محاسبه شاخص KEIبا استفاده از چوب جادويي سئو يعني شاخص بازدهي كلمات كليدي (KEI: Keyword Efficiency Index) مشخص ميشود كه از هر كلمه
ليست كلمات كليدي |
يا عبارت انتظار چه تعداد ورودي از موتورهاي جستجو را بايد داشته باشيد. هرچقدر اين شاخص بالاتر باشد كلمات كليدي پسنديده تر هستند.
عوامل كارساز در كيفيت واژه ها كليدي به شرح پايين است:
ارتباط (R: Relevance)در واقع همان ميزان ارتباط كلمات كليدي شما با مطالب موجود در صفحه و آن چيزي كه به كاربران ارائه مي دهيد است.
ما كلمات كليدي را با توجه به اين فاكتور به سه تقسيم دسته مي نماييم و طبق ميزان ارتباط آنها با سايت نمره ي 1، 2 و يا سه برايشان منظور مي كنيم و در يك ستون جدا در فايل اكسل در مقابل هر كلمه كليدي يادداشت ميكنيم.
1 براي پيوستگي زياد
2 براي پيوستگي متوسط
3 براي ارتباط كم
تعداد جستجو (Sv: Search Volume)كه نشانگر تعداد دفعات جستجوي واژه ها كليدي مورد عقيده توسط كاربران در درازا يك ماه ميباشد.
ابزارهاي مناسب گوناگوني براي اين شغل موجود است براي نمونه با استفاده از Wordtracker و جستجوي كلمه باره عقيده (براي مثال free ecard) نتايجي همانند به عكس پايين به شما نمايش ميدهد كه در آن شمار جستجوي ماهانه براي كلمه مورد نظر توسط كاربران و همچنين واژه ها كليدي پيشنهادي ديگري قابل مشاهده است. براي مثال كلمه كليدي free ecard در هر روز 11384 بار و نتيجتا 347201 بار در ماه نمايش داده ميشود.
تعداد-جستجوي-كلمات-كليديتعداد جستجوي كلمات كليدي
نكته اي كه در اين بخش بايد به آن توجه كنيد آن است كه اين ابزار كلمات كليدي فارسي را پشتيباني نميكند و بهتر است كه براي يافتن كلمات كليدي مناسب فارسي در اين بخش از سرويس رايگان Google Adwords بهرهگيري كنيد كه زبان فارسي را بخوبي پشتيباني ميكند و واژه ها كليدي ديگري را نيز به شما رهنمود ميدهد.
در آخر ستون ديگري به فايل اكسل اضافه ميكنيم و نتايج اين بخش را براي هر واژه كليدي در آن پيمان ميدهيم.
رقابت (C: Competition)به شما نشانه ميدهد كه چه شمار از رقيبان صفحه خود را براي اين واژه ها كليدي سئو كردهاند. در واقع تمام سايتهايي كه كلمات كليدي مشابه به شما دارند رقباي آنلاين شما در جذب كاربران هستند. در نتيجه واژه ها كليدي كه رقباي كمتري براي شما به همراه دارند شاخص بالاتري خواهند داشت و براي شما واژه ها كليدي مناسبتري هستند.
تشخيص ميزان رقابت مسير سادهاي دارد. در موتور جستجوي گوگل واژه ها كليدي مورد نظرتان را جستجو كنيد و با پروا به تصوير ذيل اين سنجه را توسط خواهيد آورد. در ماضي مطلبي در اين بلاگ منتشر شده با عنوان موتور جستجوي گوگل – 11 نكته كاربردي كه رجوع به آن ميتواند براي سپريدن بهتر اين مرحله به شما كمك كند.
رقابت در كلمه كليديرقابت در كلمه كليدي
در ستون ديگري از فايل اكسلي كه تعبيه كرديد نتايج اين دسته را براي هر كلمه كليدي در مقابل آن قرار دهيد. در پايان جدولي به شكل ذيل خواهيد داشت:
جدول واژه ها كليديجدول واژه ها كليدي
ارتباط بيشتر، تعداد جستجوي بيشتر و رقباي كمتر
شاخص شما را براي واژه ها كليدي افزايش مي دهد
در پيوسته به محاسبه شاخص هر واژه كليدي يا KEI ميپردازيم:
در فرمول كلاسيك كه به شكل ذيل است ميزان پيوستگي نقشي ندارد.
فرمول تعيين شاخصفرمول تعيين شاخص
ولي با به كارگيري ساختاره جديد به شكل پايين ميتوانيد نقش وابستگي با محتوا را نيز در فرمول لحاظ كنيد و برآورد مناسبتري توسط آوريد.
فرمول بهينه براي تعيين شاخصفرمول بهينه براي تعيين شاخص
حالا ستون ديگري به فايل اكسل اضافه ميكنيم و با به كارگيري فرمول گذاري در اكسل كه در شكل نمايش دادهايم به محاسبه شاخص بازدهي واژه ها كليدي ميپردازيم.
ليست نهايي واژه ها كليديليست نهايي واژه ها كليدي
انتخاب بهترين كلمات كليديدر نخست تمام كلمات كليدي را بر اساس شاخص بازدهي مرتب كنيد، همانطور كه قبلا اشاره كرديم بالا بودن شاخص بازدهي نشانگر كلمه كليدي پسنديده تر است.
شما براي افزايش بازديد سايتتان از موتورهاي جستجو دربايستن به واژه ها كليدي زيادي نداريد. 5 واژه كليدي برتر را انتخاب كنيد و به آنها رنگ سبز دهيد سپس 30 كلمه كليدي پسنديده بعدي را گزينش كرده و با رنگ زرد مشخص كنيد و 65 كلمه كليدي بعدي را بعنوان مكمل با رنگ قرمز متمايز كنيد.
در آخر ليست مناسبي از كلمات كليدي داريد كه رنگ سبز را بعنوان اولين انتخاب، رنگ زرد را بعنوان گزينه بعدي و رنگ قرمز را فقط در موارد خاص بكار بگيريد.
- ۶۶ بازديد
- ۰ نظر