اين شبكه‌ي اجتماعي نيز با تمركز روي محتواي تصويري و به اشتراك قراردادن يا محتواي جذاب راه اندازي شده است. محتواي اين شبكه در سال‌هاي فعاليت عموما روي مسائلي همچون ساخت مصنوعات خانگي، بازسازي و طراحي دكوراسيون، غذا، بدنسازي، مد و موارد مثل متمركز بوده است. اگر كسب‌وكار شما خدمات و محصولاتي با محوريت نمايش بصري عرضه مي‌كند، پينترست انتخاب مناسبي خواهد بود.
تدوين استراتژي رسانه‌هاي اجتماعيقدم نخست تعيين استراتژي، تعيين شبكه‌ي مناسب براي كسب‌وكار استتدوين استراتژي براي حضور در شبكه‌هاي اجتماعي، بخش مهمي در حصول اطمينان از تاثير كمپين‌هاي تبليغاتي و بازاريابي در اين شبكه‌ها است. بعد از گزينش كانال فعاليت كمسب‌وكار، بايد برنامه‌ريزي و زمان‌بندي براي انتشار محتوا و وانگهي تعيين نوع محتواي ويژه كسب‌وكار خويش را اتمام دهيد. قدم نخست در اين مرحله شناخت مخاطبان و محتواي مورد علاقه‌ي آنها است. بايد محتوايي توسعه دهيد كه جذاب بوده و البته نيازها و چالش‌هاي آنها را برطرف كند.
Social Media
در طراحي راهبرد مديريت شبكه‌هاي اجتماعي دو فاكتور اصلي جذب و استجابت بايد به نكويي روشن شوند. فاكتور جذب گونه ها درونمايه براي علاقه‌مند كردن بيشتر مخاطب را دربرگيرنده مي‌شود و پاسخ، به‌معناي وابستگي شما با مخاطبان در اين شبكه‌ها خواهد بود. به‌عنوان نمونه در استراتژي بايد اين سوال‌ها را استجابت داد: آيا در شبكه‌هاي اجتماعي به پيگيري مخاطب گشته و خودتان مكالمه را با او آغاز مي‌كنيد؟ در چه دوره‌هاي زماني به سوال‌ها و بحث‌هاي مطرح شده در صفحه‌ي اختصاصي شركت استجابت مي‌دهيد؟ آيا از جشنواره و پيكار براي جذب بيننده بهره‌گيري مي‌كنيد؟
برنامه‌ريزي زماني انتشار محتوايكي از مهم‌ترين فاكتورهاي مديريت موفق شبكه‌هاي اجتماعي، استقامت و پايداري در حضور در آنها است. اگر مي‌‌خواهيد علاقه‌مندي كاربران و افزايش فالورهاي شما پايدار باشد، بايد ثبات در انتشار محتواي باكيفيت را ريشه-بن-بيخ اساسي كار و جنبش خويش بدانيد. براي رسيدن به اين هدف بايد يك برنامه‌ريزي جامع داشته باشيد لغايت سررسيد انتشار، نحوه‌ي ارسال، نوع محتوا و شبكه‌ي باره عقيده اجتماعي را با جزئيات كامل روشنگري دهد.
ثبات در انتشار درونمايه كليد اصلي كاميابي و جذب بيننده دائمي استبراي رسيدن به اين برنامه‌ريزي مي‌توانيد يك سالنامه كاري براي تيم محتواي خويش در عقيده بگيريد و براي نظارت بر شغل آنها نيز از همين ابزار استفاده كنيد. تقويم سردبيري بازاريابي محتوا را مي‌‌توان با ابزارهاي گوناگون مثل تقويم گوگل طراحي كرد و بسته به نياز كسب‌وكار آن را شخصي‌سازي كرد. حتي مي‌توانيد لينك محتواي منتشر شده در هر شبكه را نيز در اين تقويم پيمان دهيد الي نظارتي جامع بر كمپين‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي داشته باشيد.
social media
انتشار محتوا در شبكه‌هاي اجتماعيبخش اصلي مديريت رسانه‌هاي اجتماعي، فرآوري و انتشار محتواي پسنديده در شبكه‌ي اجتماعي هدف است. اين دسته علاوه بر فرآوري محتواي متني به زيباسازي آن با تصوير و ويديو نيز مي‌پردازد. در اين وسط بعضي شركت‌ها علاوه بر انتشار محتواي اوريجينال خود، به بازنشر محتواي همكاران و شركاي بازرگاني نيز مي‌پردازند.
اين تقسيم از مديريت رسانه‌هاي اجتماعي نيازمند شناخت ريزبين شما از شبكه‌ي اجتماعي قصد و در ضمن مخاطبان است. شما بايد بهترين گونه درونمايه براي شبكه‌ي اجتماعي خود را بشناسيد و علاوه بر آن محتوايي كه بيش از كل بدست مخاطبان قصد ديده شده و به اشتراك گذاشته مي‌شود را شناسايي كنيد.
پاسخ دادن به هواداران و فالورهاپاسخ دادن به هوادران و افرادي كه در صفحات شما در شبكه‌هاي اجتماعي عقيده يادداشت مي‌كنند، دسته مهمي از كاميابي در اين رسانه‌ها است. وقتي فردي در يكي از كانال‌هاي شما نظري يادداشت مي‌كند، يعني فرصتي جديد براي جذب بيننده جديد و همچنين نشانه دادن اهميت مخاطب در برندتان به دست آورده‌ايد.
پاسخ برندها بيشتر به‌صورت عمومي منتشر مي‌شوددر نتيجه چك كردن هميشگي كامنت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي يگانه از برنامه‌هاي اصلي مديريت رسانه‌ها است. پيام‌هاي سر راست نيز بايد به‌صورت منظم مطالعه شده و پاسخ ديتا شوند. حتما پيش از ارسال پاسخ آن را به‌خوبي مطالعه كرده و با سياست‌هاي كلي شركت سنجش كنيد؛ چرا كه چنين پاسخ‌هايي بيشتر به‌صورت عمومي منتشر شده و نماينده‌اي براي برند شما خواهند بود.
comment
جستجو و مشاركت با ساير كاربرانهمكاري و دوستي با كاربران شبكه‌هاي اجتماعي، يك قدم ما فوق برآوردن به كامنت‌هاي آنها است. اين پروسه به معناي جستجو و پيدا كردن فرصت‌هاي جديد در وسط كاربران و آغاز مكالمه و پيوستگي مستمر با آنها است. به‌عنوان مثال ارتباط استوار كردن با اينفلوئنسرهاي شبكه‌هاي اجتماعي قدمي كبير در جذب هرچه اغلب مخاطب است. فراموش نكنيد اين افراد جامعه‌ي مخاطبان بزرگي داشته و مي‌توانند با انتشار محتواي شما، دسته زيادي از آنها را به برند شما علاقه‌مند كنند.
كمپين‌هاي تبليغاتي رسانه‌هاي مديريت شبكه هاي اجتماعي اجتماعييكي از بخش‌هاي مهم ساير مديريت رسانه‌هاي اجتماعي،‌ اجراي كمپين‌هاي تبليغاتي هدف‌مند در شبكه‌ها است. انتشار محتواي اختصاصي و تلاش براي جذب بيننده بيشتر قدمي مثبت در مديريت رسانه‌هاي اجتماعي است و افزودن تبليغات و انتشار محتوا در شبكه‌هاي ديگر، مكمل آن خواهد بود. در اين ميان تبليغات هدف‌مند كه به كمك هوش مصنوعي اين شبكه‌ها منتشر مي‌شوند، توانايي دسترسي به مخاطب خفته را براي برند شما افزايش خواهند داد. چه بسا اين مخاطبان خفته هيچ‌گاه نامدار از كمپاني شما نشنيده باشند اما نمايش يك تبليغ مرتبط با فعاليت‌ها و علاقه‌مندي‌هاي گذشته، آنها را با برند شما آشنا خواهد كرد.
social media marketing
مديريت مسابقات و جشنواره‌هااجراي مسابقه و اهداي جوايز به مخاطبان شبكه‌هاي اجتماعي، علاوه بر افزايش علاقه‌مندي مخاطبان موجود، شانس جذب مخاطبان جديد را نيز افزايش مي‌دهد. براي اجراي اين برنامه‌ها نيز دربايستن به تكاپو آن‌چنان خاصي نخواهد بود و حتي مي‌توان با انتشار محتوايي ساده و تقاضا از مخاطبان براي عقيده دادن، كار و جنبش آنها را افزايش داد. براي اجراي مسابقات حرفه‌اي‌تر و اهداي جوايز نيز مراحلي همچون مشخص كردن قوانين، انتخاب برنده، اجراي مراسم اهداي جايزه و انتشار محتواي آن را بايد در عقيده داشته باشيد.
مسابقه و جشنواره، منازعه كاربران را با برند اغلب مي‌كندنظارت و بررسي عملكردمانند تمام اجزاء ساير بازاريابي و به ويژه بازاريابي ديجيتال، رسانه‌هاي اجتماعي نيز بيچارگي به بازبيني و رسيدگي عملكرد دارند. اين نظارت فقط گذرگاه براي اندازه‌گيري ميزان كاميابي كمپين‌ها، محتواي منتشر شده، مسابقات و ديگر فاكتورهاي شبكه‌هاي اجتماعي است. با اين نظارت مي‌توان نرخ مراجعت سرمايه در اين دسته را نيز مشخص كرده و نسبت به اصلاح يا تغيير موارد باره احتياج اقدام كرد.
برنامه روزنامه مديريت شبكه‌هاي اجتماعيشايد با مطالعه‌ي روشنگري مديريت رسانه‌هاي اجتماعي به اين نتيجه دريافتي باشيد كه اين دسته از بازاريابي ديجيتال زياد وقت‌گير بوده و كمپاني شما توانايي اجراي كامل آن را ندارد. سرويس Hootsuite يگانه از مشهورترين ابزارهاي مديريت و هماهنگ‌سازي شبكه‌هاي اجتماعي است. اين كمپاني در وبلاگ خويش برنامه‌اي ۱۸ دقيقه‌اي و روزانه را شناسايي كرده كه مي‌تواند در آغاز مديريت رسانه‌هاي اجتماعي براي شركت‌ها تاثير گذار باشد.
زمان‌بندي
۸ دقيقه: بررسي و مطالعهگوش دادن در شبكه‌هاي اجتماعي به‌معناي بررسي آنها با قصد پيدا كردن بحث و گفتگوي پيوسته با برند شما است. اين فرآيند در شفا خدمات مشتري و وانگهي گرفتن بازخورد از آنها كمك مي‌كند. بعلاوه اطلاعات نكويي در مورد رقبا در اختيارتان مي‌گذارد و همچنين، ليدهاي جديدي براي فرآوري محتوا نشانه مي‌دهد. اين بخش يكتا از وظايف اصلي و حياتي روزمره‌ي شما خواهد بود.
مطالعه‌ي شبكه‌ها شامل جستجوي بحث پيرامون برند نيز مي‌شودبراي مطالعه‌ي بهتر اخبار و اصطلاحا گوش دادن به مخاطبان مي‌توانيد به جستجوي واژه ها كليدي مرتبط، هشتگ‌ها، منشن‌ها و پيام‌هاي ارسالي توسط مخاطبان بپردازيد. در اين زمينه هر روز بايد نكات پايين را جستجو و يادداشت كنيد:
اشاره (منشن) به برند يا محصولات شما. بين هشتگ‌ها و كلمات كليدي پيوسته با صنعت و فرآورده خودتان جستجو كرده و بحث‌هاي پيرامون آن را پيگيري كنيد. به تمامي اشاره‌هايي كه به محصولات و برندتان مي‌شود پاسخ دهيد. مي‌توانيد از پاسخ‌هاي حاضر و ابزارهاي اتوماسيون در اين زمينه استفاده كنيد ولي رهنمود بهتر، ارتباط مستقيم و انساني است.تمايل به خريد. در شبكه‌هاي اجتماعي به دنبال پست‌ها و مباحثي باشيد كه با منظور خدمات و محصولات شما در جريان هستند. اين بحث‌ها نشان‌دهنده‌ي مخاطبان بالقوه  بوده و مي‌توانند بهترين منبع براي كشف مشتريان جديد باشند. براي پيدا كردن اين بحث‌ها بايد دامنه‌ي جستجوي خود را افزايش ديتا و به واژه ها كليدي برند خويش اكتفا نكنيد. مثلا اگر يك برند فروش بليط هواپيما هستيد، علاوه بر اسم خويش بايد واژه ها كلي همانند «بليط لحظه آخري» يا «بليط ارزان» را نيز جستجو كنيد.اخبار صنعت. هشتگ‌هاي پرطرفدار در صنعت خودتان را پيگيري كنيد. براي اين منظور بايد ابتدا واژه ها و افراد مهم در اين دسته را پيدا كرده و حتي يك فيد RSS براي دنبال كردن روزانه‌ي آنها ايجاد كنيد.social media marketing
۵ دقيقه: برقراري ارتباطارتباط داشتن با مخاطبان، فاكتوري حياتي در كاميابي برند در شبكه‌هاي اجتماعي هست. حدود ۹۰ درصد مخاطبان به دنبال ارتباط سازنده با برندها و مديرانشان هستند ولي كمتر از ۵۰ درصد آنها، شركت‌ها را در اين فرمايش موفق مي‌دانند. برآيند اينكه هنوز دشواري ها زيادي در اين دسته هستي دارد.
اگر قدم اول يعني گوش دادن و مشاهده‌ي شبكه‌هاي اجتماعي را به‌خوبي اتمام داده باشيد، يافتن مخاطبان برند برايتان راحت خواهد بود. پس متعلق به مي‌توانيد مخابان هدف، اينفلوئنسرها و محتواي مرتبط براي درگير شدن را پيدا كرده و موارد ذيل را پياده‌سازي كنيد:
پاسخ دادنلايك كردن و ارسال كامنت در محتواي مرتبطدنبال كردن مخاطبان مفيد مانند اينلفوئنسرها و اشخاص اصلي صنعتپست كردن دوباره‌ي محتواي كاربرانanalyze
۲ دقيقه: آناليزبراي برنامه‌ريزي يك روند منظم در انتشار محتوا، بايد محتوايي كه بيشترين بازده را در شبكه‌هاي اجتماعي دارد شناسايي كنيد. براي اين قصد مي‌توانيد از ابزارهاي آناليز محتواي شبكه‌هاي اجتماعي بهره‌گيري كنيد كه در بخش پس به آنها مي‌پردازيم. آناليز محتواي شبكه‌هاي اجتماعي نيز حساسيت‌هاي ويژه خود را داشته و فاكتورهاي متعددي بايد در عقيده گرفته شوند. اين فاكتورها را مي‌توان در چهار بخش دسته‌بندي كرد:
آگاهي: اين فاكتورها نشان‌دهنده‌ي تعداد مخاطبان كنوني و مخاطبان بالقوه‌ي برند شما هستند.همكاري: نشان‌دهنده‌ي وضعيت ارتباط و درگير شدن كاربر با محتواي برند شما هستند.تبديل: اين فاكتورها نسبت كارساز بودن محتوا در تبديل مخاطب به مشتري را پرتو مي‌دهند.پايگاه مشتريان: چگونگي كنوني برند شما در ديدن مشتريان فعلي را مشخص مي‌كنند.۳ دقيقه: زمان‌بندياگر سررسيد كافي براي رسيدگي هرروزه‌ي محتواي شبكه‌هاي اجتماعي نداريد، ابزارهاي مديريت و موعد بندي اتوماتيك در اين مقوله تاثير گذار خواهند بود. اين ادوات مشاهده‌ي محتواي مرتبط در چند كانال را شدني مي‌سازند و صرفه‌جويي زيادي در موعد شما خواهند داشت. براي زمان‌بندي و برنامه‌ريزي انتشار محتوا در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف، راهكارهاي زير پيشنهاد مي‌شود:
فيسبوك: انتشار محتواي بلند و به كارگيري پيام‌هاي تصويري جذاب. ارسال يك يا دو پست در روز در اين شبكه كافي است.
توييتر: زمان‌بندي توييت‌ها و ايجاد فاصله‌ي زماني مناسب براي پيشگيري از اسپم شناخته شدن پروفايل در اين شبكه توصيه مي‌شود. توييت‌ها را در فرمت‌هاي مختلف از متن، عكس، ويديو و ارسال لينك انحام دهيد و بازدهي هر كدام را بررسي كنيد. اگر از محتواي منابع ديگر بهره‌گيري مي‌كنيد حتما از هشتگ و علامت منشن @ كاربرد كنيد.
توييتر / twitter
لينكدين: محتواي جدي‌تر را در اين شبكه منتشر كنيد تا مخاطبان حرفه‌اي را منظور بگيريد. از پلتفرم انتشار مقاله‌ي خويش اين سرويس نيز براي انتشار نظرات و مقاله‌هاي مديرانتان كاربرد كنيد.
اينستاگرام: محتواي بصري در باره فرآورده يا خدمات جديد را به‌صورت منظم و پيش از عرضه منتشر كنيد. از تمامي فرمت‌ها اعم از عكس، فيلم، استوري و ويديوي زنده بهره‌گيري كنيد. تصاوير پشت صحنه از كار و جنبش تيم كاري نيز در اين تقسيم مفيد خواهد بود.
ابزارهاي مديريت شبكه‌هاي اجتماعيابزارهاي اتوماسيون بايد با بيشترين دقت ممكن كاربرد شوندمديران بازاريابي شركت‌ها و موسسان استارتاپ‌ها مي‌توانند از برخي افزارها براي سرعت بخشيدن و تسهيل مديريت شبكه‌هاي اجتماعي خويش كاربرد كنند. البته بيشتر كارشناسان بازاريابي ديجيتال معتقدند استفاده از ابزارهاي اتوماسيون براي ارسال پست‌ها روند مناسبي نيست اما مي‌توان با كمي شخصي‌سازي،‌ از اين افزارها نيز استفاده‌ي بهينه برد. بعلاوه بسياري از افزارها به هدف آناليز، نگريستن و آگهي وضعيت شركت در شبكه‌هاي اجتماعي طراحي شده‌اند كه استفاده از آنها فوايد زيادي براي شركت‌ها خواهد داشت. در پيوستگي به شناسايي تعدادي از مشهورترين ابزارهاي اين پهنه در جهان مي‌پردازيم كه بي گمان نمونه‌هاي داخلي آنها نيز با كمي جستجو و بررسي قابل دسترسي هستند.
HootSuiteسرويس هوت‌سوت احد از قديمي‌ترين و معتبرترين پلتفرم‌هاي مديريت شبكه‌هاي اجتماعي را عرضه مي‌كند. اين سرويس خدماتي همچون مديريت چندين شبكه‌ي اجتماعي، بازرسي بر تكاپو كاربران و مخاطبان در كانال‌هاي مختلف و ارسال محتوا به‌صورت هماهنگ يا مجزا را به كاربران عرضه مي‌كند. علاوه بر آن سرويس آموزشي هوت‌سوت انواع تكنيك‌ها را براي مديريت و آناليز هرچه بهتر كانال‌ها در اختيار اعضا پيمان مي‌دهد.
hootsuite
Hubspotاين سرويس گرد از قوي‌ترين ابزارها براي آناليز كمپين‌ها و رسيدگي ريزبين پست‌ها را در كمر بستن شركت‌ها پيمان مي‌دهد. با استفاده از خدمات هاب‌اسپات مي‌توانيد علاوه بر تشخيص شبكه‌ي اجتماعي مناسب با بيشترين نرخ جذب مخاطب، پست‌هاي پرطرفدار را نيز به راحتي پيدا كرده و روي آنها سرمايه‌گذاري كنيد.
MeetEdgarاين افزار براي انتشار دوباره پست‌هاي دوست داشتني و پرطرفدار كاربرد مي‌شود. انتاشر دوباره اين نوع از درونمايه كه با اصطلاح Evergreen شناخته مي‌شود، ترافيك اكثريت را به سمت كانال‌هاي شما جذب مي‌كند.
TweetDeckابزار توييت‌دك يكتا از قديمي‌ترين ابزارهاي مديريت حساب توييتر است. با به كارگيري اين وبسايت مطالعه‌ي فيد توييتر نيز راحت‌تر خواهد بود. مجاني بودن خدمات توييت‌دك و هماهنگي آن با دگرگوني ها توييتر اين ابزار را به گزينش جذاب براي كاربران تبديل كرده است.
IFTTTيكي از قوي‌ترين و معتبرترين ابزارهاي اتوماسيون در دنياي وب، وبسايت IFTTT است. خدمات اين وبسايت قابليت اتصال بسياري از سرويس‌ها و اپليكيشن‌ها را به يكديگر دارد و به‌عنوان مثال مي‌تواند پس از انتشار يك پست در تارنگار كمپاني شما، خلاصه‌ي آن را در تمام شبكه‌هاي اجتماعي ارسال كند. علاوه بر اين مي‌توان با به كارگيري خدمات اين سرويس و پيوست آن به هشتگ يا اكانت مناسب، از بحث‌هاي پيرامون برند به سرعت آگاه شد.
IFTTT براي اندرويد
Bufferسرويس بافر نيز احد از ابزارهاي اتوماسيون بوده كه به‌طور اختصاصي براي شبكه‌هاي اجتماعي طراح شده است. در اين سرويس علاوه بر زمان‌بندي و انتشار اتوماتيم پست‌ها، مي‌توان محتواي مورد عقيده در هر شبكه را شخصي‌سازي كرده و از بومي شدن آن براي شبكه‌ي مورد عقيده اطمينان حاصل كرد. بافر علاوه بر اتوماسيون، ابزارهاي آناليز را نيز در گزين كردن كسب‌وكارها پيمان مي‌دهد.
Sprout Socialاين سرويس براي آناليز و مشاهده‌ي رفتار مشتريان و وانگهي پروفايل‌هاي كمپاني در شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌شود. با استفاده از خدمات اسپروت مي‌توان ارسال پست‌ها را نيز خودكار كرده و گزارش‌هاي بازخوردها را نيز براي تدوين بهتر استراتژي‌هاي آينده گرفتن كرد.
Google Analyticsابزار آناليز گوگل علاوه بر رسيدگي شدامد وبسايت‌ها قابليت پيوست به پروفايل‌ شبكه‌هاي اجتماعي را نيز دارد.با استفاده از اين ابزار مي‌توان روند موفقيت و تاثيرگذاري پست‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي را تحليل كرده و استراتژي‌هاي پدران را روي كانال‌هاي پربازده طراحي كرد.
Google Analytics / گوگل آناليتكس
SocialFlowالگوريتم سوشال‌فلو رفتار كاربران را تحليل كرده و هر پستي را با توجه به داده‌هاي زنده بهينه مي‌كند. اين الگوريتم بهترين زمان براي انتشار پست در شبكه‌هاي اجتماعي را مشخص مي‌كند تا بيشينه پروا مخاطبان قصد به درونمايه جلب شود.
Iconosquareاين سرويس به طور اختصاصي براي مديريت محتواي اينستاگرام طراحي شده است. آناليز دقيق اين سرويس و ويژگي‌هاي جديدي كه به‌صورت منظم به آن اضافه مي‌شوند، آيكن‌اسكوئر را به يكتا از انتخاب‌هاي اصلي كاربران اينستاگرام تبديل كرده است. بعضي از اين ويژگي‌ها آناليز محتواي اكانت‌هاي مختلف و همچنين اتوماسيون ارسال پست در اينستاگرام را دربرگيرنده مي‌شوند.
Sprinklrاسپرينكلر احد از ابزارهاي جامع مديريت شبكه‌هاي اجتماعي است. اين سرويس خدمات مديريت جامع، اتوماسيون و آناليز همگي شبكه‌هاي اجتماعي شما و همچنين كمپين‌هاي تبليغاتي اجرا شده در هر كدام را انجام مي‌دهد.
KnowEmاين افزار امكان كنترل بحث‌ها و گفتگوها محيط برند شما را در بيش از ۵۰۰ وبسايت و شبكه‌ي اجتماعي اتمام مي‌دهد. با به كارگيري گزارش‌هاي اين سرويس مي‌توانيد اعتبار برند خويش در شبكه‌هاي اجتماعي را رسيدگي و پاسخ‌هاي لازم را براي بهبود آن در عقيده بگيريد.
social media
در پايان باز هم بايد به اين نكته اشاره كرد كه به كارگيري ابزارهاي اتوماسيون شبكه‌هاي اجتماعي تنها با مديريت دقيق و شخصي‌سازي درونمايه براي هر شبكه توصيه مي‌شود. قطعا شكل محتوايي كه شما در فيسبوك و اينستاگرام منتشر مي‌كنيد با توييتر متفاوت خواهد بود. حتي اگر همه‌‌ي آنها يك درونمايه را منتشر كنند، بايد طراحي‌هاي مختلفي براي هر شبكه در نظر گرفت.
نكته‌ي مهم ديگر بررسي امنيت اين ابزارها است. بسياري از ابزارها براي دسترسي بهتر به درونمايه و مديريت آن بيچارگي به اسم كاربري و رمز عبور اكانت شما در شبكه‌ي اجتماعي دارند. نكته‌ي مهم اين كه در به كارگيري اين ابزارها زياده‌روي نكنيد و قبل از اهداي دسترسي به هر كدام، قوانين حريم خصوصي، سطح دسترسي و نحوه‌ي تعامل آنها را با دقت مطالعه كنيد. بهترين تدبير در اين گويه به كارگيري فقط يك ابزار است كه اعتبار و ديرينگي مناسبي نيز داشته باشد.
استفاده از ابزارهاي جمع‌آوري لايك و فالور نيز به هيچ وجه براي برندها توصيه نمي‌شود. دليل نخست اين كه شبكه‌هاي اجتماعي در حال هوشمندتر شدن و حذف حساب‌هاي تقلبي هستند. در نتيجه با حذف فالورها و لايك‌هاي تقلبي اعتبار شما پايين سوال خواهد رفت. از طرفي كاربران نيز باهوش هستند و وقتي حساب كاربري شما با چندين هزار فالور تنها چند كامنت مرتبط داشته باشد، متوجه استراتژي سياه شبكه‌هاي اجتماعي شما خواهند شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.