كافه بازار گزارش فصل پاييز خود را منتشر كرده است؛ گزارشي كه در اين فصل جزييات بيشتري از نيازهاي كاربران و پاسخي كه توسعهدهندگان به اين نياز ميدهند، دارد. البته كافه بازار تعداد دقيق كاربران خود را در فصل پاييز منتشر نكرده است، اما ارديبهشت ماه امسال خبر داده بود كه از مرز ۴۰ ميليون كاربر اندرويد عبور كرده است. در نتيجه اين دادهها، مربوط به حدود ۴۰ ميليون دستگاه اندرويدي است كه اپليكيشن بازار را در موبايل خود نصب كردهاند. مهمترين دادهها را در اين مقاله مرور ميكنيم.
موبايلهاي كاربران چه هستند؟
سامسونگ همچنان پيشتاز بازار ايران است. سهم اين برند كرهاي در بازار موبايل كشور ۶۲ درصد است كه تقريباً تفاوت خاصي با فصل قبلي ندارد. پس از آن، هواوي با ۲۱ درصد در جايگاه دوم ايستاده است. در اين ميان الجي و سوني هر كدام ۳ درصد و ايسوس، لنوو، شيائومي و نوكيا هركدام فقط ۲ درصد از بازار موبايل ايران را در اختيار دارند.
البته گزارش كافه بازار دقيقاً نميتواند آينهاي از وضعيت بازار موبايل كشور باشد، با اين حال ميتوان گفت كه دست كم دو سوم يا بيشتر از كاربران اندرويد در ايران، اين ماركت را نصب كردهاند و سهمها، به احتمال زياد با واقعيت بازار نيز برابري ميكند.
اما كاربران كدام برند بيشتر از بازار خريد انجام دادهاند؟ اين گزارش اعلام ميكند كه ۶۳ درصد برنامهها و ۶۴ درصد بازيها را كاربران موبايلهاي سامسونگ خريدهاند. پس از آن هواوي با ۱۸ درصد در جايگاه دوم است. كاربران موبايلهاي الجي، اچتيسي و نوكيا نيز كمترين خريدها را داشتهاند.
بيشترين برنامههاي بازار در چه دستههايي هستند؟
اين نمودار سهم هر دسته از تعداد كل برنامههاي بازار، و رشد آنها در پاييز را نشان ميدهد. در پاﯾﯿز ۹۸، دستهي آموزش با سهم ۱۸ درصد، بيشترين سهم را در بين دستههاي مختلف برنامه در بازار داشته است. اما از طرفي ميبينيم كه بيشترين سهم برنامهها در بازار، به دسته خريد برميگردد.
نمودار فوق هم به شكل مشخص، نشان ميدهد كه در هر دسته، چه تعداد برنامهي جديد قرار گرفته است. آموزش، كاربردي و خريد، ۳ دستهاي بودهاند كه بيشترين برنامههاي جديد را به خود اختصاص دادهاند. در پاﯾﯿز امسال، مجموعاً ۲ هزار و ۱۹۶ برنامهي جديد به بازار اضافه شده است.
منبع:
- ۷۲ بازديد
- ۰ نظر